  • 1. Data: 2010-07-09 09:36:35
    Temat: Szukam tani czujnik podciśnienia
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Chcę "badać" podciśnienie w krućcu ssącym skutera. Głównie chodzi mi o stan
    hamowania silnikiem. Możecie polecić coś taniego najlepiej z regulacją? Nie
    interesuje mnie jakie jest ciśnienie tylko ma coś włączyć i wyłączyć, gdy
    będzie odpowiednie.

    PC

  • 2. Data: 2010-07-09 10:44:31
    Temat: Re: Szukam tani czujnik podciśnienia
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba będzie
    pasował.

    PC

  • 3. Data: 2010-07-09 10:59:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa. Chyba
    > będzie pasował.

    Powinny.
    Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby przerobki -
    bo i kierunek i wielkosci nie te.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-09 12:48:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Powinny.
    > Sa jeszcze hydrostaty do pralek, ale chyba wymagalyby przerobki -
    > bo i kierunek i wielkosci nie te.

    Opłaca się w tym grzebać? Normalny sensor też chyba nie kosztuje
    majątku (nie sprawdzałem). Mój sąsiad produkuje takie w technologii
    grubowarstwowej, kiedyś przyglądałem się jego manufakturze.
    Na ceramicznej płytce nadrukowane są rezystory mostka tensometrycznego,
    a do płytki (do jej metalizacji oczywiście) dolutowany metalowy lejek.
    Z mostka pobierane jest napięcie do wzmacniacza operacyjnego
    i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś ma zacięcie, to może
    sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.

    A co do podciśnienia w rurze ssącej silnika, to tradycyjnie mierzyło
    się to manometrem rtęciowym (przy regulacji czterogaźnikowych silników
    motocykli na przykład). Niedawno oglądałem taki manometr ekologiczny,
    bezrtęciowy. Miał jakieś takie stalowe pręciki w plastikowych rurkach
    i chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego zinterfejsować
    się optycznie fototranzystorem.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2010-07-09 13:10:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrni3e6lr.kk0.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Opłaca się w tym grzebać?

    Jesli kolega chce zwykly switch cisnieniowy, to IMO - moze sie
    oplacac.
    Na pewno warto miec na uwadze.

    > Normalny sensor też chyba nie kosztuje majątku (nie sprawdzałem).

    Zalezy - przemyslowe kosztuja majatek, nieprzemyslowe sa trudniej
    dostepne.

    Analogowy, monolityczny czujnik cisnienia kosztuja niewiele, ale
    dostepnosc taka sobie.
    Demontowac cisnieniomerze nadgarstkowe ?

> [...]
    > i przetwornika A/D. Na dobrą sprawę, jak ktoś ma zacięcie, to
    > może
    > sobie taki czujnik wystrugać domowymi metodami.

    Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past
    i plytek ?

    Spytaj sasiada za ile jest gotow sprzedac jedna sztuke w detalu, a
    za ile 5 sztuk :-)

    Samochodowy MAP ... no taniocha,
    http://www.allegro.pl/item1118243517_map_sensor_seic
    ento_1_1_cinquecento_900_punto.html
    http://www.allegro.pl/item1075349968_fiat_zawor_czuj
    nik_map_sensor_100_kpa.html
    http://www.allegro.pl/item1082858710_map_sensor_czuj
    nik_cisnienia_opel_daewoo_renault.html

    Ale sklepowa cena raczej 200-300 zl

> [...]
    > rurkach
    > i chyba olej do tego. Pręty latały góra-dół, łatwo do tego

    No ale co - chcesz takiego ekologicznego szukac i potem doklejac
    elementy ?
    Przy tej cenie MAP chyba nie warto, pod warunkiem ze to jest
    naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia
    absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika
    .. albo to juz standard CAN :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-07-09 13:38:11
    Od: <k...@w...pl>

    Wesoła twórczość:
    przetwotnik piezoelektryczny taki z zegarków?

  • 7. Data: 2010-07-09 14:33:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Masz stosowny piec do wypalania ceramiki, zestaw odpowiednich past
    > i plytek ?

    Nie, nie mam (ale mam sąsiada, więc jestem uprzywilejowany). Myślałem
    nie o powtarzaniu tej konkretnej technologii ze wszystkimi szczegółami,
    ale o jakiejś makgajwerycznej improwizacji. Pasty i płytki mogą być
    "nieodpowiednie", wystarczy jakaś membrana (raczej twarda) i naniesiona
    na nią jakaś gnąca się warstwa przewodząca (może jakaś pasta do naprawy
    grzałek na szybie). Jak ktoś ma czas i ma takie hobby, to może
    poekperymentować.

    > Spytaj sasiada za ile jest gotow sprzedac jedna sztuke w detalu, a
> [...]

    No to podobnie jak tych tanich tensometrycznych z membraną (guglnąłem,
    bywają poniżej 100$).

    > No ale co - chcesz takiego ekologicznego szukac i potem doklejac
    > elementy ?

    Tak, radzę poszukać i obejrzeć, a potem zrobić samemu. Sprzęt do regulacji
    osdskulowych motocykli, to coś z gatumku "audiofilskiego", ceny też ma
    takie. A mamometr rurkowy (czy jak to się fachowo nazywa), to zwykła
    U-kształtna rurka, a w niej ciecz. Albo coś, co udaje ciężką ciecz, tak
    jak ten metalowy pręt.

> [...]
    > naprawde to czego szukamy - powinien to byc czujnik cisnienia
    > absolutnego [wzgledem prozni], bedzie wymagal jakiegos przerzutnika

    Nie, potrzebny jest pomiar podciśnienia w rurze ssącej względem atmosfery.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2010-07-09 17:21:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    PC wrote:
    > Znalazłem wyłącznik podciśnieniowy od malucha i cieniasa.

    ZTCW to hamowanie silnikiem jest w cieniasie wykrywane w następujący sposób:
    pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
    Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.

    Mirek.

  • 9. Data: 2010-07-09 17:38:01
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > pedał gazu w pozycji "0" AND obroty silnika wyższe niż jałowe
    > Czujnik podciśnienia też jest, ale do czego innego służy.

    Wiem, że steruje zapłonem. A ja zostałem zmuszony do zakupu skutera 2T bo mi
    ukradli poprzedni 4T i nie mogę znieść tego dyryndyndyn. Chcę odcinać zapłon
    przy hamowaniu silnikiem. Robiłem próby odłączając zapłon ręcznie i działa
    to znakomicie. Silnik przyspiesza jak szlifierka a hamuje bezdźwięcznie.
    Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale nic się nie dzieje, chyba
    wypala się w katalizatorze. W każdym razie do tego potrzebuję czujnik
    ciśnienia.

    PC

  • 10. Data: 2010-07-09 17:54:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    PC napisał:

> [...]
    > a hamuje bezdźwięcznie. Obawiałem się eksplozji paliwa w tłumiku ale
    > nic się nie dzieje, chyba wypala się w katalizatorze. W każdym razie

    Brak analogicznego pedała w skuterze chyba nie przeszkadza, by zrobić
    tak, jak we wzmiankowanym cieniasie.

    --
    Jarek