  • 1. Data: 2014-03-30 19:04:21
    Temat: Szyber spalinowy, rura spalinowa łącząca piec z kominem - jaka żywotność?
    Od: <qwerty>

    Witam,

    Czyściłem ostatnio rurę spalinową łączącą piec na ekogroszek (Defro
    Komfort Eko 25kW) z kominem (systemowy Schiedel) i zauważyłem, że są w niej
    już 3 dziurki (wyżery) o średnicy 1mm a w kilku innych miejscach są kropki
    rdzy o średnicy 2mm. Rura (szyber) spalinowa ma już 4 lata, przez pierwsze 2
    sezony piec byl wyłączony latem a następne 2 sezony już grzał cały rok.
    Długość rury to około 40 cm, rura jest w pozycji poziomej, szyber jest cały
    czas otwarty na max, w kotłowni wilgotność na poziomie 50%, wentylacja jest
    sprawna, palę Retopalem z Piast.

    1. Czy to jest normalne zjawisko?
    2. Ile zazwyczaj wytrzymują takie rury?
    3. Co może być przyczyną tak szybkiego zużycia?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2014-03-30 19:30:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Z czego jest ta rura?

  • 3. Data: 2014-03-30 21:09:18
    Temat: Re: Szyber spalinowy, rura spalinowa laczaca piec z kominem - jaka zywotnosc?
    Od: <qwerty>

    Nie wiem, dolaczana byla przez DEFRO do pieca.

  • 4. Data: 2014-03-31 08:31:42
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <qwerty> napisał w wiadomości
    > sprawna, palę Retopalem z Piast.

    A jaka wilgotnośc węgla? Czy zgadza się ilość siarki podana na opakowaniu ze
    zmierzoną?
    A na serio to wymień rure bo one są ze stali gwoździowej.
    Można ją owinąć termoizolacją to trochę zmniejszy ilość roszenia na
    ściankach.
    Łukasz

  • 5. Data: 2014-03-31 10:10:03
    Od: <qwerty>

    > Można ją owinąć termoizolacją to trochę zmniejszy ilość roszenia na
    > ściankach.

    Na zewnątrz jest na 100% sucha, w środku chyba też gdyż piec załącza się
    średnio co 15 - 20 minut i pracuje 8 minut więc ewentualne skropliny zdążą
    wyparować, gorzej latem ale i w tedy ma przedmuchy 30 sekundowe co 15 minut.

  • 6. Data: 2014-03-31 10:24:19
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Monday, 31 March 2014 10:10:03 UTC+2, qwerty wrote:

> [...]
    > wyparować, gorzej latem ale i w tedy ma przedmuchy 30 sekundowe co 15 minut.

    Tylko pomyśl co zostaje ze skroplin, kiedy H2O odparuje...