  • 11. Data: 2013-04-30 20:54:36
    Temat: Re: Szybki komputer czy taki istnieje?
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-30 18:43, Piotr C. pisze:
> [...]
    jeszcze nie ma takiego systemu.

    > Eee nieprawda.
    > Pamiętam czasy I poł. lat 90. Obowiązkowy Norton Commander (bo już nikt nie katował
    się w linii poleceń). Wpisanie CLS (polecenie o czasie wykonania ->0) zajmowało pare
    sekund do powrotu ekranu NC na 386. I to był też popularny test sprawności sprzętu,
    na 486 ze smartdrv.com działało już całkiem szybko. Edytor wordperfect w trybie
    graficznym (tzw. WYSIWYG - pamiętasz jeszcze?) to był ból dupy na 486SX-33. Aaa i
    pamiętaj, że nie było wielozadaniowości! Samo uruchomienie drivera pamięci EMS (czyli
    praca w trybie chronionym) zamulało jeszcze o połowe. Itd itd...

    > Potem był rok 1996, początki internetu i IE pod win95. Otwarcie kilu stron naraz
    (prosty html) zamulało na ileś sekund.

    te wszystkie problemy w porownaniu do amigi z 7,16MHz i 0,5mb ram byly
    po prostu komiczne :)

  • 12. Data: 2013-04-30 20:55:42
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > łeee - to ty młody jesteś ;)
    >
    > mój pierwszy miał całe 12MHz
    > pierwszy w pracy - 33MHz

    ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

  • 13. Data: 2013-04-30 20:56:32
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-30 20:53, RadoslawF pisze:

    > A ty to nie ?

    > Mój pierwszy komp miał 1,77MHz, pierwszy 16bit miał 7,14MHz,
    > a dwa pierwsze kompy w pracy miały 4,7MHz i 8MHz.

    > Ja też, powiększę też offtopa zagadką dla innych emerytów,
    > określcie po zegarach jakie to były komputery. :-)
    > Dla ułatwienia ten szybszy z pracy miał procesor tej
    > samej firmy co jeden z domowych. :-)

    atari i amiga i pecet xt.

  • 14. Data: 2013-04-30 21:22:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 14:04, s...@g...com pisze:
    > Pamietam kiedyś na studiach laborki z fizyki... daaawno temu.
    > Miały się zakończyć po godzienie.
    > Niestety albo ja byłem za szybki albo komp za wolny. I wyniki zapisane w kompie
    poszły w cholere. Moja grupa wyszła jako ostatnia
    > Wszyscy się wtedy śmiali że jeszcze długo nie będzie takie komputera żeby był
    równie szybki jak ja.

    > Mineło 15 lat...
    >
    > A ja nadal się w@@##$%#$#%$#@-iam bo mimo X-rdzeni X-GB ramu itd ja nadal czekam.
    > Może ktoś powiedzieć dlaczego?
    > Mój komuter mimo że pobiera coraz wiecej energi (mój pierwszy zasilacz to było 150
    watów!!!!) a ja nadal nie czuje żeby jakoś szybciej chodził.

    > kompa używam do office,internetu i proste programy graficzne

    Pamiętam jak w MatLabie pisałem projekt obliczeń anteny offsetowej. Na
    Polibudzie we Wrocku stały 386 zdaje się SX40, liczyło to około 45 minut
    więc trzeba było myśleć nad właściwie napisanym skryptem aby czasu nie
    marnować.
    Kupiłem sobie (a właściwie rodzice zafundowali) po jakimś miesiącu
    486DX-100 z 1MB RAM'u. Liczyło to tą samą antenę 8 minut.
    Szkoda że nie mam tego projektu, sprawdził bym ile teraz MatLab
    potrzebował by na jej obliczenie.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2013-04-30 21:24:28
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 20:54, h.w.d.p. pisze:

    > te wszystkie problemy w porownaniu do amigi z 7,16MHz i 0,5mb ram byly
    > po prostu komiczne :)

    Problemy na Amidze w porównaniu do Atari 800XL z kaseciakiem bez turbo
    były dopiero komiczne.. ;)

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2013-04-30 21:26:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 20:55, h.w.d.p. pisze:

    > ty tez jestes mlody. moj mial 1,77 MHz.

    Też miałem Atari 800XL :)

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2013-04-30 21:28:12
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    RadoslawF pisze:
    pierwszy w pracy - 33MHz

    > Mój pierwszy komp miał 1,77MHz, pierwszy 16bit miał 7,14MHz,
    > a dwa pierwsze kompy w pracy miały 4,7MHz i 8MHz.

    Chyba dokładniej 4,77 MHz. Czyli podstawowy tryb XT. 8MHz to był już
    tryb turbo, który trzeba było wyłączać przy niektórych grach.

    > Ja też, powiększę też offtopa zagadką dla innych emerytów,
    > określcie po zegarach jakie to były komputery. :-)
    > Dla ułatwienia ten szybszy z pracy miał procesor tej
    > samej firmy co jeden z domowych. :-)

    Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura
    membranowa) i super/duper ZX Spetrum 48k, do tego drugiego zrobiłem
    sobie klawiaturę tekturową coby opanować na przyszłość skróty
    klawiaturowe, gdyby się okazało że spełni się moje marzenie posiadania
    tej maszynki.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2013-04-30 21:30:59
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Problemy na Amidze w porównaniu do Atari 800XL z kaseciakiem bez turbo
    > były dopiero komiczne.. ;)

    widacz ze nie wiesz o czym mowa.

  • 19. Data: 2013-04-30 21:43:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-04-30 21:30, h.w.d.p. pisze:

    > widacz ze nie wiesz o czym mowa.

    Może, ja wtedy z Netscape Navigator korzystałem przez modem 9600. Win95
    nie było. Amiga drukowała mi pracę na igłówce Star w tempie kilkanaście
    minut na stronę a tasiemki do niej w Pewexie kupowałem.

    --
    Irokez

  • 20. Data: 2013-04-30 21:44:24
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 21:28:12 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

    > Tych domowych nie kojarzę, ale pamiętam czasy ZX91 (klawiatura

    Chyba ZX81 ;-)

> [...]
    > sobie klawiaturę tekturową coby opanować na przyszłość skróty
    > klawiaturowe, gdyby się okazało że spełni się moje marzenie posiadania

    Btw dwa ZX Spectrum+ mam "na szafie", w jednym padniety zasilacz, ale komp
    sprawny, drugi kompletny :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K