  • 1. Data: 2011-02-02 13:53:14
    Temat: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rewo
    lucja-na-autostradach-a26975

    "Opłaty za przejazd wzrosną nawet siedmiokrotnie!

    1 lipca 2011 roku ma zacząć działać elektroniczny system poboru opłat na
    autostradach.

    W raz z nim wprowadzona zostanie nowa stawka dla samochodów
    ciężarowych i autobusów. Zamiast 8 gr za kilometr mogą zapłacić nawet 53
    gr - informuje dziennik.pl.

    ZA PRZEJAZD AUTOSTRADĄ ZAPŁACISZ DUŻO WIĘCEJ>>

    Obecnie ciężarówki i autobusy poruszają się po drogach dzięki tzw.
    winietom - płacą po 8 groszy za każdy kilometr trasy i nie ponoszą już
    dodatkowej opłaty za jazdę autostradą. Po 1 lipca, jeśli elektroniczny
    system poboru opłat będzie działał zgodnie z zapowiedziami, za każdy
    kilometr zapłacą 20 gr.

    CZIP ZAMIAST BRAMKI NA AUTOSTRADZIE. MOŻNA GO OSZUKAĆ?>>

    Stawka ta jednak będzie obowiązywała jedynie auta o wadze do 12 ton i
    spełniające normę emisji spalin EURO4. Pozostałe auta będą musiały
    płacić nawet 53 gr za kilometr jazdy.

    Co w takiej sytuacji zrobią przewoźnicy? Istnieją dwa wyjścia: albo
    kierowcy będą omijać autostrady i rozjadą pozostałe drogi, albo
    podwyższą opłatę za transport. To zaś oznacza dla nas wyższe ceny
    biletów autobusowych i podwyżki cen towarów transportowanych na
    ciężarówkach."

  • 2. Data: 2011-02-02 14:21:40
    Temat: Re: TIR-y rozjadą polskie drogi
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Co w takiej sytuacji zrobią przewoźnicy? Istnieją dwa wyjścia: albo
    > kierowcy będą omijać autostrady i rozjadą pozostałe drogi

    Zapomnieli dopisać, że drogi krajowe też będą płatne.
    Co całkowicie zmienia sytuację.

  • 3. Data: 2011-02-02 14:32:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 13:53:14 +0100, Tomek wrote:
    >http://www.sfora.pl/TIR-y-rozjada-polskie-drogi-Rew
    olucja-na-autostradach-a26975

    >Obecnie ciężarówki i autobusy poruszają się po drogach dzięki tzw.
    >winietom - płacą po 8 groszy za każdy kilometr trasy

    ja sie moze myle, ale duzy "tir" placi 43 zl dziennie lub
    522-580 zl miesiecznie a nie od kilometra.

    No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
    przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000
    zl ?

> [...]
    >podwyższą opłatę za transport. To zaś oznacza dla nas wyższe ceny
    >biletów autobusowych i podwyżki cen towarów transportowanych na

    No przeciez o to w tym wszystkim chodzi zeby podniesli, a podwyzke
    wplacili do kasy urzedu :-)

    O ile rozumiem to system ma obecnie obowiazywac tylko na kilkunastu
    drogach, wiec wyzsze wplywy do urzedu moga byc iluzoryczne.
    Za to moze spadnie koszt obslugi Kulczyka, Staleksportu i GTC.

    A na innych drogach sie postawi patrole ITD i oduczy kierowcow
    omijania tych platnych :-)

    A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt
    autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak
    zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje.

    J.

  • 4. Data: 2011-02-02 14:34:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    >
    > No owszem, mozna szacowac ze wychodzi z tego rzedu 8 gr/km przy
    > przecietnym przebiegu ... ale chyba jeszcze sa roczne winiety po ~3000

    No wlasnie też zacząłem sie zastanawiać co mnie ominęło...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-02-02 14:35:53
    Od: PaPi <...@...3>

    > A swoja droga to ciekaw jestem jaki bylby akceptowalny dla tira koszt
    > autostrady, taki zeby uzasadnial skorzystanie z niej, bo to jednak
    > zawsze szybciej sie jedzie i wiecej zlecen wykonuje.

    W tej chwili jezdzac TIRem po autostradzie placi sie mniej niz
    samochodem osobowym (przy tym samym przebiegu).
    Wplyw na nawierzchnie TIRa i auta osobowego jest zupelnie nieporownywalny.
    Tym samym utrzymywanie sytuacji gdzie ciezarowki placa mniej za przejazd
    niz osobowki jest chore.
    BTW, ciekawego kiedy i czy sie doczekam automatycznych wag na wszystkich
    wylotowkach z miast. Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie
    urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
    naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

  • 6. Data: 2011-02-02 14:44:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Feb 2011 14:35:53 +0100, PaPi wrote:
> [...]
    >urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych samochodow z
    >naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

    Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.
    Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
    Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

    J.

  • 7. Data: 2011-02-02 14:44:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości
    > Ciekawe dlaczego nie inwestuje sie w takie urzadzenia. Jestem pewien ze
    > wyeliminowanie przeladowanych samochodow z naszych drog w sposob
    > dramatyczny podniosloby trwalosc nawierzchni.

    bo w PL nie ma siana na drogi, a co dopiero na wagi.
    W Poznaniu zrobili jedną wage na wylocie na pniewy. Nie na drodze i nie
    automatyczna - ale powstała zatoczka, gdzie "rządzi" bardzo często ITD.

    Wiesz jaka jest wrzawa na CB jak tylko ktoś wspomi w jednej wypowiedzi o
    "pieniądzach, ITD, drodze i wadze"?
    Masakra.

    Zwykle komentarze wyglądają +_ tak:
    "lepiej by wiadukt zrobili nad torami a nie jakieś tam wagi"
    w okresie okołoswiątecznym - "na gwiazdke muszą gdzies dorobić, to wage
    zrobili" itd itp.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-02-02 16:19:17
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > takie urzadzenia. Jestem pewien ze wyeliminowanie przeladowanych
    > samochodow z naszych drog w sposob dramatyczny podniosloby trwalosc

    Widze że w branży jesteś :) To nie lata 90-te że 30 ton sie kładło. Teraz
    nawet dłużyca jest nie doładowana bo kary są duże (może czasem wywrotki ale
    też myślę że to margines bo w żwirowni płaci się za tonę więc nie da innych
    papierów). Żaden magazyn nie da papierów na wage niższą niż załadowali.
    Naprawde sporo się zmieniło i myslę że odsetek powyżej 40 ton masy
    całkowitej jest znikomy.
    Ciężarowcy nie lubią ITD bo czasu i tarczek się boją a nie przeładowania.

  • 9. Data: 2011-02-02 16:20:49
    Od: PaPi <...@...3>

    > Spojrz na A4 Wroclaw-Opole.

    Nie znam tematu.

    > Sa tam koleiny ? A przeciez te ciezarowki z niej wjezdzaja potem do
    > Wrocka czy Opola, przynajmniej niektore.

    Przeciazenie samochodow ciezarowych powoduje zniszczenie calej
    nawierzchni. Nie tylko albo nawet nie glownie powstanie kolein warstw
    bitumicznych.

  • 10. Data: 2011-02-02 16:23:43
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > całkowitej jest znikomy.
    > Ciężarowcy nie lubią ITD bo czasu i tarczek się boją a nie przeładowania.

    Tak troche nie do konca, bo głównym problemem zwykle to przekroczony nacisk
    na oś, a nie przekroczona DMC..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl