  • 1. Data: 2011-02-02 14:32:13
    Temat: czy takie coś jest dopuszczone w PL do ruchu?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    http://www.youtube.com/watch?v=BLx1HQWVNCI

    Jak to traktowac - jako dwie naczepy, naczepe i przyczepe? Co to w ogole
    jest za dziwadło? :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 2. Data: 2011-02-02 14:50:47
    Temat: Re: czy takie coś jest dopuszczone w PL do ruchu?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 14:32:13 +0100, Kuba (aka cita) wrote:
    >http://www.youtube.com/watch?v=BLx1HQWVNCI
    >Jak to traktowac - jako dwie naczepy, naczepe i przyczepe? Co to w ogole
    >jest za dziwadło? :D

    Jesli to pierwsze, czy moze pierwsze dwa sa opisane jakonierozlaczne i
    homologowane jako jeden pojazd to przyczepe zasadniczo ciagnac moze.

    Z zastrzezeniem ze moze nie powinni tego dopuscic do ciagniecia
    przyczep (ryzyko "zlamania") i pewnie przekracza dopuszczalna dlugosc
    zestawu.

    No chyba ze to z przodu to ciagnik rolniczy :-)

    J.

  • 3. Data: 2011-02-02 14:56:52
    Temat: Re: czy takie co? jest dopuszczone w PL do ruchu?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > zestawu.
    >
    > No chyba ze to z przodu to ciagnik rolniczy :-)

    no zakładając, ze ten ciągnik nie ma w dowodzie ciągnik rolniczy i rozwija
    prędkości większe niż rolnicze, to wg mnie nie ma opcji, zeby to mogło
    jeździć w PL.
    IMO rozłączne, czy nie rozłączne nie ma znaczenia - jesli jest przegub to
    ciągnąć już nic nie może (to tak jakby autobus przegubowy ciągnął
    przyczepe - jakby mnie ktoś zapytał powiedziałbym, ze nie może ale w sumie
    paragrafu nie kojarze....)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-02-02 15:22:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Feb 2011 14:56:52 +0100, Kuba (aka cita) wrote:

> [...]
    >ciągnąć już nic nie może (to tak jakby autobus przegubowy ciągnął
    >przyczepe - jakby mnie ktoś zapytał powiedziałbym, ze nie może ale w sumie

    No wlasnie - nie ma paragrafu to dozwolone :-)

    Jesli homologowano jako jeden pojazd w calosci i spelnil wymogi
    ciagniecia przyczep, to nie wiem czy sie znajdzie przepis
    zabraniajacy.

    Kojarze pare maszyn ktore maja przegub i skrecanie polega na lamaniu w
    tym przegubie, i nikt nie powie ze to pol koparki z przyczepa, nawet
    jesli rozmontowanie na dwie polowki zajmuje trzy minuty.
    Ale one sie kwalifikuja pod wolnobiezne, i nie wiem co z przyczepami.

    J.

  • 5. Data: 2011-02-02 15:32:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > jesli rozmontowanie na dwie polowki zajmuje trzy minuty.
    > Ale one sie kwalifikuja pod wolnobiezne, i nie wiem co z przyczepami.

    heh, ciekawe zagadnienie, a przykład z przegubowym wolnobieżnym całkiem
    trafny.

    Ciekawy czy znajdzie sie jakiś wprawny googlacz, który pokaże przepis, ze
    pojazd przegubowy nie moze ciąnąć przyczepy (w tym wypadku IMO naczepy) i
    czy pojazd moze składać sie z trzech członów - bo to jest sedno sprawy.
    ps. swoją drogą ciekawe na ile jest tu trafna analogia z przyczepą z osią
    sterowaną.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 6. Data: 2011-02-02 16:11:01
    Od: mister <b...@e...com>

    > http://www.youtube.com/watch?v=BLx1HQWVNCI

    nie

    2.3. Dopuszczalna długość zespołu pojazdów:

    * dwa: pojazd i przyczepa - 18,75 m, pojazd samochodowy i
    naczepa 16,5 m.
    * trzy pojazdy (gdy ciągnącym jest ciągnik rolniczy lub poj.
    wolnobieżny) - 22 m,
    * motocykl, motorower lub rower i przyczepa - 4 m.

    jezeli chcialbys sie czyms takim poruszac legalnie musialbys wystapic o
    pozwolenie do ministra infrastruktury. da sie to zrobic. swego czasu po
    polsce odbywal turne 20 metrowy autobus mercedesa.

  • 7. Data: 2011-02-02 16:15:11
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "mister" <b...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pozwolenie do ministra infrastruktury. da sie to zrobic. swego czasu po
    > polsce odbywal turne 20 metrowy autobus mercedesa.

    ok, długość to jedno - ale mozna mieć pozwolenie na gabaryt.
    Tu bardziej chodzi o ilość członów...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 8. Data: 2011-02-02 16:16:56
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-02-02 16:11, mister pisze:
    > swego czasu po polsce odbywal turne 20 metrowy autobus mercedesa

    Na Śląsku można spotkać dwudziestometrowe Many.

    P.

  • 9. Data: 2011-02-02 16:34:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 14:50:47 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jesli to pierwsze, czy moze pierwsze dwa sa opisane jakonierozlaczne i
    > homologowane jako jeden pojazd to przyczepe zasadniczo ciagnac moze.

    To pierwsze to jest normalny ciągnik siodłowy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 10. Data: 2011-02-02 16:42:03
    Od: mister <b...@e...com>

    > ok, długość to jedno - ale mozna mieć pozwolenie na gabaryt.
    > Tu bardziej chodzi o ilość członów...

    pozwolenie na gabaryt dostaniesz jedynie na przejazd z punktu A do
    punktu B, i wymusza to na tobie np. pilota z przodu.
    jezeli dlugosc bylaby w porzadku to wedlug mnie by przeszlo - wszak
    "pojazd bez silnika ktory jest dostosowany do laczenia z innym pojazdem"
    jest jeden.