  • 1. Data: 2003-12-30 16:46:45
    Temat: TKTelekom
    Od: "ComNet" <c...@c...net.pl>

    Witam wszystkich.

    Moje pytanie zwiazane jest z secia TKTelekom. Mianowicie jestem w trakcie
    testow lacza od tego operatora i generalnie jestem zadowolony. Pisze
    generalnie poniewaz cale pasmo przydzielone jestem w stanie wykorzystac.
    Moje obawy dotycza polaczen z zagranica. Od kilku dni zauwazylem znaczny
    spadek jakosci polaczen. Utraty na polaczeniu z pierwszym hopem poza
    TKTelekom siegaja ponad 10% a czasami dochodzi nawet do 30%.

    Moje pytanie brzmi:. Czy zauwazyliscie takie objawy już wczesniej. Ja
    testuje lacze kilka dni wiec nie wiem co było wczesniej.

    Rozmawialem z czlowiekiem od nich i poinformowal mnie ze od 1 stycznia
    zostaje uruchomione nowe polaczenia z Level3. Poki co takie już widze wiec
    domyslam się ze chodzi mu o zwiekszenie przeplywnosci tego polaczenia ale
    nie jestem pewien. Czy ktos może to potwierdzic ?

    ComNet

  • 2. Data: 2003-12-31 00:59:26
    Temat: Re: TKTelekom
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <bssa5t$2fnh$1@link.cn.net.pl> ComNet napisał(a):
    [..]
> [...]
    > domyslam się ze chodzi mu o zwiekszenie przeplywnosci tego polaczenia ale
    > nie jestem pewien. Czy ktos może to potwierdzic ?

    Łącze działa od. ok. półtora tygodnia a od 1-go już będzie "produkcyjnie",
    obecnie są prowadzone różne testy/przełączenia co sam (ciężko)
    doświadczam.

    Ogólnie działa... ale mam jedną z pierwszych umów gdzie nie było mowy o
    "CIRze" a tylko o dostępnej przepustowości i w trakcie reklamacji łącza,
    nagle pojawiło się odpowiedź.. "bo nie macie Państwo CIRa"Odpowiednieka
    0-800 Polpaka - BRAK
    Odpowiedzi mailowe administratorów - albo w przeciągu 3-4 godzin, albo
    nigdy - tylko uporczywe wysyłanie maili daje jakikolwiek skutek (np. mimo
    notorycznych maili o community do 2 peerów, po prawie 2 tygodniach
    dostałem odpowiedź, że już jest.. na jednym :/ )

    Obecnie jestem zadowolony.. potrafi działać dobrze :) co do łacza w świat
    ciężko stwierdzić, gdyż mało co mi tamtędy wraca..

  • 3. Data: 2003-12-31 02:04:05
    Od: "ComNet" <c...@c...net.pl>

> [...]
    > "CIRze" a tylko o dostępnej przepustowości i w trakcie reklamacji łącza,
    > nagle pojawiło się odpowiedź.. "bo nie macie Państwo CIRa"Odpowiednieka

    No to mnie tutaj nie pocieszylas bo jak slysze temat ze nie mam CIR to mnie
    szlak trafia. A dlaczego ? Dla tego ze mam dwa lacza z tpsa jedno z CIR'em a
    drugie bez i dzialaja identycznie. Mysle ze nie napotkam polityki polpaku w
    tktelekomie.

    Acha i jeszcze jedno pytanie przez okres swiat zauwazylem dziwny efekt ruchu
    do sieci TP S.A. Mianowicie zawsze leci przez atmana i jest w miare
    przyzwoicie. Aczkolwiek jak wspomnialem w okresie swiat ruch do tpsa lecial
    przez Level3. Trwalo to po kilka godzin i wrocilo do normy. Pozostaly ruch
    dzialal normalnie. Moj kolega odniusl wrazenie jakby im sie BGP wywrocilo i
    po restarcie zadzialalo znow dobrze. Czy to teraz wystapil ten przypadek czy
    wczesniej tez tak bylo ? Dalo sie to zauwazyc bo siec TP S.A. zaczela kulec.

    ComNet

  • 4. Data: 2003-12-31 14:05:09
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Wed, 31 Dec 2003 03:04:05 +0100, ComNet <c...@c...net.pl> wrote:

> [...]
    > drugie bez i dzialaja identycznie. Mysle ze nie napotkam polityki polpaku w
    Mam styk Ethernet 100 Mbit więc pojęcie "CIRu" jest lekką pomyłką.
    W momencie jak była podpisywana umowa nie mieli jeszcze pojęcia tak
    naprawdę co chcą sprzedawać.. efekt pojawił się.. CIR do Polpaku i CIR do
    świata !!

> [...]
    > wczesniej tez tak bylo ? Dalo sie to zauwazyc bo siec TP S.A. zaczela kulec.

    Hmm. do Tepsy zawsze było przez Atmana - chyba że awaria..

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2004-01-01 13:46:25
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@w...wp.pl>

    ComNet wrote:
> [...]
    > domyslam się ze chodzi mu o zwiekszenie przeplywnosci tego polaczenia ale
    > nie jestem pewien. Czy ktos może to potwierdzic ?

    mam od nich 1Mbit, dokladnie od konca lipca, 23 stycznia zrywam umowe za
    co musze zaplacic 2k pln kary. lacze do level3 pojawilo sie dopiero pod
    koniec grudnia, przedtem byla telia i po 60% strat. przez swieta
    wszedzie oprocz do wp.pl mialem pingi po 400ms i straty po 10-50%.
    zwykle w ciagu dnia jak straty siegaja na drugim hopie <5% to jest swietnie.
    ogolnie to czesto pada styk z atmanem. mialem juz dosc awaryjnosci tego
    lacza i czekania od pazdziernika na 2Mbity.

    pozdro.