  • 11. Data: 2013-07-07 18:34:25
    Temat: Re: TMC czemu u nas jest jak zwykle
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 18:15:35 +0200, ZIWK napisał(a):
    > Nie masz racji - W przypadku "naszybowców" odbiornik TMC+dekoder to
    > niezależny układ (wbudowany w colepszą nawigację) - nie ma nawet wyjścia
    > dźwięku :)

    Ale oni nie naklejaja nic na szybe, tylko kupuja auto z nawigacja :-)

    > Nie wiem jak z wbudowanymi navi - ale jeśli większość odbiorników
    > potrafi śledzić inną stację (RDS) i na bieżąco się przełączać to pewnie

    Inna stacja tego samego programu.

    > nie ma problemu aby był jeszcze jeden mały tuner+dekoder (w zakupie to
    > grosze).

    Ale go nie podlaczysz, bo nie ma gdzie :-)

    J.

  • 12. Data: 2013-07-07 18:41:33
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-07-07 18:34, J.F. pisze:

    > Ale oni nie naklejaja nic na szybe, tylko kupuja auto z nawigacja :-)

    > Inna stacja tego samego programu.
    I znów nie masz racji - RDS to nie tylko śledzenie innych częstotliwości
    tej samej stacji czy tytuły piosenek...
    To również
    TP/TA - za Wiki
    "Funkcja TP/TA (Traffic Programme - informacje drogowe)
    Innym przykładem zastosowania RDS w czasie podróży jest możliwość
    ustawienia komunikatów o stanie dróg z serwisów. Jeśli którekolwiek
    radio rozpocznie nadawanie komunikatu drogowego, wówczas radioodbiornik
    może przerwać działanie odtwarzacza mp3 lub audio CD i przełączyć się na
    czas emisji, następnie zaś powrócić do trybu muzyki."

    > Ale go nie podlaczysz, bo nie ma gdzie :-)
    Wbudowany przez producenta...

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 13. Data: 2013-07-07 18:54:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 18:41:33 +0200, ZIWK napisał(a):
    > I znów nie masz racji - RDS to nie tylko śledzenie innych częstotliwości

    No coz, za Niemcem powtarzam, i sam widzialem jak stacje zmienial.

> [...]
    > może przerwać działanie odtwarzacza mp3 lub audio CD i przełączyć się na
    > czas emisji, następnie zaś powrócić do trybu muzyki."

    Ale z tego tak wprost nie wynika ze ma drugi tuner, ktorym skanuje
    cale pasmo i przelacza na stacje nadajace TP

    > Wbudowany przez producenta...

    No to widac Opel zapomnial wbudowac. Znasz producenta ktory montuje ?

    J.

  • 14. Data: 2013-07-07 18:54:39
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Jul 2013 12:58:08 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >50 raz, 50 co roku, czy 50 co miesiac ?
    >
    >Bo przeciez takie rozwiazania sa, Automapa Traffic, naviexpert,

    Nie wiem jak Garmin to robi, ale moj mowi "Traffic ahead 10 miles" i
    zmienai kolor drogi na zolty. Bez radia i internetu. I bez subskrypcji

    A.L.

  • 15. Data: 2013-07-07 19:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Jul 2013 11:54:39 -0500, A.L. napisał(a):
    > Nie wiem jak Garmin to robi, ale moj mowi "Traffic ahead 10 miles" i
    > zmienai kolor drogi na zolty. Bez radia i internetu. I bez subskrypcji

    I nie zainteresowalo cie jak, w instrukcji nie pisza ?

    Cudow nie ma, jakas komunikacja musi byc.
    W zasadzie mogliby rozsylac w sygnale GPS albo WAAS, ale nie slyszalem
    aby to robili.

    http://support.garmin.com/support/searchSupport/case
    .faces?caseId=%7Ba4755850-cd01-11e0-cf56-00000000000
    0%7D

    J.

  • 16. Data: 2013-07-07 19:23:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Jul 2013 19:13:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I nie zainteresowalo cie jak, w instrukcji nie pisza ?

    Nie pisza. Pisza tylko "Lifetime Traffic Updates"

    >Cudow nie ma, jakas komunikacja musi byc.

    Podejzrewam ze garmin ma wlasna siec nadajnikow w wiekszych miastac.
    Nie wiem czy to dziala poza miastem

    No wlasnie, tak to dziala jak wyzej

    A.L.

  • 17. Data: 2013-07-07 20:15:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 07.07.2013 00:30, Marek Dyjor pisze:
    > Ponieważ moja stara dobra navi z velki ma TMC więc postanowiłem sie
    > zainteresować czemu w RP nic sie nie pojawia...

    W Polsce Polskie Radio nadaje komunikaty takie głosowo. Mam włączone TA
    w radiodiorniku i co jakiś czas mi się przełącza (chyba na Program 1 PR,
    bo normalnie jak słucham Trójki to tam nie ma takich). Raz, ostrzegło
    mnie to o wypadku i zablokowanej drodze na trasie gdzie jechałem. Używam
    Yanosika na co dzień i CB i póki co muszę stwierdzić, że to zestaw
    prawie idealny.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 18. Data: 2013-07-07 22:03:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Ale z tego tak wprost nie wynika ze ma drugi tuner, ktorym skanuje
    > cale pasmo i przelacza na stacje nadajace TP

    To w każdym g..ym radiu działa. Wystarczy załączyć.

  • 19. Data: 2013-07-07 23:19:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ZIWK wrote:

> [...]
    > Najpierw RMF miał program traffic - gdzie o niektórych godzinach
    > zamiast programu ogólnopolskiego podawano lokalne wiadomości o ruchu
    > (np. jestem koło Wrocławia i mam w poważaniu info o zablokowanej
    > ulicy w Olsztynie). Ale błyskawicznie do tego przyczepiła się
    > "Krajowa Rada Tego i Owego" ze to narusza warunki koncesji itd...
    >
    > RMF chciało uruchomić w swoim ogólnopolskim programie darmowy sygnał
    > TMC, ale przyszła zmiana polityczna i "Krajowa Rada..." była zajęta
    > obroną jedynej słusznej stacji - "a taki wynalazek szatana jak TMC"
    > nie mieścił się w tagercie reklam Radyja.

    niestety ale właśnie RMF FM weszło w spółkę z jakąs pierniczona firmą i
    wprowazili system TCM Pro kóry prawdopodobnie nawet działa tylko że odbiera
    go niewiele nawigacji (garminy bodajże) i tyle.

    Zastanawiam sie tylko dlaczego tak jak w wielu krajach nie wprowadzono
    otwartego publicznego TCM dostepnego dla każdej nawigacji z TCM a wbrew
    pozorom takim jest bardzo dużo zaczynając na większości wbudopwanych w
    samochody.

  • 20. Data: 2013-07-07 23:32:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2013 23:19:31 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
> [...]
    > otwartego publicznego TCM dostepnego dla każdej nawigacji z TCM a wbrew
    > pozorom takim jest bardzo dużo zaczynając na większości wbudopwanych w

    Nie przeczytales odpowiedzi - bo to wymaga pieniedzy.
    A wiesz jak u nas - kierowcy sa do dojenia.

    J.