  • 31. Data: 2019-11-30 09:29:26
    Temat: Re: TN-C / TN-C-S i "bolec"
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-30 o 01:00, Marek pisze:

    > Powtarzasz jakieś mity o laikach  popularne widać wśród personelu
    > technicznego średniego wykształcenia, który troszkę doszkolony
    > przezywa orgazm nad głębią wiedzy jaką posiadł.
    > Ta wartość ma tylko dać niezerową szansę przeżycia, aż tyle i tylko tyle.

    Nie zmienia to jednak faktu, że nawet nie posiadłeś wiedzy w zakresie
    tego średniego personelu technicznego, a Twoje wyobrażenia są błędne.

  • 32. Data: 2019-11-30 11:06:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Nov 2019 09:29:22 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Tyle, że nadmiarówki ulegają uszkodzeniu wielokrotnie rzadziej niż
    > różnicówki. Jeżeli już nawet ulegną uszkodzeniu to zazwyczaj ich
    > uszkodzenie polega na nadczułości. Ponadto każdy obwód jest
    > zabezpieczony wieloma stopniami nadmiarówek.

    Każda roznicówka ma test i psim obowiązkiem użytkownika jest jej
    częste sprawdzanie.
    Używanie argumentu "zepsucia" przeciwko jej użycia jest tak
    idiotyczne, że nawet nie będę tego idiotyzmu komentował. A już
    kuriozum "nie można stosować, bo jej uszkodzenie nie wyłączy obwodu"
    (jakby jej kompletny brak dawał szansę W PRZYPADKU prądu mniejszego
    od wyłączenia nadmiarówki). To jest po prostu cytat roku Usenetu,
    gdzieś tak obok przepisu na wodny chleb. Użytkownik, jesteś
    niemożliwy :)), nie wiem czemu jeszcze nie jesteś w moim kfie,
    chyba dla tych porcji rozrywkowych absurdów, którymi od czasu do
    czasu nas tutaj zabawiasz.

    > Wybacz, ale nie chce mi się nawet czytać tego co tu naprodukowałeś,
    > bo

    Nie ma takiego obowiązku. Tym bardziej jeśli ciągle uparcie i
    złośliwie nie rozumiesz szczególnych warunków założenia tej
    dygresji.

    > Przypominam, że dyskutujemy tylko i wyłącznie o sensie stosowania
    > RCD w
    > obwodach odbiorczych z zerowaniem oraz obwodach TN-C.

    Nie, dyskutujemy w wątku pobocznym p.t. użycia roznicówki w
    instalacji dwuprzewodowej jako zwiększenie % szansy wyłączenia obwodu
    w przypadku wystąpienia prądu różnicowego L-N. Temat jest wyłącznie
    oparty na kwestii czy takie użycie zwiększy prawdopodobieństwo
    wyłączenia czy zmniejszy. Tylko tyle i aż tyle.
    Nie dyskutujemy też o prawie czy normach bo to jedynie czasowe,
    wspólne ustalenia porządkowe (dla większości) na pewnym obszarze
    wynikające głównie ze statystyk, a nierzadko wbrew rozsądkowi czy
    jednostkom partykularnym.

    > Ponieważ Twoja wiedza w tym zakresie jest żadna to przyjmij, że
    > takich
    > obwodów nie wolno jest zabezpieczać różnicówkami i nie ma co tu
    > dalej
    > dywagować i wymyślać inne scenariusze.

    Wyślij się trochę ponad swój urzędniczy horyzont i włącz myślenie, to
    nie boli.

    > A propos RCD na przewód 2-żyłowy. Wielokrotnie miałem z takimi do
    > czynienia przy kabinach natryskowych z sauną lub z hydromasażem czy
    > też
    > przy elektronarzędziach. Tak się składa, że nawet posiadam takie
    > elektronarzędzia z takimi różnicówkami. Ani w jednym przypadku nie
    > spotkałem się, aby dane urządzenie nie posiadało oddzielnego
    > przewodu
    > ochronnego PE.

    Bosh, ten znowu o pe... Serio faktycznie nie ma co dyskutować, bo
    kompletnie nie rozumiesz założeń tej dyskusji a urzędniczy charakter
    nie potrafi włączyć ci myślenia, dla mnie eot.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2019-11-30 11:09:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Nov 2019 09:29:26 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Nie zmienia to jednak faktu, że nawet nie posiadłeś wiedzy w
    > zakresie
    > tego średniego personelu technicznego, a Twoje wyobrażenia są
    > błędne.

    Tak prymitywną ripostą nie wyleczysz swoich kompleksów panie
    Użytkownik....

    --
    Marek

  • 34. Data: 2019-11-30 14:18:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-30 o 11:09, Marek pisze:

    > Tak prymitywną ripostą nie  wyleczysz swoich kompleksów panie
    > Użytkownik....

    Przeceniasz siebie jako mistrza dowcipu. Nawet na mistrza sarkazmu
    jesteś zbyt złośliwy i zbyt zarozumiały.

  • 35. Data: 2019-11-30 15:32:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-30 o 11:06, Marek pisze:

    > Każda roznicówka ma test i psim obowiązkiem użytkownika jest jej
    > częste sprawdzanie. Używanie argumentu "zepsucia" przeciwko jej użycia
    > jest tak idiotyczne, że nawet nie będę tego idiotyzmu komentował.

    Ja twojego idiotyzmu też nie mam zamiaru komentować, bo nie
    kwestionowałem używania różnicówek (jak mi to teraz usiłujesz wmówić),
    ale kwestionowałem używanie różnicówek w niektórych aplikacjach. Tak
    więc przestań kłamać.

> [...]
    > niemożliwy :)), nie wiem czemu jeszcze  nie jesteś  w moim kfie, chyba
    > dla tych porcji rozrywkowych absurdów, którymi od czasu do czasu nas

    Nie dość, że wypisujesz głupoty to jak ci udowodniłem, że się mylisz to
    zaczynasz uskuteczniać "osobiste wycieczki". Jak widać skończyły Ci się
    argumenty to starasz się chamstwem nadrabiać.

> [...]
    > wspólne  ustalenia porządkowe (dla większości) na pewnym obszarze
    > wynikające głównie ze statystyk, a nierzadko wbrew rozsądkowi czy

    Póki co prawo i normy są po to, aby chronić takich laików jak Ty przed
    ich własną głupotą i są po to, aby się do nich stosować.

    I nie są to nasze czasowe ustalenia tylko zebrane do kupy doświadczenia
    ludzi, którzy mają o tym pojęcie.

    > Wyślij się trochę ponad swój urzędniczy horyzont i włącz myślenie, to
    > nie boli.

    To co jest w prawie i normach to są przelane na papier i zatwierdzone
    przez urzedników przemyślenia umysłów znacznie potężniejszych od Twojego
    czy mojego. Nie są to ustalenia urzędnicze, ale ustalenia największych
    ekspertów w danej dziedzinie: inżynierów, magistrów, docentów i
    profesorów danej branży, a nie urzędników. Rola urzędników sprowadza się
    w tym przypadku tylko i wyłącznie do usankcjonowania prawnego tych zapisów.

    Różnica między nami polega na tym, że ja siedzę w tej branży i rozumiem
    sens poszczególnych zapisów prawnych czy normatywnych i z czego one
    wynikają.

    Ty natomiast nie mając wiedzy, uważasz się za kogoś ponad.

    > Bosh, ten znowu o pe... Serio faktycznie nie ma co dyskutować, bo
    > kompletnie nie rozumiesz założeń tej dyskusji a urzędniczy charakter
    > nie potrafi włączyć ci myślenia, dla mnie eot.

    Nie jesteś w stanie zrozumieć zasady działania wyłącznika
    różnicowo-prądowego oraz zasad jego stosowania.

    W chwili awarii obwodu, RCD potrzebuje do jego prawidłowego zadziałania
    uziemionego przewodu ochronnego i połączenia tego przewodu z obudową
    urządzenia.

    Bez przewodu ochronnego RCD może częściowo chronić przed skutkami
    porażenia, ale nie przed samym porażeniem. Przy czym ochrona przed tymi
    skutkami porażenia jest bardzo niepewna i z samej zasady ochrony nigdy
    nie było takich założeń, że ma chronić przed dotykiem bezpośrednim.
    Myślenie, że RCD chroni przed dotykiem bezpośrednim to jest tylko i
    wyłącznie wymysł niedouczonych w tej branży osób.

  • 36. Data: 2019-11-30 18:07:03
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Każda roznicówka ma test i psim obowiązkiem użytkownika jest jej częste
    > sprawdzanie.

    Rozbierałem kiedyś uszkodzoną różnicówkę Legranda i wiem, że przycisk
    test niczego nie testuje. Konkretnie, włącza w obwód sztuczną upływność
    w postaci rezystora wymuszającego przepływ przez przekaźnik Ferrantiego
    nieskompensowanego prądu o natężeniu ok. 70mA, czyli 230% wartości
    wymaganej do wyzwolenia sprawnej różnicówki. Równie dobrze mogłoby to
    być 700mA, zadziałanie różnicówki niczego nie dowodzi.

    Jak chcesz mieć pewność, to sobie sprawdź zewnętrznym źródłem prądowym
    max. 30mA, wciskanie tego przycisku jest bezcelowe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2019-11-30 18:24:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Uzytkownik wrote:

> [...]
    > w tym przypadku tylko i wyłącznie do usankcjonowania prawnego tych zapisów.

    Przywołany przez Ciebie dr Musiał jest dobrym kontrprzykładem na
    powyższe stwierdzenia. To *wyjątkowo* rozsądny człowiek, który poświęcił
    mnóstwo czasu i energii na zwalczanie zabobonów wśród swoich
    kolegów-"ekspertów" SEP, którzy swoje absurdalne wydumki powpisywali do
    norm. Najbardziej jaskrawym przykładem było wpisanie do norm obowiązku
    uziemiania elementów metalowych, które nie były połączone z siecią
    elektryczną lub były połączone przez dużą impedancję: futryny, krany na
    plastykowych rurach itp. Kilka ładnych lat zajęło Musiałowi odkręcenie
    twórczości tych geniuszy.

    Przepływ prądu opisują prawa fizyki, a nie normy. Dlatego przyłączam się
    do rady Marka i zdecydowanie wstępuję do obozu myślenia, a nie obozu
    norm. W teorii to powinny być tożsame obozy, w praktyce nie są.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2019-11-30 18:32:23
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yabba wrote:

    > Często pomiary są robione nierzetelnie. Przychodzi "fachowiec" sprawdza
    > próbówką gniazdo w ścianie i prosi o podpis na protokole.

    Sam widziałem protokół badania upływności izolacji w instalacji, w którą
    były włączone żarówki i inne sprzęty. Jednak co ekspert to ekspert, ja
    bym tak nie umiał.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 39. Data: 2019-11-30 18:36:42
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    yabba wrote:

    > Zastosowałem skrót myślowy: wtyczka z bolcem = wtyczka z uziemieniem,
    > czyli dziurą na bolec i podłączonym PE urządzenia.

    Nie pomyliłeś się dużo, w większości systemów na świecie kołek ochronny
    jest właśnie we wtyczce. To raczej nasz Francusko-Polski standard jest
    wyjątkiem, kilka przykładów tu:

    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/nG5k9kqTURBXy85
    Y2QwMmJhODc5ZTQ4YzM0MWRjOTA0NjdhOGUyOTZlZS5qcGVnkZUC
    zQMUAMLDgaEwBQ

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2019-11-30 20:47:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 30 Nov 2019 15:32:42 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > zadziałania
    > uziemionego przewodu ochronnego i połączenia tego przewodu z

    To co napisałeś jedynie utwierdza mnie w przekonaniu, że nie masz
    kompletnie wyobraźni a jedynie klepiesz z pamięci to co ogarnaleś na
    szkoleniu. Nie, RCD do zadziałania nie potrzebuje przewodu
    ochronnego, potrzebuje wyłącznie asymetrię prądów LN .
    I nie ma znaczenia z czego ona wynikła z upływu do przewodu
    ochronnego (gdy takowy jest) czy upływu przez użytkownika, przez
    którego do ziemi popłynął prąd jej wyłączenia.

    --
    Marek