  • 1. Data: 2004-01-30 17:20:25
    Temat: TPNET <> Supermedia
    Od: Szymon Dowkontt <s...@f...polbox.pl>

    Hello

    Nijak nie moge sie dostac z TPNET'u (iDSL) do supermedia.

    Jak zaczelo padac, to przez chwile routing byl przez Frankfurt :) ale umarl
    zupelnie po parunastu minutach.

    Ktos cos wie na ten temat?

    --
    Szymon

  • 2. Data: 2004-01-30 18:04:47
    Temat: Re: TPNET <> Supermedia
    Od: Denken <d...@i...com.pl>

    Szymon Dowkontt wrote:
> [...]
    >
    > Nijak nie moge sie dostac z TPNET'u (iDSL) do supermedia.
    >
    > Jak zaczelo padac, to przez chwile routing byl przez Frankfurt :) ale umarl

    Hmm Z Crowley'a ani z ATMAN nie widac, z tego co sie orientuje
    calkowicie znikneli z sieci - podobno jakas awaria na Pieknej

    To ciekawe bo z ich uslug do tej pory korzystal np. IDMNet - witryny
    www z tej sieci reklamowej sa teraz bez jakichkolwiek reklam.

    BOK Supermedia podawal czas usuniecia awarii w przedziale 24h-72h....

    Najrozsadniej chyba do nich zadzwonic ( i sie dowiedziec

    pozdrawiam,
    --
    Denken

  • 3. Data: 2004-01-30 18:59:44
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Denken <d...@i...com.pl> wrote:

    > Hmm Z Crowley'a ani z ATMAN nie widac, z tego co sie orientuje
    > calkowicie znikneli z sieci -
    Zgadza się:

    r1> sh ip bgp re _9085$
    (pusto)

    > podobno jakas awaria na Pieknej
    Hm. No nie wiem. Jakoś sobie nie mogę wyobrazić że awaria w jednym
    budynku powoduje kompletne zniknięcie danego AS'a z Internetu.
    Rozumiem że może nie działac www, poczta, MX'y ale chyba nie mają
    wszystkich routerów zlokalizowanych w jednym miejscu?

    > BOK Supermedia podawal czas usuniecia awarii w przedziale 24h-72h....
    ?! 24h? O ja.....

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 4. Data: 2004-01-30 19:18:56
    Od: Szymon Dowkontt <s...@f...polbox.pl>

    Hello

    Denken wrote:

    > Najrozsadniej chyba do nich zadzwonic ( i sie dowiedziec

    Tak tez zrobilem okolo 15.00. Jako klient TPNET'u zadzwonilem do
    Polpak'a ;) , z zapytaniem czy nie wiedza czegos o awarii lacza
    miedzyoperatorskiego do supermedia. Mila pani powiedziala, ze o niczym
    takim nie slyszala i laczami do pojedynczych serwerow sie nie zajmuja :)
    Moze poprostu sie zle wyrazilem, ale fakt ze mieli prawo nic nie wiedziec.

    --
    Szymon

  • 5. Data: 2004-01-30 19:53:39
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Szymon Dowkontt wrote:

> [...]
    > Moze poprostu sie zle wyrazilem, ale fakt ze mieli prawo nic nie wiedziec.

    i pewnie akurat pani z TPSA wiele powiedziec wiecej by nie mogla bo
    problem generalnie lezy poza ich sprzetem/stykiem, choc na terenie
    Pieknej.

    --

    Usenet, Luke!

  • 6. Data: 2004-01-30 20:04:44
    Od: Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl>

    radi wrote:

    > i pewnie akurat pani z TPSA wiele powiedziec wiecej by nie mogla bo
    > problem generalnie lezy poza ich sprzetem/stykiem, choc na terenie
    > Pieknej.

    Hmm to zastanawiajace - awaria na Pieknej a znikaja z calego internetu z
    punktami wymiany ruchu (ICM-IXP) wlacznie.

    Rozumiem ze moze pasc operator osiedlowy (ot prad mu wylaczyli) ale
    chyba nie taki ISP???

    IMHO nienajlepiej to o nich swiadczy....

    --
    Denken

  • 7. Data: 2004-01-30 20:36:09
    Od: "KvS" <a...@j...w.reply.to>

    Uzytkownik "Krzysztof Ceglinski" <k...@i...com.pl> napisal w
    wiadomosci news:bvedcv$vef$1@news.atman.pl...

> [...]
    >
    > Rozumiem ze moze pasc operator osiedlowy (ot prad mu wylaczyli) ale
    > chyba nie taki ISP???
    >
    > IMHO nienajlepiej to o nich swiadczy....

    moze szczury w studniach obtancowaly swiatlowod :=)

    -----
    Pzdr.
    KvS

  • 8. Data: 2004-01-31 14:18:07
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...net>

    Krzysztof Ceglinski <k...@i...com.pl> wrote:

    > Hmm to zastanawiajace - awaria na Pieknej a znikaja z calego internetu z
    > punktami wymiany ruchu (ICM-IXP) wlacznie.

    Hmm, węzeł Piękna to dosyć szczególne miejsce, gdyby przestał nagle istnieć,
    myślę, że 75%[1] polskiego internetu również by znikła. Nie chodzi o same
    routery i switche - bo tych ostatnio jakby mniej na Pięknej, ale również o
    trasy światłowodowe, przełącznice i inne takie.

    [1] Reszta kluczowych urządzeń dla polskiego internetu mieści się może
    4-5 innych lokalizacjach.

    --
    *[ ŁT ]*

  • 9. Data: 2004-01-31 19:44:59
    Od: wer <w...@a...tnij.one-spam.pl>

    l...@t...net wrote:

> [...]
    > routery i switche - bo tych ostatnio jakby mniej na Pięknej, ale również o
    > trasy światłowodowe, przełącznice i inne takie.

    Byla awaria na Pieknej i to dosc powazna. Szczegolow dokladnych nie
    znam, w kazdym razie byla to awaria na poziomie sprzetu, nie warstwy
    sieciowej. Z tego co wiem, struktura sieci w supermediach ma byc
    rozproszona po tym zdarzeniu. Aha, za naprawe byla odpowiedzialna tpsa,
    supermedia mogla tylko czekac, az technicy z tpsa cos zrobia.

    wer

  • 10. Data: 2004-01-31 22:12:49
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    wer <w...@a...tnij.one-spam.pl> napisał(a):

    > sieciowej. Z tego co wiem, struktura sieci w supermediach ma byc

    Dopiero teraz -- ma byc?!

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *