  • 1. Data: 2002-06-22 16:05:38
    Temat: TPSA i LZ-Stac...anyone ?
    Od: w...@k...net.pl (Piotr Oniszczuk)

    Witam,

    Od 5 miesięcy korzystam z ISDN DialUP. TA to Zyxel Elite2864I.
    Standardowo miałem w TA odblokowaną kompresję LZ-Stac dla trybu
    Async-to-Sync. Miało to sens, bowiem np. taki provider jak CoolNet
    dawał ładne transfery (ok 12-13 kB na kanał B).

    Połączenia z TPSA jednak od początku były bez kompresji (napisałem też
    w tej sprawie małą prośbę do TPSA).

    Sytuacja się zmieniła po 25 kwietnia. Od tego dnia, jeśli mam włączoną
    kompresję LZ-Stac w swoim TA - jestem w stanie się zalogować,
    przechodzę LCP i NCP w PPP, i po kilku sekundach poprawnej transmisji
    dostaję pakiety PPP z ProtocolID=0 !!!.

    Początkowo myślałem, że to awaria RAS'a w TPSA - jednak problem jest
    bardziej skomplikowany - prawdopodobnie jest to błąd implementacji
    LS-Stac: albo w moim TA, albo w RAS TPSA (bardziej prawdopodobne,
    bowiem inni providerzy u mnie chodzą cacy...)

    Wyłączenie LZ-Stac w moim TA przywraca transmisję PPP do stanu OK -
    ale
    oczywiście bez kompresji.

    Domyślam się, że kompresja w oparciu o MPPC w TPSA chodzi cacy -
    jednak jest to rozwiązanie zależne od systemu operacyjnego
    (implementowane w Windows). LZ-Stac nad MPPC ma przewagę, bowiem jest
    implementowany w TA (jeśli TA jest aktywne, oczywiście) - dzięki temu
    jest niezależny od systemu operacyjnego.
    Oczywiście optymalnie jest, gdy provider ma MPPC i LZ-Stac...

    Ta historia ma już formę kilku emali pisanych na adres
    d...@t...pl.
    Ponadto był też drobny debuging ze strony pana Ireneusza Cwikowskiego
    (TPSA) - ale staneło na ustaleniach, że
    problem jest w RAS'ach POLPAK'u...

    Może panowie z POLPAK trochę przycisną dostawcę swoich RAS'ow do
    poprawienia
    błędów w sofcie ...

    BTW: Nie wiem dlaczego, ale po 25.04 też źle zaczeło chodzić
    połączenia via 2B.
    Chyba coś jest nie tak z BAP/BAPC. Jedynie z TPSA mam problemy. W NASK
    i CoolNet jest cacy - więc chyba to nie jest problem mojego TA !

    BTW2: Firmware w moim TA jest najnowsze z możliwych - v3.01. Lokalny
    przedstawiciel Zyxel'a twierdzi że jest to na pewno problem RAS'a.

    Tak więc mam pytanko: czy ktoś z grupowiczów odpalił LZ-Stac w swoim
    external TA z DialUP TPSA ?

    pzdr

    --
    cYa, 3.14iotr/2
    Dobry programista wiesza się z programem....

    Zwrotne bajty daj na "w...@k...net.pl"