  • 1. Data: 2002-06-21 00:16:06
    Temat: Udostepnianie SDI na osiedlowce a paragrafy
    Od: futszaK <f...@W...sitefinder.pl>

    W najblizszym czasie (jak tylko podlacza mi SDI) zamiarzam podlaczyc
    paru sasiadow.
    Wiadomo jednak, że SDI (a moze w przyszlosci DSL) bedzie stał na mnie,
    a ja nie mam mozliwosci kontrolowania co oni robia.
    Do rozdzielania sieci sluzyc bedzie jakies zdechle 486DX-100 na ktorym
    bedzie dzialalo frisco.

    Czy jesli ktos zacznie robic naduzycia poprzez Internet to czy logi z
    frisco wystarcza zeby oczyscic mnie z zarzutow i oblozyc nimi
    rzeczywiscie winnego ???

    Co zrobic zeby ewentualnie bardziej sie zabezpieczyc ???

    Czy ktos zna jakies konkretne przypadki postepowania w taklich
    wypadkach ???

    --
    futszaK
    Uśmiechnij się, jutro będzie Lepper

  • 2. Data: 2002-06-21 02:08:46
    Temat: Re: Udostepnianie SDI na osiedlowce a paragrafy
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 21 Jun 2002, futszaK wrote:

> [...]
    >
    > Czy jesli ktos zacznie robic naduzycia poprzez Internet to czy logi z
    > frisco wystarcza zeby oczyscic mnie z zarzutow i oblozyc nimi

    zalezy co zmalujesz.
    przed tpsa logi Cie nie oczyszca, bo Ty odpowiadasz za lacze.
    przed policja, to masz juz jakies szanse.

    polecam:
    firewall - wyciac rowniez znane trojany dla polaczen od wewnatrz
    oident - identyfikacja userow na zewnatrz
    moze jeszcze:
    squid+transparent proxy
    smtp na Twojej maszynie (i wyciac zewnetrzne).

    oraz obowiazkowo regulamin sieci.

    pozdrawiam/regards

    majek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 3. Data: 2002-06-21 11:09:01
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <B...@t...one.pl>

    Cóż, Fri, 21 Jun 2002 02:08:46 +0000 (UTC)
    Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> pisze:

    > oraz obowiazkowo regulamin sieci.

    Tak, z dokładnym biurokracyjnym rozpisem, że wszystko co zrobią
    może świadczyć przeciwko nim... I niech to podpiszą - w dwóch kopiach.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 4. Data: 2002-06-21 16:16:51
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Fri, 21 Jun 2002, Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak wrote:

    > Cóż, Fri, 21 Jun 2002 02:08:46 +0000 (UTC)

    > Tak, z dokładnym biurokracyjnym rozpisem, że wszystko co zrobią
    > może świadczyć przeciwko nim... I niech to podpiszą - w dwóch kopiach.

    naprawde nie ma sie co smiac.
    jezeli facet chce chronic swoja dupe, to jest to jak najbardziej na
    miejscu.
    a ludzie potrafia byc wredni - zwlaszcza jak chodzi o pieniadze - i to nie
    chodzi o wysopkosc oplat, bo niektorym nawet 25zl/miesiac sie nie podoba,
    ale swojego tylka nie rusza, zeby cos zrobic w sieci...

  • 5. Data: 2002-06-22 16:04:46
    Od: "..chepper" <c...@w...nospam.pl>

    Użyszkodnik "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> tako rzecze:

    | a ludzie potrafia byc wredni - zwlaszcza jak chodzi o pieniadze - i to nie
    | chodzi o wysopkosc oplat, bo niektorym nawet 25zl/miesiac sie nie podoba,
    | ale swojego tylka nie rusza, zeby cos zrobic w sieci...

    Boszzeee............ jakie to prawdziwe! :-]

    --
    Pozdrawiam goraco i serdecznie
    Chepper

  • 6. Data: 2002-06-22 16:06:24
    Od: "Wojciech Czapliński" <c...@p...onet.pl>

    Przed naszym kochanym monopolista odpowiadasz Ty jako osoba, na ktora
    wykupione jest Sdi (w zasadzie odpowiadasz za wszystko co wychodzi z Twojego
    modemu na swiat). Jedynym bezpiecznym rozwiazaniem jest podlaczenie do sieci
    tylko tych ludzi, co do ktorych jestes pewien, ze nie sa z zamilowania
    rozrabiakami.

    W mojej sieci znalazl sie taki czlowieczek, ktory postanowil sprawdzic sie
    jako h/lamer ! Byl on do tego stopnia zakrecony, ze postanowil sprawdzic
    serwer tpsa. I tak dostalem list polecony z abuse'a tpsy informujacy mnie o
    jego niegrzecznych czynach. Przy okazji niezle sie ubawilem, bo przegladajac
    logi moim jedynym podejrzeniem bylo to, iz niczego nieswiadomy uzytkownik
    internetu uruchomil jakiegos durnego skanera portow. Rozumiem, ze skanowanie
    portow to poczatek, ale bez przesady.

    najlepiej loguj skad, na co i gdzie wychodzi :))

    Wojciech Czaplinski

  • 7. Data: 2002-07-08 19:29:37
    Od: "Marcin Lewandowski" <N...@g...slonca.net>

    wytnij wszystkie porty oprócz najpotrzebniejszych. jakiś "haker" zesra się a
    nic nie zrobi mając do dyspozycji tylko 80, 110, 20 i 21

    ML

  • 8. Data: 2002-07-09 14:14:07
    Od: d...@w...sobie.to

    Marcin Lewandowski <N...@g...slonca.net> wrote:
    > wytnij wszystkie porty oprócz najpotrzebniejszych. jakiś "haker" zesra się a
    > nic nie zrobi mając do dyspozycji tylko 80, 110, 20 i 21

    Jasne, zwlaszcza jak bedziesz mial glupi skrytp cgi, albo dziurawego
    poppera. To wlasnie tedy najlepiej sie wchodzi, nie zadnym telnetem czy
    via dziurawy nfs/portmapper

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    28. Bowl inside the room. Set up tournaments with other people in the

  • 9. Data: 2002-07-22 23:42:09
    Od: Pawel Bernat <a...@a...flynet.pl>

    Marcin Lewandowski <N...@g...slonca.net> wrote:
    > wytnij wszystkie porty oprócz najpotrzebniejszych. jakiś "haker" zesra się a
    > nic nie zrobi mając do dyspozycji tylko 80, 110, 20 i 21
    *rotfl*
    tzn. od zawsze modne wśród chakerów ftp i aktualnie popularne apache, tak ?

    p.
    --
    -- Paweł Bernat <a...@a...flynet.pl>