  • 1. Data: 2005-04-18 17:04:46
    Temat: TPSA przez zagranicę ??
    Od: "Jacek \"ripper\" Boruta" <r...@o...pl>

    Witam wszystkich!

    Zamierzam sprzedawać serwery gier, zastanawiam się nad wyborem
    operatora. AFAIK, polscy dostawcy korzystają z ATM, Energisu i innych. Ceny
    w tych firmach jednak są zabójcze, głównie ze względu na TPSA. Ostatnio
    zaobserwowałem ciekawą tendencję, część firm kolokuje się zagranicą i w ten
    sposób omijają płacenie tepsie, np.:
    - gamesnet.pl hostuje serwery w holandii pod adresem nlservers.net, hosting
    WWW w USA
    - forall.pl i ghaax.com w niemczech

    Ceny tych łącz są bardzo niskie w porównaniu do polskich, natomiast warunki
    mniej więcej porównywalne. Teraz moje pytanie za 100 punktów : czy kolokując
    się u zachodniego operatora, np. w TELII i udostępniając usługi Polakom (tak
    jak w/w firmy), głównie tepsiarzom nie narażę się na jakieś sankcje ze
    strony tepsy ? Z tego co widzę do obu tych serwisów pingi są ok, a pytam
    ponieważ czytając kiedyś tą grupę pamietam jak tepsa lubiła przycinać
    polskich dostawców idących przez zachodnie asy.

    z góry dziękuję za odpowiedź i wyrozumiałość!
    Jacek

  • 2. Data: 2005-04-19 08:28:58
    Temat: Re: TPSA przez zagranicę ??
    Od: "Sied@r" <s...@C...safenet.pl>

    Użytkownik Jacek "ripper" Boruta napisał:
> [...]
    > polskich dostawców idących przez zachodnie asy.
    >
    > z góry dziękuję za odpowiedź i wyrozumiałość!

    Mysle ze nie jesli wykupisz kolokacje zagranica to TPSA nie bedzie miala
    nic do tego. Jakby nie bylo bedziesz laczyl sie z adresami operatora
    zagranicznego.

    Dla TPSA problemem byl ruch PL ktory wedrowal przez zagranice do sieci
    TP. Tu zostaly wprowadzone sankcje i praktycznie nie da sie korzystac z
    wejscia do TPSA przez zagranice. (ruch komercyjny)
    TPSA sankcjonuje po wielkosci pakietu. Dla pakietu 500 B uda ci sie
    wyciagnac ok. 20-30 KB.

  • 3. Data: 2005-04-19 08:40:10
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Jacek "ripper" Boruta napisał(a):
> [...]
    > ponieważ czytając kiedyś tą grupę pamietam jak tepsa lubiła przycinać
    > polskich dostawców idących przez zachodnie asy.

    poszukaj w RIPE: AS5617:as-rejected
    podejrzewam ze to lista AS'ow ktore sa degradowane jesli ida przez zagranice

    --
    Mateusz