    From: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta
    Date: Tue, 1 Dec 2009 17:12:06 +0000 (UTC)

    Chciałem na wstępie przeprosić tych którym napisałem że TPSA wprowadza tą
    blokadę ale można ją zdejmować.

    A więc - NIE MOŻNA. Od dziś - 1 grudnia, TPSA blokuje WSZYSTKIM użytkownikom
    usługi neostrada dostęp do portu 25, który normalnie służy do przesyłania
    poczty. Uzasadnia to ochroną swoich klientów przed nieświadomym spamowaniem,
    którzy mając np. trojany, rozsyłają spam.

    Jako rozwiązanie TPSA poleca używanie portu 587 , jak też usługodawcą poczty
    na przestawienie serwerów. To drugie to żaden problem, pierwsze też nie,
    natomiast problem jest gdzie indziej:

    - TPSA zaczyna mówić użytkownikom co i jak mają robić. Nie jest już dostawcą
    usługi dostępu do internetu, a dostępu do internetu z ograniczeniami i
    nadzorem.

    - TPSA na infolinii bezczelnie kłamie że robią tak wszyscy operatorzy w
    polsce. Najwyraźniej dla nich wszyscy=tylko oni.

    - Ta zmiana nie zabezpieczy przed spamowaniem na dłużej niż miesiąc.
    Trojany do spamowania też zmienią port na 587, co za problem.

    Jak dla mnie jest to pierwsza próba ingerencji w swobodę obywateli. Narazie
    niegroźna ("co za problem - zmienie port"), potem będą stopniowo kolejne i
    kolejne.

    Wszystkim którym przeszkadza ta blokada, jak też wszystkim którym nie
    przeszkadza ale nie chcą "nadzoru" nad siecią internet, ani przyszłych
    innych cudów "dla naszego dobra" polecam następujące rozwiązanie:

    1) Sprawdzić czy jest możliwość uzyskania podłączenia od innego sensownego
    operatora. Przypominam że w większości miejsc Netia może oferować dostęp
    tamgdzie może TP. Podobnie inni operatorzy telekomunikacyjni.

    2) Zamówić usługę i w momencie uruchomienia nowej napisać do TP pismo:

    -----
    Z dniem 1 grudnia blokujecie Państwo transmisję po porcie TCP/25 dla użytkowników
    usługi neostrada, czyli mnie. Zgodnie z informacjami uzyskanymi od TP nie ma
    możliwości zdjęcia tej blokady, co oznacza, że nie wywiązujecie się od 1
    grudnia z umowy, którą podpisałem, a w szczególności z pozycji "TPSA
    zapewnia dostęp do sieci internet". W umowie którą podpisałem nie ma nic na
    temat ograniczania komunikacji przez Waszą sieć, gdy jej użytkownik nie
    popełnia żadnych przestępstw.

    Dlatego też z dniem dzisiejszym rezygnuję z usługi Neostrada TP w trybie
    natychmiastowym, ze względu na niedotrzymanie warunków umowy przez TP.
    ----