  • 1. Data: 2010-04-24 10:24:01
    Temat: TVL22 ilość zwojów
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    Mam cewkę WN z rdzeniem od starego lampiaka. Typ TVL22. Umyśliłem sobie
    zasilać z tego posiadaną rurę od neonu długości ok metra. Z tego co wiem o
    neonach, lubią napięcia ok 3 kV. Mam płytkę od przetwornicy z mosfetami na
    3525, zasilacz - brakuje mi tylko uzwojenia pierwotnego na tym trafie.
    Gdybym wiedział ile ta ceweczka WN ma zwojów, łatwiej było by mi policzyć
    takie trafko. W goglownicy znalezłem tylko dane TVL91A, ale ona jest od
    kolorowego, pracuje na powielacz, więc chyba ma mniej zwojów. (5500 Volt/
    800 zwojów DNE 0,12 122 oHm, 281mH) Z drugiej strony moja TVL22 też ma
    rezystancję ok 110 ohm. Może ktoś pamięta ile ona ma z grubsza zwojów? 2000?

  • 2. Data: 2010-04-24 13:31:19
    Temat: Re: TVL22 ilość zwojów
    Od: "Ela W." <e...@o...pl>

    > rezystancję ok 110 ohm. Może ktoś pamięta ile ona ma z grubsza zwojów?
    > 2000?

    Nie pamiętam, ale robiłem kiedyś taką przetwornicę, dałem bifilarnie 2x8
    zwojów i mała rura łapała z około 30 cm. Może to ci coś pomoże.

    Teatime