  • 151. Data: 2012-06-22 22:49:52
    Temat: Re: TVP 1 HD
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:js2jg4$ohl$...@p...pl...

    > OK.
    > Innymi słowy, zależy gdzie "schodzą się" tory odbiorcze z różnych głowic.
    > Jeśli przed tunerem - masz 1 program

    O ile masz jeden tuner.
    Jak masz dwa (w jednym odbiorniku) to masz niezależny odbiór dwóch torów.

    , jeśli za - w zasadzie
    > dowolną liczbę ;-)

    > Zastanawiam się tylko, czy "semi-twin" mimo wszystko nie mieści się w tej
    > kategorii

    Nie - to już właśnie kwestia softu, który umożliwia nagrywanie całego pasma
    (nie czepiać się nazewnictwa), a nie tylko jednego kanału z niego.
    Lub nie umożliwia, gdy się programiście nie chciało oprogramować.

  • 152. Data: 2012-06-23 09:27:43
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 22.06.2012 22:02, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > W takim razie po co to rozróżniać?

    nie wiem. jedyną podwójną głowicą jest głowica do czarnego nbox`a
    bo widocznie tak sobie zamówili.

    > Wychodzi na to, że dual=twin, oczywiście jeśli dual to dwie takie same
    > głowice.

    to chyba nie ma większego znaczenia

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 153. Data: 2012-06-23 09:35:50
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    On 22.06.2012 22:10, Bartłomiej Zieliński wrote:

    > OK.
    > Innymi słowy, zależy gdzie "schodzą się" tory odbiorcze z różnych
    > głowic. Jeśli przed tunerem - masz 1 program, jeśli za - w zasadzie
    > dowolną liczbę ;-)

    hmmm, coś tu chyba pomieszane.
    głowica od dawna jest tunerem, czyli odbiornikiem.
    widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako całość), a dla wielu
    to chassis do którego montujemy głowice.
    dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
    bez kart telewizyjnych?
    to ile programów odbieramy z jednej głowicy to w głównej mierze
    sprawa softu, a tory odbiorcze schodzą się zawsze w tym samym
    miejscu.

    dwie głowice - dwa odbiorniki, więc nie ma sensownego ograniczenia
    poza softem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 154. Data: 2012-06-23 09:39:37
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    nie wiem. jedyną podwójną głowicą jaką znam jest głowica do czarnego

  • 155. Data: 2012-06-23 10:08:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako całość), a dla wielu
    > to chassis do którego montujemy głowice.
    > dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
    > bez kart telewizyjnych?

    Płytą główną.
    A tuner to właśnie ta karta telewizyjna.
    Która może być jednogłowicowa, lub dwugłowicowa.

    ????

  • 156. Data: 2012-06-23 10:10:49
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    bzdura

    > Innymi słowy, zależy gdzie "schodzą się" tory odbiorcze z różnych
    > głowic. Jeśli przed tunerem - masz 1 program, jeśli za - w zasadzie
    > dowolną liczbę ;-)

    dowolną liczbę z jednego transpondera i tyle ile jest w stanie
    "przerobić" procesor

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 157. Data: 2012-06-23 10:12:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > bzdura

    Bzdurą to jest mówienie "tuner" na cały odbiornik.

  • 158. Data: 2012-09-23 17:52:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bufi" jqla3g$akl$...@i...gazeta.pl

    > Kiedys sie zastanawialem nad takim sprzętem. Dalem sobie spokój jak
    > poczytalem, ze to ma Windows Starter w którym nawet tapety podobno
    > nie mozna zmienic.(moge sie mylic).

    Nie mylisz się -- bez programów zewnętrznych nie można zmienić.
    Ja, zanim kupiłem netbook, nauczyłem się zmieniania -- do dziś
    nie zmieniłem ani razu. W smartfonie (Android 2.x.x) choć bardzo
    łatwo zmienić -- nie zmieniam. W desktopie (W9x, WXP i różne
    Linuksy) zmieniałem często, w notebooku (WXP) od niepamiętnych
    czasów nie zmieniam... Po co?!

    > Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
    > stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.
    > Stacje ogladam na komputerach VLC Playerem.
    > Tuner i komp sa spiete ethernetem do routerka wifi do neostrady.
    > Na drugim kompie, noteebooku ogladam przez wifi, wiec jakas mobilnosc
    > tez jest :) Kanaly HD daja rade z palcem przez wifi. Do tego dochodzi
    > edukacja na tunerku z Enigma i ogolnie jest bajka.

    Ja właśnie teraz wracam do oglądania TV -- stąd i ten post...
    Często oglądam TV... ;) Zamierzam też zbudować antenę -- lub
    kupić za 3 dychy...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 159. Data: 2012-09-23 18:07:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bufi" jqlcad$4tu$...@i...gazeta.pl

    > Wydalbym wiecej gdybym kupil to cos na Atomie.

    Atom mnie kosztował około 750 złotych.
    Później dokupiłem dysk Seagate za około 240 złotych.
    Serwis dorzucił duży akumulator -- starcza na 9 oszczędnych
    godzin albo na 5 przeciętnych... Dorzuciłem smartfon z odbiornikiem
    GPS oraz karta Aero2 i zainstalowałem gadającą mapę, dzięki czemu mam:

    () nawigację na dużym (10,1 cala) ekranie :)
    () przenośnego PeCeta (lekkiego -- nieco ponad 1 kilogram;
    ponadto długo trzymającego na akumulatorze)
    () awaryjną ładowarkę do smartfonu
    () tam, gdzie jest net z Aero2, mam dostęp do netu
    (smartfon odbiera dostęp z Aero2 i nadaje po WiFi)
    () duży skład na pliki (500 GB)
    () przenośny odbiornik DVB-T (ale już bez HD)
    () zapasowy komputer (na wypadek padnięcia notebooka)

    > A tak kupilem raz i mam spokoj na lata i zero problemow z jakimis
    > sterownikami i innymi bzdurami. Kupilem raz a porzadnie i jestem
    > megazadowolony z rowiazania. Nie musisz mi wmawiac, ze inne rozwiazanie
    > jest lepsze i tansze. Tak naprawde cena nie gra roli, liczy sie koncowa
    > satysfakcja.

    Ja kupiłem kilka lat temu nagrywarkę stacjonarną -- jest bezwartościowa,
    choć kosztowała 600 złotych. Netbook jest wykorzystywany raczej często,
    ale ze smartfonem przegrywa niemal pod każdym względem. Lepiej wygląda
    tylko dlatego, że ma:

    -- duży dysk
    -- dobry akumulator
    -- duży ekran...

    Mam nadzieję, że kolejnego PeCeta już nie kupię.
    Smartfony, tablety, Android, dotykowe ekrany, ARMy...

    Gatesa komputer -- do śmietnika!

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 160. Data: 2012-09-23 20:38:26
    Od: mbut <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ja właśnie teraz wracam do oglądania TV -- stąd i ten post...
    > Często oglądam TV... ;) Zamierzam też zbudować antenę -- lub

    Mozesz mi podać linka gdzie oglądasz TV?
    dzięki