  • 1. Data: 2009-05-15 06:10:50
    Temat: Tamron 90mm vs. Canon 100mm USM - artukuł
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    Witam. Szukam obiektywu do makrofotografi w akwarium i zostały mi w sumie 2
    do wyboru. Akurat wczoraj trafiłem na artykuł w któym jest porównanie. Po
    lewej Tamron, po prawej Canon. Widać na monecie, że tamron ostrzy lepiej,
    więcej szczegółów, jednak na świeczkach Canon ma lepszą obwódkę. Kuzyn mi
    poleca z tych dwóch Canona, mówi, że ma lepsze parametry i że nie porównuje
    sie zdjęć tych samych, bo wszystko zależy od ustawienia aparatu, jednak
    osoba która porównuje napisała, ze sprzęt był podłączony do komputera i
    ostrość ustawiana "jakoś bardzo precyzyjnie" :) Jednak odbieram Tamrona
    lepiej po tym artykule, pomimo problemów z AF, więc pytanie jest takie
    czy można porównać te 2 obiektywy i wyciągnąć wnioski na podstawie jednego
    artykułu a jeśli tak to jakie wprzypadku zastosowania obiektywu do
    makrofotografi akwarium ?
    Byc może jest osoba która miała te 2 obiektywy i może coś powiedzieć na ten
    temat, dziękuje za wszelkie sugestie i wyjaśnienia.

    Andrzej Konarski
    www.akwarystyczny24.pl

  • 2. Data: 2009-05-15 14:53:58
    Temat: Re: Tamron 90mm vs. Canon 100mm USM - artukuł
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    AK pisze:
> [...]
    > czy można porównać te 2 obiektywy i wyciągnąć wnioski na podstawie jednego
    > artykułu a jeśli tak to jakie wprzypadku zastosowania obiektywu do

    Zobacz:
    http://www.optyczne.pl/39.1-Test_obiektywu-Tamron_SP
    _AF_90_mm_f_2.8_Di_Macro.html

    Tam znajdziesz również test EF 100 mm f/2.8 Macro

    Nie mam i nie miałem tego Tamrona, ale sądzę że to dwa bardzo
    zbliżone obiektywy i wybór nie jest skomplikowany. Jakościowo Canon
    nieco lepszy od Tamrona, za to nieco droższy. Ja mam EF 100 mm USM i
    jestem z niego bardzo zadowolony. Ja bym radził brać jednak Canona,
    ale to subiektywne odczucie.

    --
    Michal

  • 3. Data: 2009-05-15 14:58:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "AK" napisał
> [...]
    > Byc może jest osoba która miała te 2 obiektywy i może coś powiedzieć na
    > ten temat, dziękuje za wszelkie sugestie i wyjaśnienia.

    Nie miałem tego Tamrona ani Canona ale nawet po takich konkluzjach
    trzymałbym się Canona. Szczególnie, że różnica w cenach nie jest jakoś
    szczególnie przypięczetowująca wybór.
    Niby AF w makro to niekoniecznie priorytet ale jeśli będziesz chciał to
    wykorzystać do normalnej fotografii, zeklniesz Tamrona w pień.
    Miałem Tokinę 535 i często robiłem cloce-upy z pierścieniami. Obiektyw był
    dla tych celów świetny ale w normalnej fotografii się nie sprawdził. Nie
    grzeszył celnością i żal bylo patrzeć na zdjęcia.
    Trochę głupio mieć obiektyw tylko do makro tylko dlatego, że nie można
    polegać na AFie.

    Canon ma USM z FTM i IF, a ten wynalazek przesuwany pierścień AF/MF (średnio
    wygodny i czasem problematyczny), pierdzący mikromotor i wysuwającą się
    rurę ; )

    Jeśli wydatek jest problematyczny rozważ Canona 60/2,8, inna ogniskowa ale
    to bardzo fajne szkło.

    adam

  • 4. Data: 2009-05-15 15:03:12
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    AK pisze:

    > Byc może jest osoba która miała te 2 obiektywy i może coś powiedzieć na ten
    > temat, dziękuje za wszelkie sugestie i wyjaśnienia.

    Zdecydowanie Canon, jeśli masz tyle kasy.

    --
    f1969

  • 5. Data: 2009-05-15 15:43:16
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    Użytkownik "AK" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Byc może jest osoba która miała te 2 obiektywy i może coś powiedzieć na
    > ten temat, dziękuje za wszelkie sugestie i wyjaśnienia.

    Przepraszam, nie dałem linka do tego porównania :)

    Andrzej Konarski
    www.akwarystyczny24.pl

  • 6. Data: 2009-05-15 16:40:03
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    http://photo.net/equipment/canon/can-tam-macro/

  • 7. Data: 2009-05-15 18:40:34
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Zobacz:
    > http://www.optyczne.pl/39.1-Test_obiektywu-Tamron_SP
    _AF_90_mm_f_2.8_Di_Mac
    > ro.html

    Dziękuje, bardzo mi pomógł ten artukół, przeczytałem rowniez Canon 100/f2.8
    Macro usm. Tamron ma o wilele lepszą ostrość.

    Andrzej Konarski
    www.akwarystyczny24.pl

  • 8. Data: 2009-05-15 22:28:22
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Byc może jest osoba która miała te 2 obiektywy i może coś powiedzieć na
    > ten temat, dziękuje za wszelkie sugestie i wyjaśnienia.

    Optycznie może różnice nie będą aż takie wielkie, ale mechanicznie tak.
    Tamron wysówa mordę przy ostrzeniu, co może przeszkadzać przy ostrzeniu
    przy szybie. W Canonie nic się nie wydłuża, cały korpus jest nieruchomy.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Fotografii: www.stopa.cso.pl

  • 9. Data: 2009-05-15 22:32:55
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Jeszcze dorzucę test kilku obiektywów makro:
    http://www.nnplus.de/macro/Macro100E.html

  • 10. Data: 2009-05-15 22:51:45
    Od: "AK" <a...@w...pl>

    > Optycznie może różnice nie będą aż takie wielkie, ale mechanicznie tak.
    > Tamron wysówa mordę przy ostrzeniu, co może przeszkadzać przy ostrzeniu
    > przy szybie. W Canonie nic się nie wydłuża, cały korpus jest nieruchomy.

    Nie przeszkodzi to w niczym i tak minimum ostrzenia to jakieś 30cm.

    Andrzej Konarski
    www.akwarystyczny24.pl