  • 1. Data: 2009-05-14 12:55:38
    Temat: wynagrodzenie dla fotografów - śmieszne czy tragiczne?
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Na goldenline pani szukała fotografów do reportaży na akcjach
    prospołecznych, więc sprawdziłem o co chodzi i okazało się, że Kolorowe
    Emocje to nie żadna akcja prospołeczna, tylko działania wizerunkowe,
    piarowe firmy Baumit.

    Bardzo często niestety nadużywa się słów prospołeczne, charytatywne,
    żeby uzasadnić głodowe stawki.

    Najzabawniejsze jest zaś to, że agencja obsługująca Kolorowe Emocje -
    wspaniałą imprezę dla dzieci - próbuje znaleźć fotografów, którzy zrobią
    reportaże z imprez, obrobią zdjęcia i na dodatek mają się zrzec
    wszelakich praw do zdjęć za 200 zł.
    Wymagania wobec rezultatów reportażu są wysokie i oznaczają, że na
    każdej imprezie powinno być przynajmniej dwóch fotografów.

    Smutne, że wielka firma Baumit, chcąc pokazać się z dobrej strony,
    przykłada rękę do braku szacunku do pracy...

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 2. Data: 2009-05-14 13:22:45
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    >
    > Smutne, że wielka firma Baumit, chcąc pokazać się z dobrej strony,
    > przykłada rękę do braku szacunku do pracy...

    firma z tym niema nic wspolnego... znalazla agencje i placi im okreslana
    stawke
    za obsluge. To agencja dzieli srodki i maksymailizuje zyski dla siebie
    szukajac
    frajerow.
    To o czym piszesz ma o wiele glebsze podloze. Otoz nastaly czasy dziadostwa
    i bylejakosci, sporo ludzi pracuje za smieszne stawki albo wrecz za same
    zdjecia.
    Troche to znam od podszewki bo zyje z fotografii i mniej wiecej poznalem juz
    jak to dziala.
    Przyklad z przed 2 dni; potrzeba zrobic sesje bielizny jakies 25 sztuk +
    studio +
    modelka + fotograf + obrobka zdjec + po dwa ujecia. Jakies minimum 4-5
    godz studio + kilka godzin przy kompie. Trzeba oplacic modelke, podatki,
    amortyzacja sprzetu, czas, obrobka itp. Moje wycena ~2000pln w tym modelka
    + wizaz i co sie okazuje?
    2x bardziej doswiadczony fotograf ode mnie wycenia te sama prace na 1000zl
    Czyli po odliczeniu wszystkiego zarabia na tym 300 do 400zl za profi sesje
    bielizny :)

    przykladow mozna mnozyc.

    Olac takich trzymac poziom iznalezc swoja nisze oraz byc w tym dobrym.
    Inni niech sobie pracuja jak lubia za pol darmo.

    Roger

  • 3. Data: 2009-05-14 13:38:00
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    [...]
    > 2x bardziej doswiadczony fotograf ode mnie wycenia te sama prace na 1000zl

    Te informacje dostales od osoby, ktora sie z Toba kontaktowala w sprawie
    sesji, czy moze powyzsza wycene uslyszales od wspomnianego fotografa?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 4. Data: 2009-05-14 13:45:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-14 15:22:45 +0200, "Roger from Cracow"
    <r...@s...pl> said:

> [...]
    > amortyzacja sprzetu, czas, obrobka itp. Moje wycena ~2000pln w tym modelka

    Ale to chyba z prawami na powieszenie tych zdjęć w firmowej kuchni?

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-05-14 13:46:29
    Od: conik <c...@i...pl>

    > 2x bardziej doswiadczony fotograf ode mnie wycenia te sama prace na 1000zl
    > Czyli po odliczeniu wszystkiego zarabia na tym 300 do 400zl za profi sesje
    > bielizny :)

    jaka bielizna takie zdjecia;)

  • 6. Data: 2009-05-14 14:10:40
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Ale to chyba z prawami na powieszenie tych zdjęć w firmowej kuchni?

    zdjecia do internetu i sklepu internetowego.
    no widzisz ta cena jest na mojej granicy, ze by mi sie chcialo ruszyc
    dupe do tego. Najpierw patrze jaka firma przy okazji wyceny... .
    Suma sumarum ja tego nie zrobie na pewno ale znjadzie sie na moje
    miejsce z tuzin wiekszych frajerow, ktorzy to cykna za te 1000zl + tuzin
    modelek z maxmodels ktore popedzi zapozowac za friko do tej sesji.
    Tak to wyglada od zaplecza.

    Roger

  • 7. Data: 2009-05-14 14:11:32
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl.invalid>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli po odliczeniu wszystkiego zarabia na tym 300 do 400zl za profi sesje
    > bielizny :)

    Może modelką jest jego córka (w ramach tzw. promocji)? ;)

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 8. Data: 2009-05-14 14:23:25
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Thu, 14 May 2009 16:10:40 +0200, Roger from Cracow wrote:

    > no widzisz ta cena jest na mojej granicy, ze by mi sie chcialo ruszyc
    > dupe do tego...

    Jeśli Tobie się nie chce to czemu narzekasz że inny bierze robotę?
    Sprawa jest prosta, albo do Ciebie klienci przychodzą albo Ty chodzisz za
    klientami - i tylko od tego zależy stawka, od niczego więcej.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 9. Data: 2009-05-14 14:25:33
    Od: "Łofca Jeleni" <u...@g...pl>

    W praktyce wygląda to tak:

    - zgłaszasz się, ok zrobię za 200pln, super extra
    - robisz
    - całkiem przypadkiem uszkadza się karta pamięci
    - odzyskanie danych + x000pln

    Mając w perspektywie uwalenie całego zlecenia dopłacą z pocałowaniem ręki
    albo i bez pocałowania ale dopłacą.

    Jak to się mówi chytry 2 razy traci, jeśli ktoś liczy że osoba z dużym
    doświadczeniem i sprzętem za xx000pln będzie pracować za grosze to się myli i
    trzeba mu to dosadnie wytłumaczyć.

    To samo jest w grafice, ludzi widzą oferty gimnazjalistów za 50zł na
    zlecenia.przez.net i potem żądają tego samego od legalnie działających firm -
    zwykle w takich przypadkach się ich ru... yyy... znaczy negocjuje się ;)

    Pozdro

  • 10. Data: 2009-05-14 14:39:12
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > zdjecia do internetu i sklepu internetowego.
    > no widzisz ta cena jest na mojej granicy, ze by mi sie chcialo ruszyc
    > dupe do tego. Najpierw patrze jaka firma przy okazji wyceny... .

    Znaczy chcesz zostac udzialowcem?

    A mi sie wydawalo, ze klient chcial tylko zdjecia zamowic ;)