  • 1. Data: 2016-01-20 19:42:44
    Temat: Telefon ZAT-CB-58
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Witam,

    Potrzebowałem do kolekcji "klasyka" jakim był RWT CB-49 no i dorwałem tanio i w
    dobrym stanie coś bliźniaczo podobnego, z tą tylko różnicą że dołożono zielony
    przycisk - chyba uziemiania 3. żyły. Jest to ZAT-CB-58. Pytanie - co to jest i po co?
    Produkowane przez T-11 (T-4 to był chyba Telos, a to?). Właściwie tylko to jest na
    spodzie, plus jakby zamazane dwa inne napisy czarnymi kwadratami. Co ciekawe od spodu
    nie ma otworów wokół dzwonka, czy takowy jest w środku - nie wiem jeszcze, bo telefon
    odebrał ktoś znajomy.

    Telefon jest opisany w książce "Aparaty telefoniczne" Jadwiga Trusz ale nie mogę
    nigdzie znaleźć wydaja elektronicznego.

    Ktoś, coś?

    P.

  • 2. Data: 2016-01-20 19:44:16
    Temat: Re: Telefon ZAT-CB-58
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 20 Jan 2016 19:42:44 +0100
    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> wrote:

    Aha, słuchawka sygnowana RWT.

  • 3. Data: 2016-01-21 01:01:06
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    A moze to taki wynalazek z milicji/strazy itp. ktory byl podlaczony dwiema
    parami i pozwalal na przyblokowanie polaczenia nawet jesli abonent A odlozyl
    sluchawke?

  • 4. Data: 2016-01-21 11:40:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    @mabanana.com.delete.pl...
> [...]
    >Telefon jest opisany w książce "Aparaty telefoniczne" Jadwiga Trusz
    >ale nie mogę nigdzie znaleźć wydaja elektronicznego.

    Moze to cos pomoze
    http://telefony.elektroda.eu/data/ZAT-CB-59E.html

    google znajduje jeszcze jakies dwa patenty odnosnie ZAT
    https://www.google.pl/#q=zat+aparat+telefoniczny

    J.

  • 5. Data: 2016-01-21 19:39:25
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 21 Jan 2016 11:40:39 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze to cos pomoze
    > http://telefony.elektroda.eu/data/ZAT-CB-59E.html
    >
    > google znajduje jeszcze jakies dwa patenty odnosnie ZAT
    > https://www.google.pl/#q=zat+aparat+telefoniczny

    Dzięki! W zasadzie wszystko już wiadomo, wynalazek w postaci telefonii 2-krotnej z
    lat 50... Będe musiał zastanowić się jak to podłączyć do normalnej linii bądź po
    prostu przerobić środek / wrzucić klamoty od standardowego CB-49. Troche szkoda,
    myślałem że to "normalny" telefon.

    PS. od ponad 6 lat leży w szafie Aster na linię nośną, ale też nie było czasu go
    uruchomić :)

    P.