  • 1. Data: 2011-02-19 20:29:24
    Temat: Telefon w UPC
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Telefon w UPC w usłudze potrójnej podłączony jest do modemu kablowego, a
    modem łączy się z centralą kablem antenowym.

    Usłyszałem niedawno, że komuś podkradano impulsy, podłączając się poza
    mieszkaniem do telefonu w UPC. Wydaje mi się, że gość ściemniał - nie
    jest to proste wpięcie telefonu w kabel analogowy, ale może się mylę.

    Jak silne są zabezpieczenia sygnału między modemem abonenckim a centralą
    UPC?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 2. Data: 2011-02-20 13:18:46
    Temat: Re: Telefon w UPC
    Od: Wampir Energetyczny <a...@g...pl>

    W dniu 19-02-2011 21:29, Jan Rudziński pisze:
> [...]
    > jest to proste wpięcie telefonu w kabel analogowy, ale może się mylę.
    >
    > Jak silne są zabezpieczenia sygnału między modemem abonenckim a centralą

    zlodziej musialby miec modem z identycznym mac addresem, nr seryjnym i
    zapewne firmware. nie wykluczone ze sam modem ma zaszyty jakis login i
    pass do serwera sip. oczywiscie jest to mozliwe, ale przy ogromnej
    ingerencji w instalacje i spelnieniu w/w kryteriow.

  • 3. Data: 2011-02-20 19:35:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wampir Energetyczny wrote:

> [...]
    > pass do serwera sip. oczywiscie jest to mozliwe, ale przy ogromnej
    > ingerencji w instalacje i spelnieniu w/w kryteriow.

    po głębszym zastanowieniu to sie wydaje, ze nie jest to takie trudne
    technicznie.

    wystarczy wpiąć sie odpowiednim urządzeniem w skrzynce abonenckiej bloku i
    posnifować pakiety internetowe, podejrzewam, że komunikacja modemu nie jest
    szyfrowana czyli jak już sie podepniemy i widzimy pakiety to czytanie haseł
    jest bułką z masłem.

  • 4. Data: 2011-02-20 19:44:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-20 20:35, Marek Dyjor pisze:

    > po głębszym zastanowieniu to sie wydaje, ze nie jest to takie trudne
    > technicznie.

    Ok, przyjmijmy.

> [...]
    > i posnifować pakiety internetowe, podejrzewam, że komunikacja modemu nie
    > jest szyfrowana czyli jak już sie podepniemy i widzimy pakiety to

    Aha - a jak jest realizowana telefonia w kablówce?

  • 5. Data: 2011-02-20 20:47:06
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Feb 2011 20:44:16 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Aha - a jak jest realizowana telefonia w kablówce?

    Najzwyklejszy VoIP.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2011-02-21 06:01:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    jerzu wrote:

    > Najzwyklejszy VoIP.

    co gorzej...

    jeśli nie mają tego sprytnie skonfigurowanego to może być tak że na tego
    VOIPA można sie zalogować z dowolnego miejsca świata jeśli tylko zna sie
    parametry i hasło.

  • 7. Data: 2011-02-21 06:55:50
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-20 21:47, jerzu pisze:

    > Najzwyklejszy VoIP.

    Obawiam się, że nie jest to najzwyklejszy VoIP. Chętnie poczytam
    jak to jest zrealizowane - możesz wskazać jakiś link?

  • 8. Data: 2011-02-21 09:21:20
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

> [...]
    > podejrzewam, że komunikacja modemu nie jest szyfrowana
    > czyli jak już sie podepniemy i widzimy pakiety to czytanie

    No i co Ci z czytania haseł? Modemy użytkowników są wpięte
    non stop, czyli jak wepniesz w sieć klona to będzie konflikt
    adresów. I żaden nie podziała. No, chyba że odłączysz ten
    prawdziwy, ale to musiałbyś wiedzieć którym kabelkiem jest
    podpięty. I oczywiście zakładając optymistycznie że klient
    nie zgłosi awarii ;-)))

  • 9. Data: 2011-02-21 13:56:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert_J wrote:

> [...]
    > prawdziwy, ale to musiałbyś wiedzieć którym kabelkiem jest
    > podpięty. I oczywiście zakładając optymistycznie że klient

    zauważ że kolega pisze o wejściu na telefon UPC czyli zalogowanie sie do
    VOIPa...

    do tego nei trzeba mieć sklonowanego modemu, wystarczy prawdopodobnei znać
    adres serwera SIP i dane do logowania, co więcej jeśli to jest standardowy
    system to może sie okazać, że dopuszcza on kilka zalogowanych klientów na
    tym samym koncie SIP. Dodam że może być jeszcze zabawniej, może dopuszczać
    wlogowanie sie z dowolnego miejsca internetu.

  • 10. Data: 2011-02-21 14:19:54
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-02-20 21:47, jerzu pisze:

    > Najzwyklejszy VoIP.

    I tu sie mylisz bo w kablowkach stosuje sie DOCsis i tego byle debil
    onetowy nie zesnifuje.