  • 11. Data: 2014-12-01 09:46:09
    Temat: Re: Teleportacja w motoryzacji
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 29.11.2014 o 11:06, Czesław Wiśniak pisze:
    > http://tinyurl.com/lpzqbdk

    No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
    To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.

    2km odległości pomiędzy fotoradarami przy prędkości 50km/h to 2 minuty i
    24 sekundy różnicy. Niektóre komputery potrafią tyle rozjeżdzać się z
    czasem na dobę.

    Inna sprawa, że faktycznie w kontekście planowanego odcinkowego pomiaru
    prędkości nie wygląda to różowo.

  • 12. Data: 2014-12-01 10:32:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Krzychu wrote:

    > No cóż, jeden z fotoradarów (a może oba) miał złą godzinę ustawioną.
    > To się zdarza, każdy komputer nieco rozjeżdza się z czasem.

    po pierwsze od tego są synchronizacje czasu, po drugie od tego jest
    obsługa straszników by takie błędy wyłapać.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-12-01 11:00:16
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 10:33:02 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > po pierwsze od tego są synchronizacje czasu, po drugie od tego jest
    > obsługa straszników by takie błędy wyłapać.

    Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego potrzebna,
    to tylko zbędny koszt.

    Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
    przejmować.

    AdamK

  • 14. Data: 2014-12-01 11:16:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Monday, December 1, 2014, 11:00:16 AM, you wrote:

    > Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do
    > niczego potrzebna, to tylko zbędny koszt.

    Bzdura - fotoradary stacjonarne mają łączność z internetem. Utrzymanie
    synchronizacji czasu nie generuje żadnych kosztów.

    > Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
    przejmować.

    Dlatego warto je synchronizować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-12-01 11:27:40
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-12-01 11:00, Adam Klobukowski pisze:
    > Idealna synchronizacja czasu w pojedynczym fotoradarze nie jest do niczego
    potrzebna, to tylko zbędny koszt.
    W tym przypadku jednak widać, że jest potrzebna. Najprostsze
    wytłumaczenie jest takie, że kierowca popełnił oba wykroczenia w jakimś
    odstępie, ale na skutek zbieżności czasu podejrzewam, że przynajmniej z
    jednego z nich się wybroni. Jeszcze weselej będzie, jak będziemy mieli
    wspomniane już odcinkowe pomiary prędkości. Ta sytuacja będzie dobrym
    argumentem przy uwalaniu wszelkich takich mandatów.

    Sprawdzenie i ewentualne skorygowanie czasu np. przy zgrywaniu zdjęć nie
    jest jakimś wielkim problemem. No ale do tego trzeba mieć IQ
    przekraczające poziom temperatury pokojowej.

    > Zegary w komputerach nie są na tyle dokładne (w dłuższym okresie) aby się tym
    przejmować.
    Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
    przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak
    Ci idzie. :)

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 16. Data: 2014-12-01 14:25:43
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 11:27:43 UTC+1 użytkownik Jaroslaw Postawa
    napisał:
> [...]
    > Protokół NTP wymyślono już wiele lat temu właśnie po to, żeby się nie
    > przejmować. Wyłącz to u siebie na komputerze i powiedz za tydzień, jak

    Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne wytłumaczenie. Przy
    fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna. Śmiesznie
    wyszło ale jest zdjęcie. Śmieszniej by było jak by drugie wykroczenie popełnił minutę
    wcześniej niż pierwsze. Ale tez byłby do ukarania.

  • 17. Data: 2014-12-01 14:50:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >Śmieszniej by było jak by drugie wykroczenie popełnił minutę
    >wcześniej niż pierwsze. Ale tez byłby do ukarania.

    Ale ktore bylo drugie ? Czasy zegarow mamy, wiec nikt nie ma
    watpliwosci

    No chyba ze tunel bez mozliwosci zawracania, wtedy istotnie smiesznie,
    100km/h na wstecznym ? :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-12-01 15:48:17
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    potrzebna, to tylko zbędny koszt.

    > Nie wybroni się z żadnego. Chyba ze będzie miał jakieś realne wytłumaczenie. Przy
    fotoradarze dobowa odchyłka czasu na poziomie 0,1% jest dopuszczalna.

    czyli 1.44 minuty. to spróbuj przejechać między tymi fotoradarami w
    takim czasie

  • 19. Data: 2014-12-01 16:30:20
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 grudnia 2014 15:48:34 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Cały czas mowa o dobowej dokładności zegara na poziomie 0,1% w urządzeniu w którym
    taka dokładność nie jest wymagana. W fotoradarze czas jest przy okazji. Śmieszne są
    sytuacje jak ktoś dostał zdjęcie swojego samochodu przewożonego na lawecie. W
    sytuacji opisanej w temacie były dwa wykroczenia i za dwa ktoś zapłaci. Jak by to był
    odcinkowy pomiar prędkości gdzie dwa oddalone urządzenia muszą mieć czas z dużo
    wyższą dokładnością niż 0,1% była by podstawa do reklamacji.

  • 20. Data: 2014-12-01 16:40:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    odcinkowy pomiar prędkości gdzie dwa oddalone urządzenia muszą mieć czas z dużo
    wyższą dokładnością niż 0,1% była by podstawa do reklamacji.

    a to się dopiero okaże czy zapłaci. bo to jest podstawa do
    kwestionowania poprawności działania urządzenia.
    Skoro nawet zegara nie potrafią ustawić to skąd wiadomo, że reszta była
    skalibrowana poprawnie?