  • 1. Data: 2014-11-27 09:30:26
    Temat: Żarówki P21W
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Czy żarówki typu P21 są żarówkami standardowymi czy halogenowymi ?

  • 2. Data: 2014-11-27 10:08:53
    Temat: Re: Żarówki P21W
    Od: TM <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-27 09:30, Czesław Wiśniak pisze:
    > Czy żarówki typu P21 są żarówkami standardowymi czy halogenowymi ?
    Przeważnie są standardowe, ale też diodowe i halogenowe.

    https://www.google.pl/search?q=%C5%BCar%C3%B3wka+hal
    ogenowa+p21w&client=firefox-a&hs=SXH&rls=org.mozilla
    :pl:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&s
    a=X&ei=H-l2VJmyLtDiaJ3sgcgM&ved=0CC4QsAQ&biw=1680&bi
    h=913

    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fwww.
    kingled.pl%2Fpol_pl_Zarowka-halogenowa-LED-Ba15S-P21
    W-1083_1.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.kingled.pl%2
    Fproduct-pol-1083-Zarowka-halogenowa-LED-Ba15S-P21W.
    html&h=500&w=500&tbnid=nhBmhEhEjc08HM%3A&zoom=1&doci
    d=8-2L2TxYQ0gGJM&ei=Qel2VMfcFoO_ygOjq4LIDw&tbm=isch&
    client=firefox-a&ved=0CCQQMygEMAQ&iact=rc&uact=3&dur
    =2442&page=1&start=0&ndsp=31

  • 3. Data: 2014-11-27 10:58:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Przeważnie są standardowe, ale też diodowe i halogenowe.

    Bardzo dziekuje. Widze tez, ze sa "halogenowe led" :)
    Tylko na litosc tnij te linki.
    Skoro sa zarowki standardowe to czy moglby mi ktos fachowo wyjasnic w jaki
    sposob ta zarowka 21W osiaga wydajnosc az 460lm ?

  • 4. Data: 2014-11-27 15:06:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-11-27 o 10:58, Czesław Wiśniak pisze:

    > Bardzo dziekuje. Widze tez, ze sa "halogenowe led" :)
    > Tylko na litosc tnij te linki.
    > Skoro sa zarowki standardowe to czy moglby mi ktos fachowo wyjasnic w
    > jaki sposob ta zarowka 21W osiaga wydajnosc az 460lm ?
    Po pierwsze - nie do końca bym wierzył wikipedii ;)
    Po drugie - 460l/21W = 21.9 lm z wata, to nie ma tu rewelacji jakichś
    niespodziewanych, choć sugeruje że to powinna być chyba żarówka
    halogenowa. Dla mniejszych żaróweczek (typu 1-5W niehalogenowych) 10lm/W
    jest w normie, dla mocniejszych - i 20 jest osiągalne nawet bez
    halogenowości.
    Im mocniejsza żarówka tym troszkę lepsza sprawność.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-11-27 15:33:09
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Po pierwsze - nie do końca bym wierzył wikipedii ;)

    Ja wierze papierom EU a nie wikipedii :)

    > Po drugie - 460l/21W = 21.9 lm z wata, to nie ma tu rewelacji jakichś

    Pomiar jest przy 13,5V, wiec moc jest wieksza i wychodzi 17lm/W co przy
    zwyklej zarowce to i tak uwazam, ze jest dziwnie sporo.

    > niespodziewanych, choć sugeruje że to powinna być chyba żarówka
    > halogenowa. Dla mniejszych żaróweczek (typu 1-5W niehalogenowych) 10lm/W
    > jest w normie, dla mocniejszych - i 20 jest osiągalne nawet bez

    Moim zdaniem to coś za duzo, ale jeśli już to wiem dlaczego tak wala po
    oczach ;)

  • 6. Data: 2014-11-27 20:14:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    BartekK wrote:

    > Po pierwsze - nie do końca bym wierzył wikipedii ;)

    raczej marketoidom :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2014-11-28 00:10:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Nov 2014 10:58:42 +0100, Czesław Wiśniak napisał(a):
    > Skoro sa zarowki standardowe to czy moglby mi ktos fachowo wyjasnic w jaki
    > sposob ta zarowka 21W osiaga wydajnosc az 460lm ?

    Niskie napiecie to duzy prad, to gruby drut, to wytrzymuje wiecej.

    Faktycznie cos duzo, ale H1 ma miec 1550lm/55W = 28lm/W.

    J.

  • 8. Data: 2014-11-28 09:12:31
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Niskie napiecie to duzy prad, to gruby drut, to wytrzymuje wiecej.
    >
    > Faktycznie cos duzo, ale H1 ma miec 1550lm/55W = 28lm/W.

    1550 to ma przy 13,2 V. Przy 12 ma 1150, wtedy ma 55W i nie rozmawiamy tutaj
    o zarowkach halogenowych.

  • 9. Data: 2014-11-28 13:40:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    >1550 to ma przy 13,2 V. Przy 12 ma 1150, wtedy ma 55W i nie
    >rozmawiamy tutaj o zarowkach halogenowych.

    Usilowalem sie wczoraj doczytac przy jakim napieciu, i cos nie
    doczytalem.
    Myslisz ze napiecie pomiarowe dla P21W jest inne niz dla H1 ?

    J.

  • 10. Data: 2014-11-28 16:39:33
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Usilowalem sie wczoraj doczytac przy jakim napieciu, i cos nie
    > doczytalem.
    > Myslisz ze napiecie pomiarowe dla P21W jest inne niz dla H1 ?

    Tak