  • 1. Data: 2009-01-08 17:55:27
    Temat: Telewizja cyfrowa i DVB-T
    Od: Quong <m...@g...pl>

    Witam. Kupiłem dziś TV Sony KDL-40W4000

    Posiadam N'kę i to, że akurat w TV jest wbudowany tuner DVB-T to akurat
    dla mnie bardziej gadget niż konieczność aczkolwiek skoro już jest to
    chciałbym obczaić i może nawet wykorzystać. Niemniej jednak nigdy sie
    tym za bardzo nie interesowałem, dlatego chciałem zapytać Państwa o
    właśnie telewizję cyfrową w Polsce. Czy aktualnie można coś odebrać?
    Mieszkam na wsi i podanie nazwy nic nie powie ale powiem, że jest to
    wieś blisko Rybnika/Żor. Słyszałem coś, że szczyrk nadaje sygnał
    cyfrowy? Prawda to? W sumie telewizor coś mi tam wyszukał ale sygnał
    jest tak słaby, że tylko jest informacja o kanale a obraz skacze co 6
    sekund jak pokaz slajdów z Glitchami i zrywanym dźwiękiem. Z tego powodu
    chciałem zapytać, czy jak bym przestawił moją antenę na dachu w
    kierunku szczyrku, to bez problemu wyszuka mi kanały cyfrowe? Czy to do
    tego trzeba mieć inny sprzęt? I jeszcze jedno pytanie, jakie kanały
    aktualnie można odebrać taką drogą?

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Quong

  • 2. Data: 2009-01-08 18:23:25
    Temat: Re: Telewizja cyfrowa i DVB-T
    Od: Tomasz Jabłczyński <j...@i...net.pl>

    Quong wysmarował/a:

> [...]
    > kierunku szczyrku, to bez problemu wyszuka mi kanały cyfrowe? Czy to do
    > tego trzeba mieć inny sprzęt? I jeszcze jedno pytanie, jakie kanały

    http://www.emitel.pl/telewizja/naziemna-telewizja-cy
    frowa-dvb-t
    Tutaj masz obecnie działające nadajniki i ich zasięgi.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DVB-T
    A tutaj masz co leci na każdym z nadajników.

    Antena wystarczy ta sama co do analogowej naziemnej telewizji.

    --
    pzdr,
    Tomek Jabłczyński ... j...@i...net.pl

  • 3. Data: 2009-01-08 18:30:44
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > w kierunku szczyrku, to bez problemu wyszuka mi kanały cyfrowe? Czy to do
    > tego trzeba mieć inny sprzęt? I jeszcze jedno pytanie, jakie kanały

    Z RTON (Radiowo Telewizyjny Ośrodek Nadawczy) Szczyrk-Skrzyczne jest obecnie
    nadawany sygnał DVB-T na kanale 38 z mocą 500W erp.
    Z tego co wiem, sygnał testowy wciąż jest nadawany w MPEG-2 (docelowo w
    Polsce ma być MPEG-4 i tak nadaje sporo stacji testowych w innych częsciach
    Polski).
    Wiele "płaskich" telwizorów ma na pokładzie tuner DVB-T z MPEG-2 (stąd
    odbierasz jednak coś).
    MPEG-4 ma tylko kilka modeli (zdaje się Sony) jak na razie.
    Oczywiście można kupić tzw set-top box czyli odbiornik w postaci osobnego
    "pudełka" (ja taki posiadam).
    Jeśli masz w swoim TV tylko MPEG-2 to do odbioru programów nadawanych w
    MPEG-4 będziesz musiał dokupić moduł transkodujacy, wsuwany do szczeliny CI.
    Niestety te moduły nie będą odbierać programów HD (w MPEG-4 można naziemnie
    nadawać programy HD).
    Programy SD oczywiście za pomocą takiego modułu odbierzesz.
    Z Żor do RTON Skrzyczne jest w prostej linii 46 km (z centrum) a z Rybnika
    58.
    Przy użyciu anteny kierunkowej (tylko nie próbuj używać wzmacniacza -
    nadawane z tego samego obiektu stacje analogowe z mocą 100 kW przesterują
    go),odbierzesz ten sygnał.
    Np taką anteną:
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_19-el
    ementowa_dipol_19-21-60_A1910.htm
    Możesz spróbować obrócić posiadaną antenę na Skrzyczne ale jeśli jest to
    siatkowa antena ze wzmacniaczem to ja bym się nie nastawiał.
    Może zadziałać ale w kazdej chwili może przestać.
    Każdy silny sygnał radiowy w pobliżu może taki wzmacniacz przesterować (a
    wtedy mora od intermodulacji - o ile na nalogu są to paski to DVB-T zerwie
    na chwilę wogóle).
    Może to być przejeżdżająca karetka pogotowia gdy kierowca się odezwie przez
    radiotelefon, przejeżdżajacy samochód z CB radiem czy wreszcie sam
    wzmacniacz od wilgoci czy korozji elementów łączniowych może się wzbudzić.
    Ja jestem zdania, że dach to nie jest (zwłaszcza mój - stromy) miejsce
    codziennych wycieczek i nie chcę aby mi coś w srodku zimy pierdyknęło.
    Dlatego akurat na tym co na dachu - nie oszczedzam.
    Tym bardziej polecam antenę np z linku.
    Składa się ją w minutę.
    Podłączasz przewód antenowy do niej wg "obrazka" a w domu przewód do TV.
    vari

  • 4. Data: 2009-01-08 22:54:18
    Od: "Witek 'mixol'" <m...@n...o2.pl>

    Użyszkodnik Quong zameldowany pod adresem m...@g...pl uprzejmie
    doniósł w piśmie news:gk5emj$3oq$1@inews.gazeta.pl :

    [...]
> [...]
    > mieć inny sprzęt? I jeszcze jedno pytanie, jakie kanały aktualnie można

    O ile dobrze kojarze, to chyba na forum Sat Kuriera ktos pisal o odbiorze w
    Rybniku zarowno programow DVD-T ze Skrzycznego (TVP1, TVP2, TVP
    Info/Katowice, TVP Sport) oraz czeskich kanalow DVB-T z Ostravy. Obecnie z
    Ostravy sa nadawane 3 multipleksy w MPEG-2 i chyba zaczeto tez testowo
    nadawac 1 multipleks w MPEG-4. Ja w Gliwicach odbieram niestety tylko DVB-T
    ze Skrzycznego..

    --
    pzdr.
    Witek 'mixol'

  • 5. Data: 2009-01-09 17:13:56
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik vari napisał:

> [...]
    > Składa się ją w minutę.
    > Podłączasz przewód antenowy do niej wg "obrazka" a w domu przewód do TV.

    Czy w takim razie posiadając TV Philips 32` 32PFL9613D (MPEG-2) po
    podłączeniu set-top boxa bedę mógł odbierać za parę lat naziemne HD? A
    jeśli nie to zostaje nTV z obecnie największą ofertą kanałów HD... W tej
    chwili mam sygnał analogowy z kablówki plus antenę nTV na balkonie.
    Chyba jednak największą ofertę kanałów HD w przyszłości bedę miał na
    platformach TV cyfrowych a nie w kablówce ani w eterze. Jak sądzicie?
    Olać brak MPEG-4 w moim Philipsie?

  • 6. Data: 2009-01-09 17:53:03
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > Czy w takim razie posiadając TV Philips 32` 32PFL9613D (MPEG-2) po
    > podłączeniu set-top boxa bedę mógł odbierać za parę lat naziemne HD?
    Jesli beda takie set-top boxy - tak

> [...]
    > TV cyfrowych a nie w kablówce ani w eterze. Jak sądzicie? Olać brak MPEG-4

    Moim zdaniem - olac. Jesli masz kablowke w mieszkaniu to i tak pewnie
    bedziesz mial problem do podlaczenia sie do naziemnej anteny.
    Pewnie tez niedlugo wiekszosc kablowek zacznie przechodzic na DVB-C ale z
    uwagi na bardzo ograniczone pasmo cudow i tak nie bedzie.... chyba ze jakas
    kombinacja typu IPTV over DVB-C
    Obecnie ogladam cyfrowa kablowke u jednego z brytyjskich operatorow - Jakosc
    gorsza niz VHS. jeden kanal HD ... totalna lipa.

    c.

  • 7. Data: 2009-01-09 21:08:29
    Od: M <m...@o...pl>

    Użytkownik Cezar napisał:

> [...]
    > Obecnie ogladam cyfrowa kablowke u jednego z brytyjskich operatorow - Jakosc
    > gorsza niz VHS. jeden kanal HD ... totalna lipa.

    Czyli nie ma to jak platforma TV cyfrowej i własna antena satelitarna.
    Chyba tu przyszłość przyniesie najwięcej kanałów HD.