  • 1. Data: 2006-02-28 12:36:04
    Temat: Tendencja :(
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Obserwując rozwój sieci zapewniających dostęp do Internetu klientom
    końcowym, (osiedlówki, urynaNety na radiu, skrętkowicze, mniejsze
    kablówki) daje się zauważyc trend wprwadzie ekonomicznie uzasadniony,
    ale technologicznie cokolwiek dziwny, żeby nie powiedzieć chory.

    Zamiast ewoluowac w kierunku SDH, albo przynajmiej jakiegoś ethernetu
    z BGPem (plus tkanie pajęczyny peeringów z sąsiednimi sieciami), coraz
    częściej wyjście na świat to n x ADSL z TPSA, szczególnie nasiliło się
    to po ostatnich promocjach z których 4 megabity w dół można kupic za
    100zł/megabit.

    Trend jest o tyle duży, że nawet dotychczasowe sieci oparte na polpaku
    realizowanym w postaci kilku zagregowanych FR zaczynają dopalać łącze
    w świat InternetDSLem kierując tam ruch www.

    Do czego to doprowadzi w przyszłości ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 2. Data: 2006-02-28 12:55:54
    Temat: Re: Tendencja :(
    Od: "D.Wesolowski" <wesoly@klu..pl>

    futszaK napisał(a):
    > Obserwując rozwój sieci zapewniających dostęp do Internetu klientom
    [ciach]

    > Do czego to doprowadzi w przyszłości ???

    moze do obnizek cen za 1mbps symetryka?!

    --
    pozdrawiam
    D.W.

    mailto: wesoly[a.t]klu..pl
    [przy odpisywaniu popraw adres maila]

  • 3. Data: 2006-02-28 13:07:45
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Do czego to doprowadzi w przyszłości ???

    Do masowego upadku utkanych na skrętce sieci opartych na dostępie DSL w
    chwili, w której TP wprowadzi usługi wideo dla neostradowców. To świadoma
    polityka TP - oni wiedzą co czynia.

    W.

  • 4. Data: 2006-02-28 13:17:54
    Od: kamil kapturkiewicz <"horizn/wytnij"@przytnij/neozdrada.pl\\.pl>

    futszaK napisał(a):
> [...]
    > w świat InternetDSLem kierując tam ruch www.
    >
    > Do czego to doprowadzi w przyszłości ???

    mnie doprowadzilo do tego, ze rezygnuje z 6Mbit symetryka + 2/512 ADSL
    na www i z 6Mbit, robie 12, dokladajac do calego interesu nie cale 200
    pln netto miesiecznie.

    pozdro.

  • 5. Data: 2006-02-28 13:19:07
    Od: areskaro <a...@g...pl>

    futszaK wrote:
> [...]
    >
    > Zamiast ewoluowac w kierunku SDH, albo przynajmiej jakiegoś ethernetu
    > z BGPem (plus tkanie pajęczyny peeringów z sąsiednimi sieciami), coraz

    Odnosnie tkania pajeczynki, pomysl wydaje sie byc dobry, sam probuje w
    ta strone isc. Problem lezy w tym, że mali operatorzy nie moga sie
    jawnie chociaz by zrzeszyc w celu zakupu duzego (jak mniemam tanszego za
    1mbps) lacza ktore jest wstanie konkurowac cenowo z nxdsl.

    Tak z ciekawosci od ilu koncowek/przeplywnosci realizacja peeringu ma sens?

    Arek Macak - Dardo
    www: http://studio.dardo.pl
    e-mail: arek.znaczek.dardo.dot.pl
    mobile: +48 502 828 996

  • 6. Data: 2006-02-28 13:34:52
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 28 Feb 2006 14:07:45 +0100, użyszkodnik "Wojciech Apel"
    <w...@p...pl> napisał:

    > Do masowego upadku utkanych na skrętce sieci opartych na dostępie DSL w
    > chwili, w której TP wprowadzi usługi wideo dla neostradowców. To świadoma
    > polityka TP - oni wiedzą co czynia.

    ilu już przed Tobą przewidywało rychły upadek urynanetów a te jakoś
    nie chcą się słuchac i rozwijają się w najlepsze

    jeśli chodzi o "wideo dla neostradowców" to przede wszystkim mają się
    czego obawiac platformy telewizji cyfrowej bo to przede wszystkich ich
    rynek (droga, wysokiej jakości telewizja).

    urynanety to taki odpowiednik telewizji kablowych (niekiedy kablówki z
    Internetem tworzą własne urynanety żeby dotrzeć tam gdzie nie ma
    jeszcze kabla),niezbyt drogo ale za to masowo.

  • 7. Data: 2006-02-28 13:37:29
    Od: Lukasz Trabinski <l...@t...nospam.net>

    futszaK <f...@p...pl> napisał(a):
> [...]
    > w świat InternetDSLem kierując tam ruch www.
    >
    > Do czego to doprowadzi w przyszłości ???

    Przyjdzie walec i wyrówna. Podłaczyłbyś sie do czegoś takiego?

    --
    [ ŁT ]

  • 8. Data: 2006-02-28 13:40:32
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 28 Feb 2006 14:19:07 +0100, użyszkodnik areskaro
    <a...@g...pl> napisał:

> [...]
    > jawnie chociaz by zrzeszyc w celu zakupu duzego (jak mniemam tanszego za
    > 1mbps) lacza ktore jest wstanie konkurowac cenowo z nxdsl.

    takiego łacza poprostu NIE MA, pozatym niekiedy jest tak że jeden
    operator nie jest w stanie zcalić fizycznie swoje własnej sieci i
    bierze kilka DSLi w różnych lokalizacjach

    sam robie taką sieć która obecnie bierze ok 50Mbps a prognozy do końca
    roku przewidują ok 100Mbps tyle że to jest rozsiane po całej Polsce i
    NIE MA operatora (nawet TP która potrafiła w kilku lokalizacjach
    odesłać na drzewo w sprawie polpaka nie mówiąc o ADSLu) który byłby w
    stanie dostarczyć kompleksowej oferty

    > Tak z ciekawosci od ilu koncowek/przeplywnosci realizacja peeringu ma sens?

    wszystko zalezy od rodzaju generowanego ruchu

  • 9. Data: 2006-02-28 13:41:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 28 Feb 2006 13:37:29 +0000 (UTC), użyszkodnik Lukasz Trabinski
    <l...@t...nospam.net> napisał:

    > Przyjdzie walec i wyrówna. Podłaczyłbyś sie do czegoś takiego?

    uchowaj boże, sam prowadze osiedlówke ale modem ADSLowy od tej sieci
    mam u siebie na biurku :)

  • 10. Data: 2006-02-28 13:45:46
    Od: Stanisław Halik <w...@t...lain.pl>

    futszaK <f...@p...pl> wrote:

    > uchowaj boże, sam prowadze osiedlówke ale modem ADSLowy od tej sieci
    > mam u siebie na biurku :)

    nie szkodzi. walec jest w stanie wyrównać również biurko.

    --
    Salad a firm's own make; limpid red beet soup with cheesy dumplings in the
    form of a finger; roasted duck let loose; beef rashers beaten up in the