  • 11. Data: 2017-11-28 18:32:39
    Temat: Re: Tesla znow ma pod gorke
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >To właśnie miałem na myśli. Atak na Irak zaczął się, jak Saddam
    >zakomunikował, że chce w rozliczeniach za ropę przejść na Euro. Dolar
    >posypał by się jak domek z kart...

    A kiedy zakomunikowal ?
    Iran nie tylko komunikuje, a jakos na niego nie napadaja.

    Na ile ja pamietam, to (moim zdaniem) na Irak najechali, bo w
    Afganistanie za łatwo poszlo.
    Po 2001 ktos musial oberwac, a ze Afganistan sie prawie nie bronil, to
    spoleczenstwo nie bylo usatysfakcjonowane.

    J.

  • 12. Data: 2017-11-28 19:12:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Afganistan to zloza litonosne. Przy okazji jest tam bardzo duzo poszukiwanych i
    drogich surowcow. Afganistan, Korea Polnocna to panstwa dla ktorych ogromne bogactwo
    w ziemi jest przeklenstwem. Polska tez nalezy do panstw bedacy dobrym kaskiem dla
    potencjalnego agresora. Mamy bardzo duzo wegla a niemcy w zasadzie juz go nie maja a
    bardzo potrzebuja.

  • 13. Data: 2017-11-28 19:45:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Afganistan to zloza litonosne. Przy okazji jest tam bardzo duzo
    >poszukiwanych i drogich surowcow.
    >Afganistan, Korea Polnocna to panstwa dla ktorych ogromne bogactwo w
    >ziemi jest przeklenstwem.

    Hm, wydaje mi sie, ze do tej pory to jakos nie mialo wiekszego
    znaczenia.

    >Polska tez nalezy do panstw bedacy dobrym kaskiem dla potencjalnego
    >agresora.
    >Mamy bardzo duzo wegla a niemcy w zasadzie juz go nie maja a bardzo
    >potrzebuja.

    Tylko ze nasz wegiel drozszy niz australijski.
    W komplecie trzeba by jeszcze troche niewolnikow do roboty ...

    J.

  • 14. Data: 2017-11-28 20:44:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To przetransportuj go z Australii, ubezpiecz, rozaduj, zapakuj do wagonow i rozwiez
    po Polsce. Oczywiscie na poczatku musisz miec dolary zeby go kupic. Kolejny problem
    to chyba nie mamy tyle torow i wagonow zeby wystarczylo. Mozesz napisac skad chcesz
    brac dolary zeby kupic 170 milionow ton wegla? I czy taniej? Cena wegla
    energetycznego z dzisiaj. Krajowy 305-315zl cena z akcyza. Roterdam bez transportu,
    cel, podatkow 322zl. Oddaj kase za nauke jak zagraniczny tanszy.

  • 15. Data: 2017-11-28 22:10:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >To przetransportuj go z Australii, ubezpiecz, rozaduj, zapakuj do
    >wagonow i rozwiez po Polsce.

    Poniewaz sprowadzano, to wychodzi na to, ze sie oplaca.

    >Oczywiscie na poczatku musisz miec dolary zeby go kupic.

    Na razie zlotowki wymienialne, ale zdaje sie pisales o Niemcach - euro
    jeszcze bardziej wymienialne :-)

    Australia zamknela ostatnia fabryke samochodow, wiec miejsce na biznes
    jest, tylko kwestia czy do Japonii nie taniej :-)

    >Kolejny problem to chyba nie mamy tyle torow i wagonow zeby
    >wystarczylo.

    Hm, jakos to krajowe wydobycie rozwozimy, wiec chyba mamy :-)

> [...]
    >cena z akcyza.
    >Roterdam bez transportu, cel, podatkow 322zl. Oddaj kase za nauke jak

    Skoro mogli dowiezc do Rotterdamu, to beda mogli do Gdanska czy
    Szczecina.
    Pozostaje ponegocjowac, zeby 10% rabatu dostac :-)

    A kopalnie to duzo wplacaja do naszego budzetu tytulem pobierania
    wegla ?
    Bo jesli cale koszty to gornicy i sprzet, to Niemcy beda musieli go
    zaplacic.
    Chyba, ze karabinami zagonia ludzi do roboty ..

    J.

  • 16. Data: 2017-11-28 22:54:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdaje sobie sprawe ze prowokujesz bo nie mozna byc takim glupim zeby uwazac ze warto
    nam kupowac wegiel za granica niz taniej wydobywac wlasny i umiec pisac.

  • 17. Data: 2017-11-29 00:58:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 28 Nov 2017 13:54:52 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Zdaje sobie sprawe ze prowokujesz bo nie mozna byc takim glupim zeby
    > uwazac ze warto nam kupowac wegiel za granica niz taniej wydobywac
    > wlasny i umiec pisac.

    A to wcale nie takie proste:
    -jesli ropa sie skonczy ... to poczekajmy z tym wydobyciem krajowego
    wegla az podrozeje. A teraz kupujmy tani zagraniczny :-)

    -jesli jednak grozi nam energetyka odnawialna/jadrowa, to wykopmy poki
    jeszcze cos warty :-)

    -to jednak bogactwo narodowe ... i caly narod powinien cos z tego
    miec, nie tylko gornicy. Jaka jest oplata wydobywcza ?
    Moze podniesc ... i poczekac z wydobyciem az sie bedzie oplacalo :-)

    J.

  • 18. Data: 2017-11-29 01:31:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zazdroscisz gornikom i jak bys mogl to bys zrobil zeby mieli gorzej. Jakie to proste.
    Dlaczego nie zostales gornikiem? Oni w PRL mieli lepiej niz wszyscy, uwazasz ze teraz
    tez maja lepiej niz wszyscy. Poza tym same brednie wypisujsz. Bo jak zabraknie
    ropy.... . Jak zabraknie ropy to od dawna nas nie bedzie. Trupy nie maja uczuc.

  • 19. Data: 2017-11-29 05:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Hm, jakos to krajowe wydobycie rozwozimy, wiec chyba mamy :-)

    Po pierwsze wydobywamy coraz mniej.
    Po drugie brak wagonów to jest znany problem - ponoc zwiazny np. z
    remontami torowisk ktore sprawiaaj ze czas transportu sie wydłuża a co za
    tym idzie, wagonów potrzeba wiecej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 20. Data: 2017-11-29 09:47:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 listopada 2017 22:10:34 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Hm, jakos to krajowe wydobycie rozwozimy, wiec chyba mamy :-)

    Wagonów nie mamy