  • 1. Data: 2017-11-27 13:17:49
    Temat: Tesla znow ma pod gorke
    Od: p...@g...com

    https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/surowce-d
    o-produkcji-baterii-dla-aut-elektrycznych-na-wyczerp
    aniu/bvgp5y9

    jak Niemcy zaczna szybciej zabezpieczac dostawy to cena jeszcze pojdzie w gore i moze
    sie okazac ze Model 3 to finansowa wtopa i trzeba wstrzymac produkcje :-)

    http://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%9
    9kami-dzieci/a-40181066
    http://www.dw.com/pl/ile-pracy-dzieci%C4%99cych-r%C4
    %85k-tkwi-w-niemieckich-samochodach/a-41387009

  • 2. Data: 2017-11-27 14:01:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bylo do przewidzenia ze przy dzisiaj rozpoznanych zlozach litu zabraknie go jesli
    bedzie uzywany do produkcji akumulatorow do samochodow. Zeby akumulatory byly w
    mozliwej do zaplacenia cenie musza byc oparte nie o lit a potas, wapn, magnez i od
    bidy o glin.

  • 3. Data: 2017-11-27 14:29:40
    Temat: Re: Tesla znow ma pod gorke
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >jak Niemcy zaczna szybciej zabezpieczac dostawy to cena jeszcze
    >pojdzie w gore i moze sie okazac ze Model 3 to finansowa wtopa i

    Za Tesla stoi US Army, a za VW kto ? :-)

    >http://www.dw.com/pl/kobalt-z-konga-wydobycie-r%C4%
    99kami-dzieci/a-40181066

    No wlasnie ... kobalt, a nie zaden tam lit :-)

    >http://www.dw.com/pl/ile-pracy-dzieci%C4%99cych-r%C
    4%85k-tkwi-w-niemieckich-samochodach/a-41387009

    Myslisz, ze Tesla sie tym bardziej przejmie ?

    J.

  • 4. Data: 2017-11-27 16:06:06
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-27 o 13:17, p...@g...com pisze:
> [...]
    9kami-dzieci/a-40181066
    > http://www.dw.com/pl/ile-pracy-dzieci%C4%99cych-r%C4
    %85k-tkwi-w-niemieckich-samochodach/a-41387009

    Dlatego Trump zaatakuje na wiosnę Koreę Północną.
    T.

  • 5. Data: 2017-11-28 00:21:38
    Od: tom <t...@l...localdomain>

    Dnia 27.11.2017 T. <k...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    9kami-dzieci/a-40181066
    %85k-tkwi-w-niemieckich-samochodach/a-41387009

    > Dlatego Trump zaatakuje na wiosnę Koreę Północną.

    Albo Niemcy.

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2017-11-28 01:10:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zebys nie wykrakal. O Korei wiedzialem tyle co w tv powiedzielo, ze tam syf kila i
    mogila. Z ciekawosci sprawdzilem jakie maja surowce naturalne. I mnie zatkalo jak
    ruskie kakalo. W surowcach maja budzet Polski na sto lat. Ale nikt od nich nie chce
    nic kupic bo finansjera chce dac lapowki, wykupic za grosze koncesje i
    wyeksploataowac przez 30 lat surowce jakie maja. Oczywiscie na lewo od nich kupuja.
    Jak kupowali rope od Panstwa Islamskiego to dlaczego od Koreanczykow mieli by nie
    kupowac surowcow. Cos mi sie widzi ze Korea nie chce byc eksporterem surowcow.
    Chcieli by sprzedawac przetworzone surowce. Zamiast Neodymu magnesy neodymowe itd. I
    wtedy pomnazaja kase jaka maja w surowcach od kilku do kilku tysiecy razy.

  • 7. Data: 2017-11-28 01:25:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Niemcy to im na kant dupy moga skoczyc. Korea moze zmobilizowac 10 milionow ludzi? Na
    dodatek ma dla nich bron. Niby niemcy wydaja na zbrojenia 7 razy wiecej niz Korea ale
    w Korei bron kosztuje tyle ile surowce plus troche jedzenia dla robotnikow.

  • 8. Data: 2017-11-28 02:14:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    ale w Korei bron kosztuje tyle ile surowce plus troche jedzenia dla robotnikow.

    Jeszcze dopisz że jak Korea zmobilizuje tych 10 milionów kosynierów to z
    marszu zajmą całe USA. Zbudują tratwy, przepłyną jedno morze, jeden
    ocean i USA ich. Jakby mieli chorobę morską to mogą tam dojść z buta.
    W zimie cieśnina Beringa jest do przejścia.

    Pytanie tylko kto im te 10 milionów wyżywi?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2017-11-28 11:35:34
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-11-28 o 00:21, tom pisze:
> [...]
    9kami-dzieci/a-40181066
    >>> http://www.dw.com/pl/ile-pracy-dzieci%C4%99cych-r%C4
    %85k-tkwi-w-niemieckich-samochodach/a-41387009

    Nie - najbogatsze złoża lantanowców znajdują się w Korei właśnie. To
    raczej nie przypadek, że od kilku miesięcy wałkują tę Koreę. Ma całą
    jedną rakietę, która może doleci do jakichś terytoriów zamorskich i już
    USA trzęsie portkami? Przygotowują grunt pod inwazję - będzie jak w
    Iraku z ropą.
    T.
    Ps. Mają jeszcze Chińczycy, ale mają zakaz eksportu - mogą tylko w
    gotowym produkcie sprzedawać.

  • 10. Data: 2017-11-28 11:38:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    wtedy pomnazaja kase jaka maja w surowcach od kilku do kilku tysiecy razy.

    To właśnie miałem na myśli. Atak na Irak zaczął się, jak Saddam
    zakomunikował, że chce w rozliczeniach za ropę przejść na Euro. Dolar
    posypał by się jak domek z kart... A teraz podbiją Koreę, żeby wejśc na
    rynek elektroniki z metalami ziem rzadkich (lit, neodym, itp.).
    T.