  • 1. Data: 2013-10-24 20:21:27
    Temat: Test baterii alkalicznych i cynkowych AA - R6
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    Ja używacie baterii to polecam ten test.

    http://www.youtube.com/watch?v=t0865bHyRjQ#t=395
    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 2. Data: 2013-10-24 21:13:49
    Temat: Re: Test baterii alkalicznych i cynkowych AA - R6
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote in message
    > Ja używacie baterii to polecam ten test.
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=t0865bHyRjQ#t=395

    BTW: Czy ktoś widzi obiecane linki do wykresów?

    Dzięki za link - mnóstwo dobrej, niepotrzebnej roboty (jeśli używa
    się aku :)) , no i oczywiście zatrucia naszego środowiska - a
    zabierz je chociaż do kraju producenta! ;-)

    Robota dobra głównie dzięki pingowaniu napięcia na PC, ale
    oczywiście nie mówi nam całej prawdy:

    1. Istnieją chyba dwa podstawowe typy używania baterii/aku:
    - zapotrzebowanie na moc - np. zasilanie całej cyfrówki, łącznie z matrycą;
    - zapotrzebowanie na trwałość - podtrzymywanie zegara lub panelu LCD.

    Sprawdzanie drugiego parametru powinno trwać minimum 3 miesiące. :)

    2. Komplet 4 AA pada tak szybko, jak najsłabszy jego element -
    - wystarczyło, że w zestawie trafiła się jedna słabsza sztuka i cały
    zestaw szedł na dno (częściowo słusznie, a częściowo wprowadzając
    element losowości do wyników - gdyby absolutnie wszyscy producencie
    wypuszczali co dziesiątą baterię idealnie tak samo słabą, to przy takich
    pomiarach powiedzmy 1/3 producentów by miałaby a priori nieporównywalnie
    gorsze wyniki od reszty - a przecież tak samo wypuszczające buble.

    W tym przypadku lepsze wyniki dałoby indywidualne pomierzenie każdej
    sztuki oddzielnie i "sztuczna" symulacja pracy zestawów 2 AA, 4 AA itd.

    Fotografom przydałyby się jeszcze pomiary na mrozie. I to nie z
    takim poborem, że bateria się grzeje do 40 stopni. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-10-24 22:29:35
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    http://testhub.pl/default.asp?i=934

    > Dzięki za link - mnóstwo dobrej, niepotrzebnej roboty (jeśli używa
    > się aku :))

    Akumulator akumulatorem, a zestaw dobrych baterii zawsze może się przydać :)

  • 4. Data: 2013-10-24 22:39:00
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dobrych i tanich. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 5. Data: 2013-10-26 13:02:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Oct 2013, Habeck Colibretto wrote:

    > Dobrych i tanich. :)

    To już są dwa! ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2013-10-30 21:33:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

> [...]
    > łącznie z matrycą;
    > - zapotrzebowanie na trwałość - podtrzymywanie zegara lub panelu LCD.

    Zapotrzebowanie na moc, owszem, natomiast drugim typowym zastosowaniem
    jest "latarka", z jakimś napięciem minimalnym, po którym baterię
    uznajemy za rozładowaną. I tylko ktoś może narzekać, że mu NiMHy padają
    prawie bez ostrzeżenia, a drugi że LR zdychają stopniowo.

    Prądy samorozładowania ogniw alkalicznych (przynajmniej normalnych) są
    tak małe, że typowo można to pominąć.

    Test rezystorem 11 Ohm jest bardziej podobny do przypadku latarki (nie
    do końca, bo żarówka dość mocno zmniejsza swoją rezystancję wraz ze
    spadkiem prądu). Lepszym testem byłoby rozładowanie stałym prądem, albo
    jeszcze lepiej stałą mocą.

    No i ogniwa cynkowe, manganowe czy jakie one tam są można było sobie od
    razu darować.

    > 2. Komplet 4 AA pada tak szybko, jak najsłabszy jego element -
    > - wystarczyło, że w zestawie trafiła się jedna słabsza sztuka i cały
    > zestaw szedł na dno

    Owszem, ale w praktyce takie rzeczy zdarzają się po wymieszaniu ogniw,
    raczej akumulatorów (bo LR chyba nikt nie miesza ze względu na ich
    krótkie życie).

    > W tym przypadku lepsze wyniki dałoby indywidualne pomierzenie każdej
    > sztuki oddzielnie i "sztuczna" symulacja pracy zestawów 2 AA, 4 AA itd.

    Albo po prostu tylko każde ogniwo oddzielnie.

    > Fotografom przydałyby się jeszcze pomiary na mrozie. I to nie z
    > takim poborem, że bateria się grzeje do 40 stopni. :)

    Jasne, NiMH są wtedy lepsze, albo mniej złe.

    Wyniki testu wydają się zgodne z oczekiwaniami, ja to widzę tak, że
    pomijając może 3 najsłabsze zestawy ogniw (alkalicznych), jakość jest
    zbliżona i używa się tego, co jest akurat w danej chwili tańsze albo
    dostępne w kiosku na rogu :-)

    A tak w ogóle to kupujemy HR6 zamiast LR6 i po problemie. Dla urządzeń,
    które mają długo pracować - Eneloop albo ReCyko (mam też jakieś ok.
    dwuletnie GP 2000 "długowieczne" (źródło niedetaliczne), może to to samo
    co "recyko", kto ich tam wie). LR6 tylko do urządzeń z małym poborem
    mocy i takich, które nie lubią 1,2V / ogniwo. Duży pobór mocy -> tylko
    HR6 (i inne rozmiary NiMH), na szczęście nie mam niczego, co nie lubi
    1,2V i ma duży apetyt.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 7. Data: 2013-11-02 23:06:15
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > uznajemy za rozładowaną. I tylko ktoś może narzekać, że mu NiMHy
    > padają prawie bez ostrzeżenia, a drugi że LR zdychają stopniowo.
    [...]

    Test dotyczył baterii AA, a mam wrażenie jakbyś cały czas pisał o
    aku. Nie jestem aż takim specjalistą, żeby samemu jednoznacznie
    rozstrzygać takie niejasności - mógłbyś to rozjaśnić? :)

    Chodzi o to, że lubię zawsze dowiadywać się czegoś nowego, ale
    śmieci na wejściu (w wyniku błędnej interpretacji) = śmieci w głowie. ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-11-03 11:00:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> writes:

    > Test dotyczył baterii AA, a mam wrażenie jakbyś cały czas pisał o
    > aku.

    Napisałem o różnych AA, w szczególności o akumulatorach AA NiMH (HR6)
    oraz o zwykłych alkalicznych ogniwach AA (LR6).

    Natomiast to, że pomijając kilka najgorszych LR6 pozostałe (= prawie
    wszystkie) są prawie takie same (nie licząc ceny), dotyczy ogniw
    alkalicznych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2013-11-15 18:06:11
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mam jeszcze trzeci: napięcie.
    Mam taki przenośny skaner na dwa paluszki generalnie odmawiający współpracy z
    akumulatorkami, natomiast pracuje z bateriami
    alkalicznymi (ale gdy już przestaje pracować, to baterie jeszcze się doskonale nadają
    do innych sprzętów)
    Niedoróbka

    Podobnie nieco ma moja lampa (Sigma 610), akumulatorki nie mogą być zbyt "stare"
    (kilkuletnie).

    -----

  • 10. Data: 2013-11-15 18:08:20
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Mają zalety, np. sa znacznie lżejsze od alkalicznych (jak masz jakieś battery pack 6x
    lub 8x D (R20) ro róznica jest istotna).
    Poza tym mozna je kupić i po uzyciu wyrzucić, alkalicznych często jeszcze "szkoda".

    -----