  • 1. Data: 2013-10-24 23:05:11
    Temat: Szukam lustrzanki - prosze o rade.
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Czesc!

    Od pewnego czasu szukam lustrzanki do zastosowan hobbystycznych/amatorskich
    - jako ze nie zamierzam kozystac z niej codziennie kupno sprzetu za 3-6k zl
    odpada.
    Wpadlem na pomysl kupienia uzywanego aparatu ze sredniej polki, tylko te
    ktore znalazlem, nie nagrywaja filmow - co mozecie polecic.
    Wymagan mam praktycznie brak:
    * niezawodny;
    * piasko odporny;
    * filmy jesli zrobi to super;
    * HD nie musi posiadac;
    * wytrzymaly (dziecko 6lat w domu);

    Mam mozliwosc kupna za 800-900zl sony alpha 390 co o tym sadzicie? Tylko
    filmow nie robi :/

    T.V.

  • 2. Data: 2013-10-25 04:00:05
    Temat: Re: Szukam lustrzanki - prosze o rade.
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <jj71fhfeeph2$.dlg@computadora.pl>,
    "T.V." <s...@z...pl> wrote:

> [...]
    > * HD nie musi posiadac;
    > * wytrzymaly (dziecko 6lat w domu);
    >
    > Mam mozliwosc kupna za 800-900zl sony alpha 390 co o tym sadzicie? Tylko

    W podobnej, albo nieco niezszej cenie kupisz Pentaxa K10D z kitem. Tez
    filmow nie robi, za to jest zgrubsza niezawodny, piaskoodporny i
    wytrzymaly.
    --
    TA

  • 3. Data: 2013-10-26 16:53:06
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "T.V." <s...@z...pl> wrote in message
    > Od pewnego czasu szukam lustrzanki do zastosowan hobbystycznych
    > [..] nie nagrywaja filmow - co mozecie polecic.

    Polecic mozemy jakis dobry aparat bez lustra.
    Po jasna cholere Ci dzis lustro?

  • 4. Data: 2013-10-26 23:04:49
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 09:53:06 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "T.V." <s...@z...pl> wrote in message
    >
    > Polecic mozemy jakis dobry aparat bez lustra.
    > Po jasna cholere Ci dzis lustro?

    Bo jestem laik, hobbysta turysta. Kiedys lustrzanki uchodzily za bardzo
    dobre aparaty - jak jest dzisiaj nie wiem - pytam wlasnie w usenecie.

    Zatem co polecisz innego kolego skoro juz zabrales glos?

    T.V.

  • 5. Data: 2013-10-27 10:19:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "T.V." <s...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Bo jestem laik, hobbysta turysta. Kiedys lustrzanki uchodzily za bardzo
    > dobre aparaty - jak jest dzisiaj nie wiem - pytam wlasnie w usenecie.
    >
    > Zatem co polecisz innego kolego skoro juz zabrales glos?

    Przewaga lustrzanek analogowych nad aparatmi standardowymi wynikała z tego,
    że w wizjerze widziałeś dokładnie to, co się później znalazło na błonie.
    Teraz obraz na wyświetlacz czy do wizjera jest pobierany z matrycy i moim
    zdaniem to lustro, to taki relikt, że niby lustrzank isą bardziej
    profesjonalne.

  • 6. Data: 2013-10-27 12:04:28
    Od: KiloSierra <f...@1...pl>

    W dniu 2013-10-27 10:19, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > Teraz obraz na wyświetlacz czy do wizjera jest pobierany z matrycy i moim
    > zdaniem to lustro, to taki relikt, że niby lustrzank isą bardziej

    ROTFL

  • 7. Data: 2013-10-27 14:50:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-10-27 12:04, KiloSierra pisze:

    > ROTFL

    Samotny Twój śmiech, bo to prawda.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że większość ludzi jest głupia/

  • 8. Data: 2013-10-27 14:57:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 23:05, T.V. pisze:
    > Wpadlem na pomysl kupienia uzywanego aparatu ze sredniej polki, tylko te
    > ktore znalazlem, nie nagrywaja filmow - co mozecie polecic.

    Jeden z lepszych kompaktów, XZ-2 albo następcę, który powinien za
    niedługo się pokazać. Panasonic i Fuji i pewnie coś tam jeszcze także
    posiadają ciekawe kompakty. Zaleta - bardzo dobry obraz, jak ze sprzętu
    z wymienną optyką, gdy użyć optyki tańszej i mobilność, mająca w
    perspektywie kluczowe znaczenie czy zdjęcia będą, czy ich nie będzie.
    Lustrzanki czy bezlusterkowce mają sens, o ile korzystasz do dobrej
    optyki i warunek ten może być spełniony w dość ograniczonym zakresie
    (np. tani, starszy D5100 plus 18-105 itp)

    Kręcenie filmów aparatem wymaga ''podejścia filmowego'' - statyw, manual
    itd. Jeśli będziemy go używać jak typowej kamery dv, to rezultaty będą
    raczej marne.

    --
    pozdrawia Adam
    /elita taguje, pospólstwo teguje/

  • 9. Data: 2013-10-27 16:04:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > i moim zdaniem to lustro, to taki relikt, że niby lustrzank isą bardziej

    Dokładnie tak. Ludzie którzy się nie orientują dalej mają w głowie
    schemat: compakt->dziadostwo, lustrzanka->super zdjęcia...
    Tymczasem właśnie lustro powoduje że masz utrudnione robienie
    filmów, które w dobrych kompaktach jest idealne...

    Dziś kompakty mają dobre parametry do amatorskiej fotografii
    a jak chcesz coś więcej to kup aparat bez lustra z wymienną optyką.

  • 10. Data: 2013-10-27 16:54:48
    Od: "T.V." <s...@z...pl>

    Szanowni koledzy i kolezanki!

    Zabralem sie porzadnie za szperanie w sieci, porownalem kilka aparatow i z
    tego co widze nie ma nic ciekawego ponizej 3k ;-( Ale to dla mnie za duzo,
    nie uzywam tak czesto aparatu by wydawac taka sume na niego.
    Szukam uzywanego/nowego z funkcjami:

    Do swojej listy wymagan:
    * niezawodny;
    * piasko-odporny;
    * filmy jesli zrobi to super;
    * HD nie musi posiadac;
    * wytrzymaly (dziecko 6lat w domu);

    Chciałbym jednak dorzucic conieco:
    * lustro, lub kompakt z wymienna optyka;
    * zdjecia panoramiczne;
    * zasilany bateriami AAAA lub mocnym akumulatorem bym na wypady rodzinne
    nie musial wozic ze soba 4baterii i ladowarki;
    * mozliwosc wymiany obiektywu;
    * zoom optyczny;

    Z kompaktow mam kilka modeli:
    Sony DSC-HX300
    Nikon Coolpix P520
    Sony DSC-HX200V
    Canon PowerShot SX50 HS

    Z informacji jednak wyczytanych w necie, bardziej bede sklonny jednak ku
    lustrzance, pomimo iz "Pszemol" odradza, to kupa profesjonalistow je
    szczerze poleca. Co prawda profesjonalista nie jestem, ale chce sie
    rozwijac i pracowac na dobrym sprzecie. Jesli sa takowe do 2k...

    Chcialbym by rozwinela sie tu dyskusja do czego potrzebuje itd, w jakich
    warunkach bede robil zdjecia ipt.

    Nie chce wszystkiego rozpisywac od razu, poniewaz malo kto przeczyta potem
    17000znakow w jednym poscie.

    Tylko prosze o jakies sugestie, co dzisiaj jest warto kupic do np.
    1500-2000zl ? Lustro czy jednak kompakt?

    T.V.