  • 1. Data: 2009-05-27 08:48:13
    Temat: Tester VLF -jak to sie robi?
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Cześć,

    jest tester VLF do badania upływności kabli. Np. taki:
    http://www.sebakmtaus.com/power-cable-fault-location
    /vlf-40.php

    Generuje z siebie przebieg prostokątny (z przełączaną polaryzacją) o
    częstotliwości 0,1Hz i amplitudzie regulowanej w zakresie 0 ... +/- 40kV.
    Daje toto z siebie prąd do 7 mA, wiec moc jest rzędu kilkuset VA.
    Zastanawiam się, w jaki sposób zrobili przełączanie polaryzacji? Rozumiem,
    że kluczowanie 0,1 Hz jest już realizowane po stronie wysokiej (za
    transformatorem HV). Są tranzystory IGBT na takie napięcia?

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2009-05-27 10:20:18
    Temat: Re: Tester VLF -jak to sie robi?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.sebakmtaus.com/power-cable-fault-location
    /vlf-40.php

    > Generuje z siebie przebieg prostokątny (z przełączaną
    > polaryzacją) o

    Ale czemu to nazywac "cosine square" ?

> [...]
    > Rozumiem, że kluczowanie 0,1 Hz jest już realizowane po stronie
    > wysokiej (za transformatorem HV). Są tranzystory IGBT na takie

    Nie ma, ale dawno dawno temu stosowalo sie drabinki tranzystorow.

    Ale tu "With the patented technique of energy storage during the
    polarity reversal of the VLF voltage, it is possible to achieve a
    very low power consumption while simultaneously achieving a high
    testing capacitance. " Moze najlepiej patenty odszukac ?

    J.

  • 3. Data: 2009-05-27 12:36:13
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > reversal of the VLF voltage, it is possible to achieve a very low power
    > consumption while simultaneously achieving a high testing capacitance. "

    A na przykład w tym:

    http://www.hvdiagnostics.com/Products/VLF/HVA60/HVA6
    0.htm

    na wyjściu jest sinus o regulowanej częstotliwości 0,02 - 0,1 Hz i
    regulowanej amplitudzie 0-62kV.
    Jak ten sinus jest robiony? PWM? I w dodatku kluczowany po stronie wysokiej?

    Maciek

  • 4. Data: 2009-05-27 15:33:38
    Od: s...@g...com

    On 27 Maj, 14:36, "Maciek" <f...@i...pl> wrote:
    > Jak ten sinus jest robiony? PWM? I w dodatku kluczowany po stronie wysokiej?

    Stawiam, że jest tam cewka, która wraz z przewodem tworzy obwód
    rezonansowy. Odwracanie polaryzacji robi się więc samo (ZVS). To samo
    chyba w poprzednim przypadku. Kluczowanie może być po stronie
    pierwotnej, takie "pompowanie" energii do obwodu rezonansowego.
    Kwestia tylko tego, jak ustawiana jest częstotliwość rezonansowa
    (indukcyjność), sądząc po rozmiarach, to nie zdziwiłbym się, gdyby to
    było robione mechanicznie.

  • 5. Data: 2009-05-27 15:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .googlegroups.com...
> [...]

    >chyba w poprzednim przypadku. Kluczowanie może być po stronie
    >pierwotnej, takie "pompowanie" energii do obwodu rezonansowego.

    Byloby to rozwiazanie naturalne i odpowiadajace opisowi ... ale dla
    prostokata 0.1Hz kluczowac trzeba po stronie wysokiego napiecia
    jednak.

    A i rozmiary cewki bylyby chyba spore gdyby chciec tych 50Hz
    osiagnac, no i kabel ma zmienna pojemnosc ... choc male te
    urzadzenia nie sa :-)

    Sam sinus mozna stosunkowo latwo innymi srodkami - np dwie
    przetwornice, kazda na osobna polaryzacje, po wtornej stronie tylko
    diody.

    J.

  • 6. Data: 2009-05-27 21:01:49
    Od: f...@i...pl

    wiadomościnews:6549bf14-f1c5-4108-86dc-fbc9527d2e5b@
    x6g2000vbg.googlegroups.com...
    > On 27 Maj, 14:36, "Maciek" <f...@i...pl> wrote:
    (...)

    > Sam sinus mozna stosunkowo latwo innymi srodkami - np dwie
    > przetwornice, kazda na osobna polaryzacje, po wtornej stronie tylko
    > diody.
    Skoro sinus, to jeszcze prosciej prostokat?
    Tylko jak mialy by byc polaczone po stronie wtornej? Wychodzi mi na
    to, ze obie diody beda zawsze przewodzily jednoczesnie. No chyba, ze
    indukcyjnosc wlasna uzwojen wtornych transformatorow wyjdzie na tyle
    duza, ze prad plynacy przez uzwojenie wtorne przetwornicy nieaktywnej
    bedzie pomijalnie maly.

    Maciek

  • 7. Data: 2009-05-29 09:22:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    >Skoro sinus, to jeszcze prosciej prostokat?

    Ale nie bedzie "patented technology which saves energy

    >Tylko jak mialy by byc polaczone po stronie wtornej? Wychodzi mi
    >na
    >to, ze obie diody beda zawsze przewodzily jednoczesnie.

    No fakt, musze to jeszcze przemyslec.

    J.