  • 1. Data: 2009-05-26 15:45:23
    Temat: 6-pinowe procki Atmela
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Widzieliscie ATTiny10? Nowy 6-pinowy procek w SOT23. Czyzby kolejne pole
    z ktorego Atmel wypiera PICe?
    Wyglada calkiem ciekawie. Swoja droga ciekawe kiedy bedzie mozna dostac
    w Polsce.

    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

  • 2. Data: 2009-05-26 16:20:08
    Temat: Re: 6-pinowe procki Atmela
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    T.M.F. wrote:

    > Widzieliscie ATTiny10? Nowy 6-pinowy procek w SOT23. Czyzby kolejne pole
    > z ktorego Atmel wypiera PICe?
    > Wyglada calkiem ciekawie. Swoja droga ciekawe kiedy bedzie mozna dostac
    > w Polsce.

    ATTiny10 to wersja OTP ATTiny12. Ma 8 nozek i jest w PDIP i SOIC.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-05-26 16:23:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Waldemar Krzok wrote:

    > ATTiny10 to wersja OTP ATTiny12. Ma 8 nozek i jest w PDIP i SOIC.

    UPS, poprawka. Farnell ma stary pdf. W nowym ma toto 6 nozek i SOT23.

    Waldek

  • 4. Data: 2009-05-26 19:37:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    T.M.F. pisze:
    > Widzieliscie ATTiny10? Nowy 6-pinowy procek w SOT23. Czyzby kolejne pole
    > z ktorego Atmel wypiera PICe?

    Ciekawe tylko czy microchip nie postraszy atmela swoim patentem na
    małonóżkowe uC.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 5. Data: 2009-05-26 20:09:34
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    Zbych pisze:

    > Ciekawe tylko czy microchip nie postraszy atmela swoim patentem na
    > małonóżkowe uC.

    Szkoda, że nie ma EEPROMU :)
    Fajnie to wygląda i zasilanie zgodne z PIC10.
    --
    Pozdr
    EM

  • 6. Data: 2009-05-26 23:38:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Widzieliscie ATTiny10? Nowy 6-pinowy procek w SOT23. Czyzby kolejne pole
    > z ktorego Atmel wypiera PICe?

    Fajny. :)

    > Wyglada calkiem ciekawie. Swoja droga ciekawe kiedy bedzie mozna dostac
    > w Polsce.

    Próbki dla firm podobno już są. Zgłoś się do JM.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-05-27 04:40:00
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 26.05.09 (wtorek), 'EM' napisał(a):

    > Szkoda, że nie ma EEPROMU :)
    > Fajnie to wygląda i zasilanie zgodne z PIC10.

    Fajna jest obudowa, bo mała, oraz szeroki zakres napięć zasilania. Ale mało
    Flasha, mało SRAMu, ADC tylko 8-bit (oby tylko z tych 8-bit nie zrobiło się
    użytecznych 6-bit:), napięciem referencyjnym jest tylko zasilanie, zaledwie
    jeden timer (całe szczęście, że 16-bit i ma dwa kanały PWM), nowy nietypowy
    (jak na te procki) interfejs programowania.

    Ja bym zwykłe ATTiny bardzo polubił, gdyby one były w normalnych obudowach
    SO-8, a nie tych paskudnych szerokich SOIC-8... Ja nie wiem, co oni się tak
    uwzięli na te obudowy. Czy nie opłaca im się przerzucić tego na inną linię
    produkcyjną? Przecież to ewidentne marnowanie miejsca na PCB. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 8. Data: 2009-05-27 11:01:24
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dykus pisze:

    > użytecznych 6-bit:), napięciem referencyjnym jest tylko zasilanie,

    Jeszcze sobie tylko odpowiem i dopiszę, że to jest jakieś przegięcie.
    Dlaczego tam nie wsadzili jakiegoś źródła napięcia odniesienia? Przecież
    to tak, jakby ten procek w ogóle nie miał przetwornika... Szeroki zakres
    napięcia zasilania, zastosowanie typowo pod aplikacje bateryjne gdzie
    napięcie się waha (np. można bezpośrednio z 2xAA, 1xLi-Ion) a tu brak
    napięcia odniesienia, czyli w najlepszym wypadku kolejne SOT-23 na
    stabilizator ze wszystkimi konsekwencjami... :( No i do tego 8-bit...
    ISP po SPI też by tam mogli tam wpakować, bo nóżek by wystarczyło.

    Jak dla mnie - ten procesor to porażka. :) Ale pewnie inżynierowie z
    Atmela widzą inne jego zastosowanie...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2009-05-27 14:55:09
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Próbki dla firm podobno już są. Zgłoś się do JM.

    Nie jestem firma :( A nie wiem czy maja probki dla hobbystow.

  • 10. Data: 2009-05-27 15:09:33
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Jeszcze sobie tylko odpowiem i dopiszę, że to jest jakieś przegięcie.
    > Dlaczego tam nie wsadzili jakiegoś źródła napięcia odniesienia? Przecież
    > to tak, jakby ten procek w ogóle nie miał przetwornika... Szeroki zakres

    A widziales jak dziala zrodlo odniesienia by atmel :) Toz to napiecie
    zasilania jest lepsze :)

> [...]
    > napięcia odniesienia, czyli w najlepszym wypadku kolejne SOT-23 na
    > stabilizator ze wszystkimi konsekwencjami... :( No i do tego 8-bit...

    Do zasilania bateryjnego maja procki z wlasna przetwornica startujace od
    0,7V.

    > ISP po SPI też by tam mogli tam wpakować, bo nóżek by wystarczyło.

    Ale po co? Dali fajny, prosty interface.

    > Jak dla mnie - ten procesor to porażka. :) Ale pewnie inżynierowie z
    > Atmela widzą inne jego zastosowanie...

    Malkontencisz. IMHO procek jest dobry do tego do czego ma sluzyc,
    zreszta najpewniej jest to wstep do calej rodziny tego typu prockow.
    Podobnie jak bylo w przypadku starych ATTiny - 10, 11, 12 i 13.

    Co do listy rozkazow to ja zawezili (ciekawe dlaczego), ale z rejestrow
    R0-15 i tak wielkiego pozytku nie bylo. Szkoda tylko, ze na miejsce
    zwolnionych kodow nie wprowadzili jakis efektywnych 16 bitowych
    instrukcji. To by mu dalo powera i zredukowalo znaczaco kod.