  • 1. Data: 2010-04-29 22:10:35
    Temat: Trasa katowice - Irlandia (limerick)
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

    Witam!
    Kiedyś robiłem tę trasę "dołem" (limerick ->roslare->fishguard->dover) i
    przez niemcy tez dołem (dortmund->kassel->drezden->wroclaw)
    i jakoś się jechało już nie pamiętam jak :)
    Rok temu leciałem "górą" wg wskazań mapy (wrocław -> berlin ->
    hanover->dortmund) pozniej trasa taka sama i dalej anglia "górą" na
    hollyhead -> dublin -> limerick
    jechało się bardzo przyjmnie nie liczać 7 godzinneg postoju z powodu
    karambolu pod hanoverem :)

    Teraz trzeba jechać ponownie i mapa pokazuje "dół" czyli nie prowadzi przez
    berlin ani nie prowadzi w stronę holyhead.

    Jaką trasą wy jeździcie. Góre znam dołu nie pamiętam dlatego pytam czy
    warto? Może krócej ale dłużej??
    Co sądzicie?

  • 2. Data: 2010-04-30 15:24:07
    Temat: Re: Trasa katowice - Irlandia (limerick)
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    http://www.stenaline.pl/promy/landbridge/

  • 3. Data: 2010-04-30 15:39:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 29 Apr 2010 22:10:35 +0200, Chevy napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz trzeba jechać ponownie i mapa pokazuje "dół" czyli nie prowadzi przez
    > berlin ani nie prowadzi w stronę holyhead.

    W Niemczech "dół" bo masz do samej granicy autostradę w PL, choć akurat w
    tą stronę nie ma dużej róznicy, natomiast jest spora spowrotem.
    A2 jest potwornie zapchana no i tradycyjnie trzeba celować tak, żeby minąć
    Antwerpię poza godzinami szczytu, bo inaczej to przerąbane jest.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 4. Data: 2010-04-30 20:01:04
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

> [...]
    > A2 jest potwornie zapchana no i tradycyjnie trzeba celować tak, żeby minąć
    > Antwerpię poza godzinami szczytu, bo inaczej to przerąbane jest.

    no na berlin tez jest non stop autostradka z katowic :)
    a co powiesz o angli gora czy dołem? chyba zależy od ceny biletów na prom.
    jak ostatnio leciałem górą zajęło mi 6 godzin z dover to holyhead spokojną
    jazdą

  • 5. Data: 2010-04-30 20:46:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 30 Apr 2010 20:01:04 +0200, Chevy napisał(a):

    > no na berlin tez jest non stop autostradka z katowic :)

    Owszem, nie jest. Od miejsca w którym A4 skręca na Zgorzelec to już nie
    jest autostrada. Do Olszyny jest co prawda nowy i świetny pas, ale wracając
    masz jeszcze pohitlerowską betonkę z dziurami równie wielkimi jak
    zachłanność władzy Kaczyńskiego.

    > a co powiesz o angli gora czy dołem? chyba zależy od ceny biletów na prom.
    > jak ostatnio leciałem górą zajęło mi 6 godzin z dover to holyhead spokojną
    > jazdą

    Nie znam cen promów, przez Holyhead masz 100 km więcej i przejazd przez
    Dublin - nie znam rejonu, ale nie widziałem stolicy przez którą by się
    dobrze jechało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 6. Data: 2010-04-30 21:37:48
    Od: "Chevy" <c...@h...com>

> [...]
    > wracając
    > masz jeszcze pohitlerowską betonkę z dziurami równie wielkimi jak

    60KM to fakt - koszmar

    > Nie znam cen promów, przez Holyhead masz 100 km więcej i przejazd przez
    > Dublin - nie znam rejonu, ale nie widziałem stolicy przez którą by się
    > dobrze jechało.

    3 ojro i lecisz pod tunelem, pusciutko, M50 juz wyremontowana też nie ma
    koreczków na wylocie w strone limericka ponieważ przechodzi w M7 i na tym
    sie koncza irlandzkie autobahny :)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-05-01 14:49:27
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-04-30 20:37, Chevy wrote:
    > U?ytkownik "Waldek Godel"<n...@o...info> napisa? w wiadomo?ci

    > 60KM to fakt - koszmar

    > 3 ojro i lecisz pod tunelem, pusciutko, M50 juz wyremontowana te? nie ma
    > koreczk?w na wylocie w strone limericka poniewa? przechodzi w M7 i na tym
    > sie koncza irlandzkie autobahny :)

    To ja tylko dodam: tunel 10EU w godzinach 6-10 rano, potem 3EU.
    Można oczywiście dostać się do wyjazdu na Limerick przez miasto, ale
    w zależności od godziny, może być to koszmar, nawet 1.5-2h (szczególnie
    do godziny 10rano). Tunelem to jest jakieś 5-6minut
    Jak wjedziesz na M50 (obwodnica/autostrada Dublina), to jadąc do zjazdu
    na Limerick (9-ty wyjazd, kierunek droga N7) miniesz kolejny
    punkt poboru opłat.
    Jak jedziesz osobówką, będzie to 3EU (nie będzie żadnej bramki, po
    prostu do ósmej rano dnia następnego trzeba zapłacić - nie wiem,
    jak to jest egzekwowane od tyrystów; od tubylców b.skutecznie - po
    prostu jest kamera która sprawdza tablice, jak śmigasz pod punktem
    poboru opłat).
    Na zjezdzie ludzie czasem się gubią: zjazd po chwili rozdziela
    się na kształcie litery Y - jedziesz NA PRAWO,
    na rondzie potem w prawo i już jesteś na drodze do Limerick.
    (w Katowicach trochę jest rond i skomplikowanych rozjazdów,
    ale ja jako Wrocławiak znający jedno małe rondo miałem pewne
    przeboje w poruszaniu się po mieście, gdzie ronda są wszędzie).
    Jadąc na Limerick - w zależności od ruchu/godzin (podaj, kiedy
    będziesz jechał), możesz śmignąć w 2-2.5h (radzę nie przeginać
    z szybkością, 80EU piechotą nie chodzi).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 8. Data: 2010-05-01 14:54:17
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-05-01 13:49, DooMiniK wrote:
> [...]

    ... zapomniałem dodać: swoją drogą trasa taka to sięganie lewą ręką
    do prawej kieszeni: musisz być w Dublinie? Nie lepiej z Francji
    popłynąć do Wexford?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 9. Data: 2010-05-03 01:18:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 29 Apr 2010 22:10:35 +0200, Chevy wrote:
    >Jaką trasą wy jeździcie. Góre znam dołu nie pamiętam dlatego pytam czy
    >warto? Może krócej ale dłużej?? Co sądzicie?

    Samolotem bedzie najszybciej .. no chyba ze wulkan ..

    J.

  • 10. Data: 2010-05-03 13:04:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Samolotem bedzie najszybciej .. no chyba ze wulkan ..

    Ano właśnie. Na targach w Hanowerze całkiem dużo stoisk
    chińskich/tajwańskich/.../ było zupełnie pustych. W 2 dniu powystawiano
    kartki że niestety oferenci nie dopiszą z powodu problemu z komunikacją
    lotniczą. Przykro patrzeć, stoiska z jedną nierozpakowaną skrzynią w
    środku. Zwrotu $ pewnie nie będzie, w końcu losowa historia - zresztą
    żółtych na takich imprezach i tak nie lubią.

    __
    Pzd,
    Irek.N.