  • 1. Data: 2010-04-29 23:32:34
    Temat: Reklama Michelin - ile paliwa da się oszczędzić na oponach?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Ciekawi mnie, jaką oszczędność paliwa mogą spowodować cudowne opony
    Michelina z reklam w TV.

    0.5%? 1%? 5%? Znacie jakieś testy?

  • 2. Data: 2010-04-29 23:56:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Marcin N pisze:
    > Ciekawi mnie, jaką oszczędność paliwa mogą spowodować cudowne opony
    > Michelina z reklam w TV.
    >
    > 0.5%? 1%? 5%? Znacie jakieś testy?

    mysle, ze w okolicach bledu pomiaru: do 1%

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2010-04-30 00:52:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 29 Kwi, 23:56, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:

    > mysle, ze w okolicach bledu pomiaru: do 1%

    Od rodzaju gumy dosc duzo zalezy... ja mialem oryginalnie w astrze
    micheliny MXT (czy cos takiego - jesli ktos potrzebuje dokladnie to
    mam je jeszcze na wsi w piwnicy, moge sprawdzic) - na nich zuzycie
    paliwa bylo z litr mniejsze niz na Dunlopach Sport 9000 (ten sam
    rozmiar), ale michalki wywalilem z ponad polowa bieznika, bo nie dalo
    sie na nich jezdzic po mokrym... Ale fakt - mniej paliwa szlo i bardzo
    wolno sie zuzywaly (w porownaniu do tych dunlopow)... Teraz mam
    bodajze Yokohama AVS sport , pali pi razy oko tyle co na tych M.,
    jezdzic sie da ;)

    WS

  • 4. Data: 2010-04-30 03:45:00
    Temat: Re: Reklama Michelin - ile paliwa da sie oszczedzic na oponach?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > Od rodzaju gumy dosc duzo zalezy...

    Bardziej od koloru lakieru. Ciemne samochody nagrzewaja sie bardziej a
    gorace powietrze, unoszac sie, stawia mniejszy opór... Najbardziej
    samochody nagrzewaja sie stojac na parkingach i faktycznie, wtedy
    spalanie jest zauwazalnie mniejsze.

    Kurcze, musze ten pomysl sprzedac na Allegro! Skoro Michelinowi sie
    udaje robic kierowców w trabe...

  • 5. Data: 2010-04-30 06:01:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

> [...]
    > wolno sie zuzywaly (w porownaniu do tych dunlopow)... Teraz mam
    > bodajze Yokohama AVS sport , pali pi razy oko tyle co na tych M.,

    moze wyciagasz złe wnioski?
    Moze po prostu na dunlopach zuzywałes litr wiecej... :)

  • 6. Data: 2010-04-30 08:12:48
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Marcin N napisał:
    > Ciekawi mnie, jaką oszczędność paliwa mogą spowodować cudowne opony
    > Michelina z reklam w TV.
    >
    > 0.5%? 1%? 5%? Znacie jakieś testy?
    Wpisz w google "test opon ekologicznych" i masz np.
    http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Czy-opony-moga-byc
    -energooszczedne-Test-opon-oszczedzajacych-paliwo,21
    877,1.html
    http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/opony-test-te
    st-opon-6668.html
    W ostatnim motorze tez chyba byl test
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 7. Data: 2010-04-30 09:22:52
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 30 Kwi, 03:45, "JanKo" <b...@m...tu> wrote:

    > Kurcze, musze ten pomysl sprzedac na Allegro! Skoro Michelinowi sie
    > udaje robic kierowców w trabe...

    mozesz wierzyc lub nie ;)
    astre mam od nowosci '97 , ponad 200kkm, przynajmniej raz w tygodniu
    stala trasa jade Krakow-Zywiec, wiec wiem ile tankuje (90% na tych
    samych 2 stacjach) ...
    na tych Dunlopach NIGDY nie udalo mi sie 3 przejazdow zrobic na pelnym
    baku ( ~600km), za Mich. i zimowkach tak...

    WS

    PS. jeszcze wieksza roznica jest w motocyklach, np. opony z gumy o
    wsp. tarcia wiekszym od 1 ;) (tzn. takiej "klejacej" sie do asfaltu) -
    to dopiero znika w oczach ...

  • 8. Data: 2010-04-30 10:05:39
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Gabriel'Varius'" <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:hrdscl$uer$...@n...onet.pl...

> [...]
    > http://www.auto-swiat.pl/artykuly,Czy-opony-moga-byc
    -energooszczedne-Test-opon-oszczedzajacych-paliwo,21

    Czyli wychodzi na to, że zrobili GORSZE opony i reklamują je jako lepsze, bo
    przez mniejszą przyczepność oszczędzają jakieś grosze na paliwie.

    Ech ten marketing. I jeszcze te teksty, że CO2 jest szkodliwe dla
    środowiska...

  • 9. Data: 2010-04-30 10:09:39
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > moze wyciagasz złe wnioski?
    > Moze po prostu na dunlopach zuzywałes litr wiecej... :)

    Ten dopisek "Sport" w nazwie mógł być głównym powodem. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 10. Data: 2010-04-30 10:14:19
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    > Czyli wychodzi na to, że zrobili GORSZE opony i reklamują je jako
    > lepsze, bo przez mniejszą przyczepność oszczędzają jakieś grosze na
    > paliwie.
    Wiesz ja mam w dwoch autach(r14 i r15) od nowosci(obie renie wyjechaly
    juz tak z fabryki) opomy Michelina wlasnie "eco" i jakos nie widze
    roznicy w jedzie, zuzywaniu się ich, hamowaniu, spalaniu, przyczepnosci
    w stosunku do "standardowych" opon.
    Na pewno sa duzo cichsze od statndardowych opon. W jednym aucie mam je
    juz 2 lata a w drugim 2 miesiace :-)

    pozdrawiam

    Oskar Wilde