  • 1. Data: 2015-11-11 14:32:28
    Temat: czy czujnik PIR działa przez szybę? (wykrywanie ruchu za oknem)
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    trzeba aby się załączało światło gdy ktoś przechodzi przed oknem. Ale
    niema żadnej możliwości ingerencji w budynek na zewnątrz - zabytek i
    niema szans. Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-11-11 14:52:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 Nov 2015 14:32:28 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    > i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    Przez szkło się nie da. Zastąp szybę czymś przeźroczystym dla
    podczerwieni, wystaw czujnik za szybę, użyj np. czujnika mikrofalowego.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 3. Data: 2015-11-11 15:06:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niema szans. Postawiłem przed szyba czujnik PIR, taki najtańszy z ebaya
    > i... nie działa. ślepy jak kret. Jak wykryć obecność "ktosia"?

    PIR nie działa przez szybę. Albo sam czujnik mikrofalowy albo najtańsza
    kamerka z detekcją ruchu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2015-11-11 15:41:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Nov 2015 14:52:36 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > Przez szkło się nie da. Zastąp szybę czymś przeźroczystym dla
    > podczerwieni, wystaw czujnik za szybę, użyj np. czujnika
    mikrofalowego.

    Zawsze mnie zastanawiało dlaczego pir przez szybę nie działa a pilot
    od tv tak. To podczerwień i to podczerwień, zatem jaka jest
    graniczna długość fali przy której nie ma już przejścia przez szybę
    (tłumienie gwałtownie rosnie)?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-11-11 15:48:59
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dokładnie, czujnik mikrofalowy...
    donald tusk z kolegami powymieniali lampy na klatkach w blokach...
    i się okazało, że jak ktoś łazi po domu to lampy się zapalają...
    ech te oszczędności...

  • 6. Data: 2015-11-11 15:59:01
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > tv tak. To podczerwień i to podczerwień, zatem jaka jest graniczna
    > długość fali przy której nie ma już przejścia przez szybę (tłumienie
    > gwałtownie rosnie)?

    Ztcw tłumienie szkła rośnie mocno od okolic kilku um (3-5).
    A czułość PIR to np. 5-14um.

    Czyli akurat się "mijają". Co nie znaczy, że w niektórych przypadkach
    przez cienką szybę PIR nie "złapie".

    W twoim przypadku - jak koledzy pisali - czujka mikrofalowa, ustawiona
    na małą czułość. Inaczej może łapać wiatr.

  • 7. Data: 2015-11-11 17:12:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Nov 2015 15:59:01 +0100, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > W twoim przypadku - jak koledzy pisali - czujka mikrofalowa,
    ustawiona
    > na małą czułość. Inaczej może łapać wiatr.

    Ale! ja nie chcę żadnej czujki.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2015-11-11 18:27:27
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-11 o 17:12, Marek pisze:
    > ustawiona
    >
    > Ale! ja nie chcę żadnej czujki.

    no to kamera, oswietlacz IR i wykrywanie ruchu

    a.

  • 9. Data: 2015-11-11 18:33:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-11-11 o 18:27, Artur Miller pisze:
    > no to kamera, oswietlacz IR i wykrywanie ruchu
    Tylko gdzie podłączyć tą żarówkę przez 0R do 230 V? ;-)

    Robert

  • 10. Data: 2015-11-11 19:02:37
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a w ogóle to donald tusk z grupą przyjaciół pracując pod roboczą nazwą
    europejscy projektanci sukces stworzyli czujkę z możliwością ustawienia
    czasu włączenia na 10 sekund, 5 minut i 30 minut... jakoś nikt w europie
    nie wpadł na to, że to idiotyczne wartości i przydały by się inne...
    ktoś powie, widać inaczej się nie dało... tak inaczej nie dało się w
    po/eu... bo normalnie te cztery opcje wybierało się 3 bitami...
    zadziwiające, że po przełączeniu na niedozwolone kombinacje układ nie
    reagował poprawnie zmieniając czas włączenia... znaczy celowe działanie...

    euro żondzi!!!