  • 1. Data: 2009-04-14 06:31:47
    Temat: Trwala zmiana adresu MAC w karcie zintegrowanej
    Od: Seba <bh@[antyspam]sih.pl>

    Mam na plycie karte nForce 570 Ultra x2. Ma jakis dziwny adres MAC
    60:50:40:30:20:10/11. Lacze dostarcza mi Aster i jego routery nie
    akceptuja tego adresu. Jak zmienic w sposob trwaly MAC na karcie?

  • 2. Data: 2009-04-14 06:40:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl> napisał w wiadomości grup
    > Mam na plycie karte nForce 570 Ultra x2. Ma jakis dziwny adres MAC
    > 60:50:40:30:20:10/11. Lacze dostarcza mi Aster i jego routery nie akceptuja
    > tego adresu. Jak zmienic w sposob trwaly MAC na karcie?

    Nie możesz zmienić w systemie?

  • 3. Data: 2009-04-14 06:47:30
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie możesz zmienić w systemie?

    Trwały to raczej nie zmienisz-
    W sterowniku zazwyczaj za to jest taka mozliwość.

  • 4. Data: 2009-04-14 06:59:01
    Od: Seba <bh@[antyspam]sih.pl>

    BETON pisze:
> [...]
    W windows sie da w preferencjach, ale w apple trzeba za kazdym reboot
    zmianic z kosoli przez ifconfig.

    > Trwały to raczej nie zmienisz-
    > W sterowniku zazwyczaj za to jest taka mozliwość.
    Jeszcze ze 100 lat :)) temu do zewnatrznych kart sieciowych byly
    dodawana na dyskietkach drivery i programy diagnostyczne. Wlasnie przy
    ich pomocy mozna bylo zmieniac MAC.

  • 5. Data: 2009-04-14 07:20:10
    Od: lazik_s <s...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów pl.comp.pecet!!!

    Pewnego dnia, a było to we wtorek rano, Sebo napisałeś na pl.comp.pecet coś
    takiego:
    > Mam na plycie karte nForce 570 Ultra x2. Ma jakis dziwny adres MAC
    > 60:50:40:30:20:10/11. Lacze dostarcza mi Aster i jego routery nie
    > akceptuja tego adresu. Jak zmienic w sposob trwaly MAC na karcie?

    http://www.gorlani.com/publicprj/macmakeup/macmakeup
    .asp

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x33FE6574 --

  • 6. Data: 2009-04-14 08:19:33
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <gs1c7l$qug$1@inews.gazeta.pl>, Seba napisał(a):

    > W windows sie da w preferencjach, ale w apple trzeba za kazdym reboot
    > zmianic z kosoli przez ifconfig.

    A gdzie napisałeś wcześniej, że to mak? No to pytaj na ich grupach/forach.
    Jeśli to jakiś 10.x, to bez problemu da się to zrobić. Ale to nie temat
    na tą grupę.

    Jacek

  • 7. Data: 2009-04-14 10:09:58
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrngu8hmh.tjm.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > A gdzie napisałeś wcześniej, że to mak? No to pytaj na ich grupach/forach.
    > Jeśli to jakiś 10.x, to bez problemu da się to zrobić. Ale to nie temat
    > na tą grupę.

    Najwyrazniej dlatego napisal na grupe sprzetowa - "trwala" zmiana, czyli w
    domyśle sprzętowa i niezalezna od systemu. Pytanie ma sens.
    A ze mozna to zrobic programowo to inna bajka, i jak widac, przysparza
    problemow np. na Macu :-)

    --
    rb

  • 8. Data: 2009-04-14 10:18:45
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > A gdzie napisałeś wcześniej, że to mak? No to pytaj na ich grupach/forach.
    > Jeśli to jakiś 10.x, to bez problemu da się to zrobić. Ale to nie temat
    > na tą grupę.

    Na tą grupę ponieważ zintegrowane sieciówki nForce_Ethernet maja
    możliwość ręcznego przypisania MAC z poziomu BIOS-u (przynajmniej
    wszystkie te, z którymi spotkałem sie dotychczas np na płytach Gigabyte).

    Pzdr, OMSON

  • 9. Data: 2009-04-14 10:56:34
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Mam na plycie karte nForce 570 Ultra x2. Ma jakis dziwny adres MAC
    > 60:50:40:30:20:10/11. Lacze dostarcza mi Aster i jego routery nie
    > akceptuja tego adresu. Jak zmienic w sposob trwaly MAC na karcie?

    Wyjaśnij jaki jest problem z łączem i niekaceptowaniem adresu MAC?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2009-04-14 11:06:52
    Od: Seba <bh@[antyspam]sih.pl>

    yabba pisze:
    > Wyjaśnij jaki jest problem z łączem i niekaceptowaniem adresu MAC?
    1) w OSX nie da sie maskowac MAC jak w Windows. Moze by ewentualnie
    skryptem ale mam wrazenie, ze to proteza.
    2) nie moge sie polaczyc (zupelnie) z Aster zeby np. zmienic adres MAC w
    ich routerze. Kazdy inny niz ten co napisalem, pozwala mi wejsc do
    panelu administracyjnego i dokonac zmian. mozliwe, ze w tym samym wezle
    pracuje juz taki adres.