  • 1. Data: 2009-04-13 19:06:35
    Temat: antena na USB
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    czy to prawda, ze takiemu modemowi jak Huawei E 169 HSDPA, zeby mu
    polepszyc odbior (poziom sygnalu) mozna go podpiac do kompa poprzez
    przedluzacz USB? czy komus sie pomylilo radyjko przenosne z
    dolaczanymi sluchawkami, ktore za antenke robily i teraz kit
    sprzedaje? <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 2. Data: 2009-04-13 19:21:15
    Temat: Re: antena na USB
    Od: DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl">

    rs wrote:
> [...]
    > przedluzacz USB? czy komus sie pomylilo radyjko przenosne z
    > dolaczanymi sluchawkami, ktore za antenke robily i teraz kit

    Rusz wyobraźnie - przedłużacz USB pozwoli Ci oddalić modem/antene
    od komputera/laptopa:
    - zmniejszyć dzięki temu wpływ komputera, telefonów itd.,
    - umożliwić lepszą "widoczność" ze światem zewnętrznym (położyć
    odbiornik np. na okno, lub nawet zawiesić za oknem).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2009-04-13 20:07:38
    Od: STranger <p...@b...pl>

    rs pisze:
    > czy to prawda, ze takiemu modemowi jak Huawei E 169 HSDPA, zeby mu
    > polepszyc odbior (poziom sygnalu) mozna go podpiac do kompa poprzez
    > przedluzacz USB?

    Tak. Masz to wyraźnie napisane w instrukcji obsługi tego modemu. Kilku
    zdaniowej instrukcji - żeby nie było, że trudno to przeczytać.

    czy komus sie pomylilo radyjko przenosne z
    > dolaczanymi sluchawkami, ktore za antenke robily i teraz kit
    > sprzedaje? <rs>

    Dodatkowo możesz do tego modemu podłączyć zewnętrzną antenę.
    Faktycznie dłuższy kabel USB i antena zewnętrzna bardzo skutecznie
    polepszają odbiór - sprawdziłem to w praktyce na Huawei E169.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 4. Data: 2009-04-13 20:14:07
    Od: STranger <p...@b...pl>

    DooMiniK pisze:
> [...]
    > - umożliwić lepszą "widoczność" ze światem zewnętrznym (położyć
    > odbiornik np. na okno, lub nawet zawiesić za oknem).

    Masz rację, ale nie tylko o to w tym chodzi.:)

    Kabel USB spełnia w tym przypadku rolę dodatkowej anteny, dokładnie tak
    samo jak słuchawki są antenką radia w komórce. Wcale nie trzeba oddalać
    samego modemu od laptopa, wystarczy że jest na kablu USB podpięty, a
    odbiór się mocno polepsza.

    --
    pozdrawiam
    STranger

  • 5. Data: 2009-04-13 20:38:22
    Od: rs <n...@n...spam.com>

    On Mon, 13 Apr 2009 20:21:15 +0100, DooMiniK
    <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote:

    >Rusz wyobraźnie ...

    dzieki za odpowiedz, ale odp....l sie od mojej wyobrazni!!! co to
    k...a jest, ze dzisiaj prawie kazda odpowiedz zaczyna sie od
    pouczania. jakas inwazja przedszkolanek/ow?

> [...]
    >- umożliwić lepszą "widoczność" ze światem zewnętrznym (położyć
    >odbiornik np. na okno, lub nawet zawiesić za oknem).

    zapytalem bardzo konkretnie (jesli masz za zbyt bujna wyobraznie, to
    ja jakos okielznaj, a jak nie zrozumiales to dopytaj. to zadnen grzech
    ani ujma na honorze).

    zapytam zatem prostszymi slowami.

    czy ktorys z drutow w przedluzaczu USB pracuje/moze pracowac jako
    dodatkowa antena (ewentualnie przedluzenie tej wewnetrznej) takiego
    modemu? czy tak to jest rozwiazane w tym sprzecie? czy antena jest juz
    zamknieta i tego typu dzialania z zewnatrz, nie maja wplywu na jej
    fizyczne parametry? tylko to mnie interesuje? teraz jasne? <rs>

    --

    "My God is nicer than yours". Thomas Krupski

  • 6. Data: 2009-04-14 10:26:45
    Od: Toper <S...@i...pl.SPAM>

> [...]
    > zamknieta i tego typu dzialania z zewnatrz, nie maja wplywu na jej
    > fizyczne parametry? tylko to mnie interesuje? teraz jasne? <rs>

    oj lewą nogą wstaliśmy :-)

    W moim modemie z Playa sam kabel nie pomógł, ale powieszenie modemu na
    oknie już tak. Więc empirycznie moim zdaniem kabel nie robi w tym
    przypadku za antenę, tylko za przedłużacz.
    Dodam, że 10m kabel USB był za długi.

    Pozdrawiam
    Toper

  • 7. Data: 2009-04-14 16:06:38
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 13 Apr 2009 22:07:38 +0200, STranger <p...@b...pl>
    wrote:

    >Tak. Masz to wyraźnie napisane w instrukcji obsługi tego modemu. Kilku
    >zdaniowej instrukcji - żeby nie było, że trudno to przeczytać.

    dzieki, ale bylo trudno, bo to nie moj modem i instrukcji nie
    widzialem na oczy, btw nie o to co uciales chodzi. interesuje mnie
    samo rozwiazanie anteny w tym urzadzeniu.

    >czy komus sie pomylilo radyjko przenosne z
    >Dodatkowo możesz do tego modemu podłączyć zewnętrzną antenę.

    wiem, ze moge, ale ponoc takie rozwiazanie nie bylo polecane przez
    technicznych z plusa. polecili za to przedluzacz USB.

    >Faktycznie dłuższy kabel USB i antena zewnętrzna bardzo skutecznie
    >polepszają odbiór - sprawdziłem to w praktyce na Huawei E169.

    to wlasnie bylo trenowane, bez chocby najmniejszej zmiany poziomu
    sygnalu, dlatego pytam.
    pogadam jeszcze z ta osoba jaki to byl przedluzasz i jak ona go
    ukladala. <rs>

  • 8. Data: 2009-04-14 16:13:14
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009 12:26:45 +0200, Toper
    <S...@i...pl.SPAM> wrote:

    >oj lewą nogą wstaliśmy :-)

    aaa tam zaraz lewa noga. po prostu pewnych rzeczy nie lubie i nie mam
    zamiaru sie do nich przyzwyczajac, a widze jakas epidemie.

    >W moim modemie z Playa sam kabel nie pomógł, ale powieszenie modemu na
    >oknie już tak. Więc empirycznie moim zdaniem kabel nie robi w tym
    >przypadku za antenę, tylko za przedłużacz.
    >Dodam, że 10m kabel USB był za długi.

    w tym wypadku nie da sie wywiesic modemu za okno (na okno), bo
    pomieszczenie z kompem jest w centrum konstrukcji. teoretycznie antena
    na przedluzaczu mialaby szanse dzialac pod warunkiem, ze ta wewnetrzna
    jest tak zaprojektowana, ze moze skorzystac z przedluzenia modulu
    anteny. skoro przedluzacz zostal uzyty i nie bylo zadnej zmiany, to
    mnie zaciekawilo.

    jaki byl skutek uzycia 10metrowego przedluzacza? <rs>

  • 9. Data: 2009-04-14 16:16:12
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 13 Apr 2009 22:14:07 +0200, STranger <p...@b...pl>
    wrote:

> [...]
    >samo jak słuchawki są antenką radia w komórce. Wcale nie trzeba oddalać
    >samego modemu od laptopa, wystarczy że jest na kablu USB podpięty, a

    czy to, ze sadzisz, ze kabel USB pelni role przedluzacza ukladu
    antenowego wyciagasz na podstawie jakis technicznych informacji czy
    dlatego, ze w twoim wypadku, jego zastoswoanie, polepszylo odbior? te
    dwie rzeczy nie musza byc jednoznaczne. <rs>

  • 10. Data: 2009-04-15 04:51:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    rs wrote:
    > czy komus sie pomylilo radyjko przenosne z
    > dolaczanymi sluchawkami, ktore za antenke robily i teraz kit
    > sprzedaje? <rs>

    Wydaje mi sie, ze kabel USB nie moze w takiej sytuacji pelnic roli anteny
    wi-fi. By miec pewnosc, napisz na pl.misc.elektronika.

    k,