  • 1. Data: 2010-05-08 21:56:28
    Temat: Tryb konserwacji strony - jaki nagłówek wysłać?
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Wprowadzam tryb konserwacji do skryptu na życzenie użytkowników. Po
    jego włączeniu wyświetli się tylko komunikat, że strona jest
    tymczasowo niedostępna.

    Jaki nagłówek HTTP wysłać, aby wyszukiwarki nie zaktualizowały
    indeksów lub nie usunęły strony? Chcę dać im do zrozumienia, że to
    tylko stan chwilowy. Tak, aby PageRank nie poleciał, a napis "trwa
    konserwacja" nie pojawił się w wynikach wyszukiwania.

  • 2. Data: 2010-05-08 23:28:23
    Temat: Re: Tryb konserwacji strony - jaki nagłówek wysłać?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Sat, 08 May 2010 22:56:28 +0100, WebCM <w...@g...com> wrote:

> [...]
    > tylko stan chwilowy. Tak, aby PageRank nie poleciał, a napis "trwa
    > konserwacja" nie pojawił się w wynikach wyszukiwania.

    Status 503 (Service Unavailable)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-05-09 09:57:56
    Od: WebCM <w...@g...com>

    Niektórzy twierdzą, że 503, inni - 307.

    Jak wygląda w praktyce różnica między tymi nagłówkami? Znam opisy, ale
    jak zareaguje Googlebot?

  • 4. Data: 2010-05-09 10:50:13
    Od: "Jordan Szubert" <n...@p...na.razie>

    Dnia 09-05-2010 o 11:57:56 WebCM <w...@g...com> napisał(a):

    > Niektórzy twierdzą, że 503, inni - 307.
    >
    > Jak wygląda w praktyce różnica między tymi nagłówkami? Znam opisy, ale
    > jak zareaguje Googlebot?

    503 to jest błąd z treścią od razu, a 307 to przekierowanie, niekoniecznie
    błąd...
    jak zareaguje dokładnie nie wiem, ale przy 307 powinien pobrać dokument
    spod nagłówka Location...

  • 5. Data: 2010-05-09 11:32:23
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 9 May 2010 02:57:56 -0700 (PDT), WebCM napisał(a):

    > Niektórzy twierdzą, że 503, inni - 307.
    >
    > Jak wygląda w praktyce różnica między tymi nagłówkami? Znam opisy, ale
    > jak zareaguje Googlebot?

    Wszyscy wiedzą, że serwery bywają awaryjne i może się wydarzyć masa błędów,
    które spowodują niedostępność witryny.
    Google stara się swoim użytkownikom podawać treści, które są dostępne, stąd
    jeśli witryna będzie niedostępna dłuższy czas (np. parę dni), to
    niezależnie od kodu błędu, zostanie usunięta.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net