  • 11. Data: 2012-06-02 13:21:22
    Temat: Re: Trzy monitory do komputera?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.06.2012 12:32, ...:::WISKOLER:::... pisze:

    > Czyli jak podłącze jeden monitor na D-SUB, drugi na DVI-I a trzeci na HDMI
    > to obraz będę miał na dwóch?
    > No to na których?

    Na tych, które włączysz w jakimś panelu nvidii (pod linuksem -
    nvidia-settings).

    p. m.

  • 12. Data: 2012-06-02 13:36:41
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-02 12:32, ...:::WISKOLER:::... wrote:

    > Czyli jak podłącze jeden monitor na D-SUB, drugi na DVI-I a trzeci na HDMI
    > to obraz będę miał na dwóch?
    > No to na których?

    wyjścia najczęściej są podzielone analog/cyfrowe, czyli będzie zapewne
    na D-SUB + na którymś cyfrowym (jeżeli podłączysz 3, karta ma swoją
    priorytetyzacje, więc będzie na jednym z cyfrowych)

    Mozna się zastanawiać na którym, ale chyba prościej podłączyć do jednego
    cyfrowego ;) -> wtedy będziesz wiedział na którym ;)

  • 13. Data: 2012-06-02 16:11:21
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Sat, 02 Jun 2012 13:36:41 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

    > Mozna się zastanawiać na którym, ale chyba prościej podłączyć do jednego
    > cyfrowego ;) -> wtedy będziesz wiedział na którym ;)

    Jeden monitor napewno będzie podłączony pod D-SUB, drugi pod DVI-I. Trzeci
    umyśliłem podłączyć pod HDMI.
    Nie uśmiecha mi się wyłożyć kasę na kabelek i przjściówkę HDMI-DVI i potem
    jeszcze na spliter DVI, przjśćciówkę DVI-HDMI.

    Jak to sprawdzić przed kupnem?
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    "Dzień dobry" powiedział mężczyzna w windzie.
    "Czy staję się aż tak rozpoznawalny?" pomyślał Stirlitz.

  • 14. Data: 2012-06-02 22:24:23
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-02 16:11, ...:::WISKOLER:::... wrote:

> [...]
    > Nie uśmiecha mi się wyłożyć kasę na kabelek i przjściówkę HDMI-DVI i potem
    > jeszcze na spliter DVI, przjśćciówkę DVI-HDMI.

    Zapytać sprzedającego?

  • 15. Data: 2012-06-02 22:31:31
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-02 22:24, Rafal Lukawski wrote:

    > Zapytać sprzedającego?

    Wroc, nie skojarzylem z poczatkiem watku.

    Na 99% karta nie obsluguje jednoczesnie 2 wyjsc cyfrowych (co zapewne
    jest gdzies napisane w dokumentacji do karty).

    Są monitory, które maja wejścia HDMI i to nie jest jakiś specjalny
    bajer. Jezeli zaś chcesz sprawdzić działanie jakiegoś sprzętu, do umów
    się ze sprzedającym na sprawdzenie sprzętu i ew. zwrot...

  • 16. Data: 2012-06-03 10:37:36
    Od: Michal <u...@i...pl>

    On 2012.06.01 17:21, ...:::WISKOLER:::... wrote:

    > Potrzebuję (nie pytajcie dlaczego ani po co) podłączyć trzy monitory do
    > komputera. W zasadzie na każdym z nich będzie wyświetlany ten sam obraz,
    > czyli klonowanie obrazu.

    Czyli spliter analogowy DSUB wchodzi w rachubę. To jedyna możliwość
    podłączenia 3 monitorów do G92 bez wymiany karty albo płyty głównej na
    mającą dodatkowy zintegorowany układ graficzny.
    IMHO to ostatnie to najlepsze rozwiązanie jeśli mają być aktywne
    3 różne obrazy wyjściowe - większość kart nawet z eyefinity lub z
    odpowiednią ilością RAMDAców ale spięta w CF/SLI ma problemy z
    konfiguracją 3+ monitory o ile nie masz nowego monitora z DP.

    > Karta graficzna to GeForce 9800GT, mająca trzy wyjścia na monitory. I tu
    > zaczyna się oje gdybanie, normalnie monitor mam podpięty do wyjścia
    > D-Sub/DVI-I. Ale jak podłączyć monitor pod wyjście HDMI?

    Jakie masz wejścia i wyjścia na karcie i w monitorze?
    O ile 9800GT to zapewne 2x DVD-I + svideo (starsze modele kart) lub
    nowomodne, ale gorsze IMHO rozwiązanie pt. DVI-I + DSUB + HDMI, to
    wejścia w monitorze bez podania albo szklanej kuli to zagadka.

    --
    /MB

  • 17. Data: 2012-06-03 11:03:12
    Od: Michal <u...@i...pl>

    On 2012.06.02 22:31, Rafal Lukawski wrote:

    > Wroc, nie skojarzylem z poczatkiem watku.
    >
    > Na 99% karta nie obsluguje jednoczesnie 2 wyjsc cyfrowych (co zapewne
    > jest gdzies napisane w dokumentacji do karty).

    Jak najbardziej obsługuje. Piszę to z konfigu z Radeonem 4850 (2x DVI-I
    + (SVIDEO or Component or composite)) x2.
    Do jednej karty można podłączyć 2 urządzenia cyfrowe dające różny obraz
    (R4850 i GF9800GT mają podwójny RAMDAC nie różnicując czy podłączone
    urządzenia są analogowe czy cyfrowe).
    W tej chwili mam podpięte i aktywne monitor przez DVI-D + drugi przez
    HDMI na przejściówce z DVI-D->HDMI + dodatkowo TV przez component, ale
    aktywne na raz mogą być tylko 2 DOWOLNE wyjścia czy to cyfrowe czy
    analogowe. To na jednej karcie. Ponadto jeśli (programowo) wyłączy się
    CrossFire dochodzą jeszcze aktywne kolejne 2 urządzenia.

    > Są monitory, które maja wejścia HDMI i to nie jest jakiś specjalny
    > bajer. Jezeli zaś chcesz sprawdzić działanie jakiegoś sprzętu, do umów
    > się ze sprzedającym na sprawdzenie sprzętu i ew. zwrot...

    Gorzej, że teraz producenci sprzętu (k. graficzne) cisną w kierunku DP,
    do którego konsumenci się nie palą - DVI to bardzo uniwersalne złączę.
    Podepnie się do niego i monitor o bardzo wysokiej rozdzielczości (DVI-D
    dual link), normalny monitor z DVI-D, przez przejściówkę monitor/TV z
    HDMI czy stary monitor z DSUB, jak ktoś się uprze to i przez kolejną
    przejściówkę i stary TV.
    Niestety "gorszy pieniądz wypiera lepszy" i od dawna mnożą się
    jednoslotowe potworki budżetowe DVI-I + HDMI + DSUB (na kablu lub PCB),
    co gorsza nowe karty u ATI (poza nielicznymi konstrukcjami autorskimi
    jak Radeon 7950 Flex od Sapphire, którego nie ma jeszcze w PL, a jak
    będzie cena będzie słona) mają idiotyczną jak dla mnie konfigurację
    DVI-I + HDMI + 2x miniDP. To już starsze R6850 i aktualne nVidie z serii
    6xx są pod tym względem sensowniej zaplanowane.

    --
    /MB

  • 18. Data: 2012-06-03 11:49:35
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-06-03 11:03, Michal wrote:

> [...]
    > analogowe. To na jednej karcie. Ponadto jeśli (programowo) wyłączy się
    > CrossFire dochodzą jeszcze aktywne kolejne 2 urządzenia.

    Ok. Suma sumarum kończymy na dwóch wyjściach aktywnych. Strzelałbym (jak
    wcześniej, że GF9800GT obsługuje tylko Dual Monitor, ale trzeba to
    sprawdzić w dokumentacji).

  • 19. Data: 2012-06-03 17:22:14
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Sun, 03 Jun 2012 10:37:36 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > nowomodne, ale gorsze IMHO rozwiązanie pt. DVI-I + DSUB + HDMI, to
    > wejścia w monitorze bez podania albo szklanej kuli to zagadka.

    Na karcie mam D-SUB + DVI-I + HDMI.
    Natomiast monitory będą posiadały wejścia D-SUB oraz DVI-I.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    W trakcie pisania tekstu nie
    ucierpiały żadne zwierzęta,
    ---------------------------z piszącym włącznie :)

  • 20. Data: 2012-06-03 17:23:05
    Od: "...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Dnia Sun, 03 Jun 2012 11:49:35 +0200, Rafal Lukawski napisał(a):

    > Ok. Suma sumarum kończymy na dwóch wyjściach aktywnych. Strzelałbym (jak
    > wcześniej, że GF9800GT obsługuje tylko Dual Monitor, ale trzeba to
    > sprawdzić w dokumentacji).

    Ja potrzebuje mieć jeden obraz na wszystkich trzech monitorach, czyli
    standardowe klonowanie pulpitu.
    --
    ...:::WISKOLER:::...

    Stirlitz i Kathe spacerują po parku. Nagle padają strzały. Kathe pada. Krew
    tryska.
    Stirlitz, polegając na swym instynkcie, momentalnie zaczyna coś
    podejrzewać.