  • 1. Data: 2010-05-21 10:15:17
    Temat: USB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Jak to jest z urzadzeniami USB.
    Mam np drukarke. Wylaczam zasilanie, ale podlaczam kablem USB do
    komputera.

    Drukarka nic nie odpowiada, czy odpowiedni uklad jest zasilany z
    komputera i odpowiada "drukarka niegotowa" ?

    --
    J.

  • 2. Data: 2010-05-21 10:27:47
    Temat: Re: USB
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-05-21 12:15, J.F. pisze:

    > Jak to jest z urzadzeniami USB.

    różnie

    > Mam np drukarke. Wylaczam zasilanie, ale podlaczam kablem USB do komputera.

    są np. takie głośniki na usb, gdzie po odpięciu zasilania głośniki
    milkną, ale wyjście słuchawek i wejście mikrofonu wciąż działa, zatem
    zasilanie jest tylko dla końcówki mocy

    > Drukarka nic nie odpowiada, czy odpowiedni uklad jest zasilany z
    > komputera i odpowiada "drukarka niegotowa" ?

    Która drukarka? Wiesz ile różnych drukarek jest na rynku? Najprościej,
    to ściągnij sobie program do monitorowania magistrali USB i zobacz, co
    komputer widzi.

  • 3. Data: 2010-05-21 10:30:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com>

    > Która drukarka? Wiesz ile różnych drukarek jest na rynku?
    > Najprościej, to ściągnij sobie program do monitorowania
    > magistrali USB i zobacz, co komputer widzi.

    A ktory program mozesz polecic ?

    J.

  • 4. Data: 2010-05-21 11:01:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Drukarka nic nie odpowiada, czy odpowiedni uklad jest zasilany z
    > komputera i odpowiada "drukarka niegotowa" ?

    Kiedyś się zdziwiłem jak przy instalacji drukarka ( HP ) bez zasilania
    została prawidłowo rozpoznana.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-05-21 11:38:00
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <S...@s...com>

    > A ktory program mozesz polecic ?

    lsusb :-)

  • 6. Data: 2010-05-21 19:53:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-21 12:30 J.F. napisał(a):

    > A ktory program mozesz polecic ?

    usbview

    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560019%28V
    S.85%29.aspx

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-05-22 13:04:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > komputera.
    >
    > Drukarka nic nie odpowiada, czy odpowiedni uklad jest zasilany z komputera

    Często jest tak, że sam układ interfejsu jest zasilany z hosta,
    czyli z 5V z kabla USB mimo iż reszta urządzenia ma swój zasilacz.

    Ja na swojej płycie dodałem niedawno układ uart-USB firmy FTDI
    i zasilam go z hosta właśnie w taki sposób, mimo że reszta urządzenia
    śpi i ignoruje to co przychodzi z tego portu. Komputer podłączony
    do mojego urządzenia wyłączonego rozpoznaje jednak port szeregowy
    i go instaluje bez problemów.