  • 1. Data: 2010-05-21 10:35:53
    Temat: 5V 200A - do czego ?
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ? co mozna z
    tego zrobić ? na WEDM/EDM chyba za małe napięcie, mikrospawarke ?elektrolize
    ? galwanizerie ?

  • 2. Data: 2010-05-21 10:41:56
    Temat: Re: 5V 200A - do czego ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl>
    > Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ?
    > co mozna z tego zrobić ?

    Riad, Odra ? :-)

    > na WEDM/EDM chyba za małe napięcie, mikrospawarke ?elektrolize ?
    > galwanizerie ?

    Zdobyc drugi, albo rozkrecic ten - moze z tego niezly prostownik
    rozruchowy wyjdzie :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-05-21 10:59:07
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Riad, Odra ? :-)

    > Zdobyc drugi, albo rozkrecic ten - moze z tego niezly prostownik
    > rozruchowy wyjdzie :-)

    no mam 2 :-) ale o róznych mocach, ten drugi troche więcej prądu daje,
    ciekawe tylko jak by sie zachowywał przy zwarciu, tez myslałem o prostowniku
    rozruchowym ...

  • 4. Data: 2010-05-21 11:54:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad"

    > Wpadł mi w ręce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ?

    Ja potrzebuję. :-)
    Do zasilania 1000 serw modelarskich.

    Robert

  • 5. Data: 2010-05-21 12:08:21
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 21.05.2010 13:54, Robert Wańkowski pisze:
    > Ja potrzebuję. :-)
    > Do zasilania 1000 serw modelarskich.

    200mA/serwo, starczy?? :P

    Konop

  • 6. Data: 2010-05-21 12:50:11
    Od: "Szymon \"JamesB0T\" Kajewski" <j...@p...beztego.onet.pl>

    W dniu 2010-05-21 12:35, Konrad pisze:
    > Wpad? mi w r?ce taki zasilacz .. do czego sie je wykorzystuje ? co mozna z
    > tego zrobi? ? na WEDM/EDM chyba za ma?e napi?cie, mikrospawarke ?elektrolize
    > ? galwanizerie ?

    W fabryce w której pracowałem do chromowania (galwanicznego) były
    używane zasilacze 18V 150A, tyle że proces był bardzo szybki. Na
    chromowanie jednej partii elementów potrzebował mniej niż 10 sekund.
    Myślę że przy zwiększonym stężeniu chemii przy 5V też by działało.

    --
    JamesB0T
    Wstrząśnięty - nie zmieszany.

  • 7. Data: 2010-05-21 13:17:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon "JamesB0T" Kajewski"
    <j...@p...beztego.onet.pl>
> [...]
    >chromowanie jednej partii elementów potrzebował mniej niż 10
    >sekund. Myślę że przy zwiększonym stężeniu chemii przy 5V też by

    Ja sie tam na galwanizacji nie znam, ale napiecia procesow
    elektrodowych to jest 1-3V.
    Wiecej nie wprowadza zamieszania ?

    A propos - a jak sie to robi w rafinacji miedzi ?
    Bo tak po zastanowieniu, to mi wychodzi ze napiecia tam wcale nie
    potrzeba, czyli w okolicach zera.

    Lacza wanny szeregowo, zeby miec wieksza sprawnosc ? Szczegolnie
    dawniej, gdy prostowniki byly lukowe ?

    J.

  • 8. Data: 2010-05-21 13:29:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > potrzeba, czyli w okolicach zera.
    >
    > Lacza wanny szeregowo, zeby miec wieksza sprawnosc ? Szczegolnie

    Zdaje się, że medodami elektromechanicznymi. Czyli prądnica prądu
    stałego napędzana silnikiem. Coś o tym czytałem, ale bardzo dawno
    temu.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2010-05-21 13:29:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konop napisał:

    > 200mA/serwo, starczy?? :P

    A muszą wszystkie na raz serwować?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2010-05-21 16:28:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Konop"

    > 200mA/serwo, starczy?? :P

    Ma więcej. 350 mA.
    Ja chcę dać więcej zasilaczy. Aby tak gigantycznych prądów w jednym punkcie
    nie było.

    Robert