  • 91. Data: 2016-12-10 14:50:44
    Temat: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2016-12-09 o 17:37, J.F. pisze:

    > Wiem, to byla modna przerobka.
    > Ja z powodu lenistwa jej nie zrobilem ... i zaoszczedzilem sobie roboty :-)

    Farciarz! :-)

    > Lokomotywa to jeszcze nie energetyka.

    Już w zasadzie trochę nią jest :-) Szczególnie w odniesieniu do
    ładowarki USB :-)

    > Ale stykow tam duzo, a glupie 3kV tez swoje robia :-)

    Dlatego właśnie uznałem, że to "ciut" inna kategoria urządzeń.

    Tak na marginesie: widziałem zestaw narzędzi do pracy pod napięciem przy
    takich maszynach. Np. obcęgi miały z metr długości, grube drewniane
    rączki. Pracuje się oburącz nimi. Przypomniała mi się komedia King Size
    i Szuflandia :-D

    Styki, włączniki, bezpieczniki zamknięte w klatce z siatki metalowej aby
    za bardzo ktoś się nie zbliżył. Robi wrażenie :-)

  • 92. Data: 2016-12-12 07:20:32
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.12.2016 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > IMO - powinien wytrzymac.
    > Tam naprawde niewielkie prady.

    Powinien, ale mój o tym nie wiedział.
    Ten też:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2524391.html#1
    2067783
    i sporo innych do wyszukania na Elektrodzie.

    > Przekazniki tez sie psuja.

    Jasne, ale zwykle tylko one. A wymiana prosta
    i tania- czyli zupełnie nie w interesie producenta :-)

    > Nie spotkalo mnie.

    Zapewnie nie miałeś do czynienia z np. Polarem LT613.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 93. Data: 2016-12-31 16:41:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 58495a5b$0$648$6...@n...neostrada.pl

    > Warunki w samochodzie inne - przy 12V luk niemal nie grozi.

    Są tam zazwyczaj wysokie prądy a napięcie
    instalacji samochodowej to raczej 14.4 V, nie 12.

    W mocy daje to iloraz sqrt(2). ;)

    (14.4/12)^2=1,44

    (moc zależy kwadratowo od napięcia -- to nie do Ciebie, ale do telefoniarzy)

    (14.4/12)^4=2,0736

    > W jednych czesto, a ja mialem Polara, zdazyl przerdzewiec, spalil dwa kondensatory
    od silnika, a programator dzialal w najlepsze.
    > Zreszta nastepna tez ma mechaniczny i trudo policzyc ile to juz lat.

    Ariston -- padł przekaźnik sterujący silnikiem.