  • 11. Data: 2015-09-29 23:00:48
    Temat: Re: Uber taxi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wiwo nic_tu_nie_ma@po_czta.pl ...

    > Ja taksówkami nie jeżdżę dużo, kilka-kilkanaście razy w roku.
    > Przynajmniej w połowie przypadków paragonu nie dostaję, chyba że się o
    > niego upomnę. W dodatku moje trasy są na ogół takie same, więc mniej
    > więcej wiem ile kosztuje na nich kurs. Prawie za każdym razem jak
    > wracam z imprezy i myślą że jestem trachnięty, to próbują mnie
    > naciągnąć. I zaznaczę: jeżdżę prawie wyłącznie korporacyjnymi
    > taksówkami.

    Z taksomentrami - zgoda.
    Ale paragon? Po co mieli by ci go nie dawac?
    Taksówkarze sa przeciez na karcie podatkowej...

  • 12. Data: 2015-09-29 23:06:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-29 o 23:00, Budzik pisze:

    > Ale paragon? Po co mieli by ci go nie dawac?
    > Taksówkarze sa przeciez na karcie podatkowej...

    Większość nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2015-09-29 23:31:23
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    wiadomości news:XnsA524E23F9F18budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
    .

    > Z taksomentrami - zgoda.
    > Ale paragon? Po co mieli by ci go nie dawac?
    > Taksówkarze sa przeciez na karcie podatkowej...

    Nie wiem jak się rozliczają taksiarze. Faktem jest, że w czasach kiedy
    kupując pudełko zapałek kioskarz prawie wciska paragon w rękę, to w
    przypadku taksówek nie jest to aż tak oczywiste. W sumie w moich przypadkach
    najczęściej brak paragonu jest często powiązany z późną godziną wykonania
    usługi i zawyżoną ceną tejże... Jakoś dziwnie wtedy akurat psują się im
    drukarki, papier kończy, itp. ;-)

    Ale np. w takim EcoCar paragon wciskali mi zawsze, tylko że w tej korpo to
    oni chyba na etacie jeżdżą...

    Wiwo

  • 14. Data: 2015-09-29 23:40:07
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Sep 2015 16:34:24 +0200, Diabełson <h...@s...org>
    wrote:

    >Przyda się lekcja, zwłaszcza tym gnidom co szukają klientów na Okęciu i
    >fundują im wycieczkę po Warszawie.

    Myślisz że Ci strajkowali? Wątpię.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 15. Data: 2015-09-29 23:44:08
    Od: j...@i...pl

    On Tue, 29 Sep 2015 19:52:45 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ja sie tylko chcialem spytac, czy ten protest byl jakos zauwazalny na
    >ulicach.

    Jakoś tak było:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/cf/63/22/c
    f6322565f980fd08ac1e70087abc5ac.jpg

  • 16. Data: 2015-09-30 05:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Większość nie jest.

    Powaznie? O to sie zmieniło bo kiedys to był standard.
    W takim razie odszczekuje. ;)

    Dlaczego nie sa? Co sie zmieniło?

  • 17. Data: 2015-09-30 07:38:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-30 o 05:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Powaznie? O to sie zmieniło bo kiedys to był standard.
    > W takim razie odszczekuje. ;)
    >
    > Dlaczego nie sa? Co sie zmieniło?

    Podejrzewam, że chodzi o to, że na karcie taksiarz może wyłącznie
    jeździć taksówką, bez możliwości wykonywania jakiejkolwiek innej
    działalności. I brak możliwości odliczania kosztów.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-09-30 13:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Podejrzewam, że chodzi o to, że na karcie taksiarz może wyłącznie
    > jeździć taksówką, bez możliwości wykonywania jakiejkolwiek innej
    > działalności. I brak możliwości odliczania kosztów.

    Ale po co odliczac koszty jak sie płaci mały podatek?

  • 19. Data: 2015-09-30 13:19:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-30 o 13:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Ale po co odliczac koszty jak sie płaci mały podatek?

    Jaki mały? Na karcie taksówkarz płaci chyba coś koło 300zł podatku. To
    równoważne jest ponad 1600zł dochodu przy skali ogólnej, albo 3750zł na
    ryczałcie (a to właśnie ryczałt jest najpopularniejszy wśród taksówkarzy).

    A 3750zł to mało który taksiarz zarobi. Zwłaszcza że przykombinuje na
    paragonach ;)

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2015-09-30 13:20:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-30 o 13:19, Liwiusz pisze:

> [...]
    > ryczałcie (a to właśnie ryczałt jest najpopularniejszy wśród taksówkarzy).
    >
    > A 3750zł to mało który taksiarz zarobi. Zwłaszcza że przykombinuje na

    Sprostuję - ryczałt to 4%. Czyli 300zł podatku to 7500zł *obrotu*.

    --
    Liwiusz