  • 11. Data: 2009-11-14 14:48:54
    Temat: Re: Ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty za OC poprzedniego właściciela
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "jeszua" <j...@g...com> napisał

    > wlasciciel ma obowiazek powiadomienia TU o sprzedazy pojazdu. kropka

    Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
    nowy wlasciciel.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 12. Data: 2009-11-14 15:06:53
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "Hinek", poprawił mikrofon, rozwarł paszczę i ryknął:

    > Użytkownik "jeszua" <j...@g...com> napisał

    > Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
    > nowy wlasciciel.

    Otóż właśnie według TU sprzedający też powinien poinformować o tym fakcie,
    natomiast przynajmniej PZU nic nie wydziwiało na temat wypowiadania umowy -
    to zdecydowanie leży po stronie kupującego o ile nie chce kontynuować
    współpracy z ubezpieczycielem. W opisanym wcześniej przypadku HDI
    przegięło.

    Piotr Mockałło
    http://www.osiatkowania.pl

  • 13. Data: 2009-11-14 16:43:14
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@N...spam> wrote:

    >przeczytaj powyzsze zdanie - tak JUZ sie dzieje.

    No to fajnie jest, ze sie dzieje ale jak by tego uzyc w praktyce? Isc,
    walnac piescia w stol i powiedziec, ze jak nie ulza to wizerunek w
    pizdu? Dej spokoj, niestety wiecej spotkalem przypadkow, kiedy
    ubezpieczyciel mial w dupie wizerunek, bo jego szef i szef szefa
    rozlicza go z kasy. A zgodnie z prawem nie ma zmiluj.
    Jedyny znany mi sposob wyprobowany na ucieczke od podwojnego
    uzbezpieczenia to czym predzej sprzedac komus motor. Potem mozna umowa
    uniewaznic, ale jest to jedyny sposob wczesniejszego rozwiazania
    niechcianej umowy, ktora przeszla z automata.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 14. Data: 2009-11-14 16:50:22
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Hinek" <h...@a...pl.invalid> wrote:

    >Nie ma. Polise OC oddajesz razem z pojazdem. Dalej martwi sie
    >nowy wlasciciel.

    A wez zajrzyj w ustawe i nie pieprz.
    Art 32.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 15. Data: 2009-11-15 07:38:46
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 14 Lis, 17:50, Jacot <j...@m...pl> wrote:

    > A wez zajrzyj w ustawe i nie pieprz.
    > Art 32.

    hehehe... tak to jest, jak ktos wie ze gdzies dzwonia, tylko nie
    bardzo ma pojecie w ktorym kosciele. przekazanie polisy i jej
    ewentualna ciaglosc (jesli nabywca nie wypowie) nie ma nic wspolnego z
    obowiazkiem powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedazy. mylisz
    powiadomienie z wypowiedzeniem, ot co

    BTW istnieje rowniez obowiazek powiadomienia wydzialu komunikacji o
    sprzedazy w ciagu 30 dni. tyle, ze za to nie ma AFAIK zadnych sankcji
    - jedynie moze sie pojawic problem, gdyby nowy wlasciciel nie
    zarejestrowal (pewnie do wyjasnienia z wladzami, ale jednak moga sie
    czepiac)
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 16. Data: 2009-11-15 12:41:00
    Od: "Cezar" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam używany motocykl. Poprzedni właściciel miał OC, ja po tygodniu od
    > zakupu wykupiłem OC u konkurencji.
    >
    > Teraz stary ubezpieczyciel straszy mnie wezwaniami do zapłaty jakichś rat
    > z umowy, która nie przeze mnie była zawierana. Poinformowałem go pisemnie
    > o zmianie ubezpieczyciela, ale chyba nie poczuł się przekonany.
    >
    > Co radzicie zrobić?
    Miałem podobną sytuację z samochodem. Kupiłem od gościa samochód i on mnie
    poprosił że bym napisał mu wypowiedzenie OC a on złoży do firmy bo chce kasę
    za nie. Tak też zrobiłem napisałem i mu zostawiłem wypowiedzenie i zawarłem
    nowa umowę OC.Po nowym roku (stare OC było od 01.01 do 31.12) dostałem
    wezwanie do zapłaty tego OC które niby wypowiedziałerm i zaraz potem
    wezwanie do zapłaty zaległej drugej raty za to OC. Zadzwoniłem tez do gościa
    od którego kupiłem samochód z pytaniem co sie dzieje na co on powiedział że
    nie zdążył i wogule nie czuje się winny bo ja kupiłem samochód i OC razem z
    nim i tyle. ale pogrzebałem w warunkach OC i znalazłem tam punkt że
    ubezpieczenia OC nie przedłuża się jeżeli nie była opłacona składka i na to
    się też powołałem w piśmie i sprawa była załatwiona. Nauczka do dziś jeżeli
    nie chcesz mieć problemów to zawsze wypowiadaj OC nie ważne czy ktoś ci
    obiecał że wypowie czy nie. Poczytaj dokładnie Ogólne warunki Ubezpieczenia
    OC. tu masz na przykładzie Generali ale wszystkie firmy opierają sie na tych
    samych. z tego wynika że powinieneś zapłacić zaległe składki lecz na kolejny
    okres już Coi nie powinni przedłużyć
    par 11 pkt 7

    7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
    uzupełniającej w terminie

    30 dni od dnia będącego początkiem okresu ubezpieczenia lub początkiem
    okresu obowiązywania

    zmian, to wniosek uznaje się za niebyły i w celu dokonania ubezpieczenia lub
    zmian

    w umowie ubezpieczenia Ubezpieczający zobowiązany jest do złożenia nowego
    wniosku.

    10. Wygaśnięcie, wypowiedzenie lub odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie
    zwalnia Ubezpieczającego

    z obowiązku zapłaty składki za okres, w którym Generali udzielało ochrony
    ubezpieczeniowej

    CEZAR

  • 17. Data: 2009-11-15 19:36:03
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    jeszua <j...@g...com> wrote:

> [...]
    >ewentualna ciaglosc (jesli nabywca nie wypowie) nie ma nic wspolnego z
    >obowiazkiem powiadomienia ubezpieczyciela o sprzedazy. mylisz

    Jestes pewien, ze we wlasciwym miejscu watku wpiales?;)

    >BTW istnieje rowniez obowiazek powiadomienia wydzialu komunikacji o
    >sprzedazy w ciagu 30 dni. tyle, ze za to nie ma AFAIK zadnych sankcji

    W ubezpieczeniu sankcji nie ma, konsekwencje moga byc;)
    Ogolem odkads mam wrazenie, ze czasy roznych "nieoficjalnych
    porozumien" sprzedajacego z kupujacym minely zdecydowanie, zwlaszcza
    ze niczemu nie sluza.
    Ilez to kosztuje postukac w klawisze, poswiecic te 3,50 od sztuki i
    zrobic jak w ksiegach napisano oraz spac spokojnie?
    A znany mi jest przypadek, kiedy z powodu wypadku spowodowanego przez
    nabywce sprzedajacy popadl w kosztowne klopoty, z podejrzeniem o
    falszowanie dokumentow wlacznie, albowiem porownane dwa egzemplarze
    tej samej umowy roznily sie data...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 18. Data: 2009-11-16 08:59:17
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    ja dodam swoje 3 grosze - po moich sprawach w PZU, Warcie i HDI

    > 7. Jeżeli Ubezpieczający nie opłaci składki, pierwszej raty lub składki
    > uzupełniającej w terminie

    zgodnie z ustawa i regulaminami ubezpieczalni : nie oplacenie kolejnej raty NIE
    PRZYRYWA UBEZPIECZENIA!!! umowa zawierana jest na rok i jesli nie oplacimy
    kolejnej raty to nas obciaza procentami (dokladnie nie pamietam ale gowniane te
    procenty jakies). Umowe mozna skrocic w 2 przypadkach : sprzedazy(lub
    kradziezy) oraz zlomowania. Nastepna rzecza jest uniewaznienie/przerwanie
    umowy. Dzieje sie tak gdy nie oplacimy "kolejnej (2-giej)nowej umowy" - chodzi
    o to ze zgodnie z ustawa UMOWA na kolejny rok przedluza sie SAMA!! (jesli nie
    wypowiemy) ale jesli nie oplacimy tej "nowo zawartej z automatu umowy" to ona
    niby rok trwa, ale juz na kolejny 2-rok nie bedzie automatycznie przedluzona i
    wtedy nam wygasa - nie mamy ciaglosci i TU zwraca sie do UFG ze mamy brak
    ciaglosci.
    PS.kiedys zapomnialem w PZU oplacic II raty (oni zapomnieli sie upomniec:-) i
    tak czas lecial az minelo 1,5roku! w ostatnim dniu ledwie zdazylem zaplacic
    caly zalegly rok z procentami+nowa rate, tak ze poltora roku PZU nie otrzymalo
    odemnie ani grosza a umowa wciaz byla wazna!!!

    Jesli chodzi o wypowiadanie umowy :
    1. sprzedajacy MA OBOWIAZEK poinformowac TU o zbyciu!
    2. Kupujacy jesli chce zmienic ubezpieczyciela to ma 30 dni od KUPNA na
    POINFORMOWANIE TU o zerwaniu UMOWY i zmianie ubezpieczyciela!!!
    3. w przypadku kiedy kupimy pojazd SPRZEDAJACY MA OBOWIAZEK DAC NAM POLISE OC
    ale moze sie zdazyc tak ze da nam tylko "potwierdzenie zawarcia umowy OC" bez
    pokwitowan oplaty kolejnych rat - wtedy to POPRZEDNI wlasciciel ma OBOWIAZEK
    uiscic poprzednie raty +rate z ktorej wynika 30dniowy okres na czas naszego
    ewentualnego wypowiedzenia umowy - taki mialem przypadek kilka dni temu w
    warcie. Jesli jednak bysmy nie sprawdzili u ubezpieczyciela czy sa jakies
    zaleglosci w ratach i nie wyglosili umowy to zgodnie z ustawa obowiazki po tych
    30dniach przechodza na nas i to MY(nowi wlasciele) MUSIMY zaplacic
    ZALEGLOSCI!!!