  • 1. Data: 2009-11-13 12:34:52
    Temat: Domowe sposoby na parującą szybę w kasku
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Ciekawi mnie, jakie macie domowe sposoby na wspomaganie dobrej widoczności w
    kasku.

    Ostatnio taka jest wilgoć w powietrzu, że nawet moja "nieparująca" szybka -
    nie daje rady. Owszem - pary nie ma, za to jest zwyczajnie mokro od środka.
    Woda się skrapla i nawet jazda z uchyloną szybką niewiele pomaga.

    Macie jakieś sposoby na taką pogodę? Czy po prostu co jakić czas trzeba się
    zatrzymać i użyć chusteczki?

    MN

  • 2. Data: 2009-11-13 12:50:24
    Temat: Re: Domowe sposoby na parującą szybę w kasku
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2009-11-13, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Ciekawi mnie, jakie macie domowe sposoby na wspomaganie dobrej widoczności w
    > kasku.

    Dobry kask ;-)
    > Ostatnio taka jest wilgoć w powietrzu, że nawet moja "nieparująca" szybka -
    > nie daje rady. Owszem - pary nie ma, za to jest zwyczajnie mokro od środka.
    > Woda się skrapla i nawet jazda z uchyloną szybką niewiele pomaga.

    To cos slaba ta szypka jest... Ja mam fabrycznie szybke z antifogiem w HJC,
    po calym roku troszke zmeczona ale paruje lekko po bokach tylko i tylko na
    swiatlach, przy jezdzie ani sladu pary. Zreszta otwarcie na chwile szybki
    prawie natychmiast powoduje znikniecie pary.
    > Macie jakieś sposoby na taką pogodę? Czy po prostu co jakić czas trzeba się
    > zatrzymać i użyć chusteczki?

    Zeby uzywac chusteczki?! To jak ten kask Ci paruje, ze az woda po szybce Ci
    splywa?

    Co to w ogole kask? Moze w opcji mozesz dokupic sobie deflektor na nos - ponoc
    bardzo pomaga, ja mam ale nie zdejmowalem zeby sprawdzic ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2009-11-13 13:45:00
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Eloou!
    "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pomaga.
    >
    > Macie jakieś sposoby na taką pogodę? Czy po prostu co jakić czas trzeba

    Chetnie sikne koledze z krynicy madrosci:
    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/sear
    ch?group=pl.rec.motocykle&q=parowanie+szyby

    Cieszesiezemoglempomoc.

    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2009-11-13 21:04:27
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Zasłonić czymś gębę i nochala (przy okazji będzie cieplej) -- od kominiarki za
    4 funty to eleganciego kołnierza BMW Rider za dwadzieścia parę.

  • 5. Data: 2009-11-13 21:24:32
    Od: jarek pudelko <j...@b...ceti.pl>

    a...@N...gazeta.pl pisze:
    > Zasłonić czymś gębę i nochala (przy okazji będzie cieplej) -- od kominiarki za
    > 4 funty to eleganciego kołnierza BMW Rider za dwadzieścia parę.

    Ja probowalem tak zrobic i wtedy paruja mi okulary korekcyjne, w ktorych
    musze jezdzic :)

    --
    japu

  • 6. Data: 2009-11-13 22:27:18
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    w kominiarce szybka paruje bardziej, nawet jak masz deflektor na nochal

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 7. Data: 2009-11-14 10:15:52
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    jarek pudelko wrote:

    > Ja probowalem tak zrobic i wtedy paruja mi okulary korekcyjne, w ktorych
    > musze jezdzic :)
    i jak to rozwiązałeś parowanie okularów w kasku ?
    mam taki sam problem

    --
    mysiar

  • 8. Data: 2009-11-14 11:52:32
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 14 Nov 2009 11:15:52 +0100, mysiar <p...@w...pl> wrote:

    [...]

    > i jak to rozwiązałeś parowanie okularów w kasku ?
    > mam taki sam problem

    Ja rozwiązałem ten problem za pomocą soczewek kontaktowych. :-)

    Ale jakbym nie mógł jeździć w soczewkach, to maska Respro Foggy powinna
    być niezłym rozwiązaniem. (HJC ma takie maski dedykowane do chyba 2 modeli
    swoich kasków, Lazer do jednego).

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 9. Data: 2009-11-14 14:19:45
    Od: duddits <d...@b...com>

    Michał V-R pisze:
    > w kominiarce szybka paruje bardziej, nawet jak masz deflektor na nochal

    To ciekawe, bo ja właśnie obserwuję dokładnie odwrotne zjawisko. Jedyne
    co, to kominiarkę mam wilgotną w okolicach nochala.

    --
    duddits

  • 10. Data: 2009-11-14 16:19:21
    Od: "Szymon Machel" <s...@O...pl>

    Użytkownik "jarek pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał w
    wiadomości

    > Ja probowalem tak zrobic i wtedy paruja mi okulary korekcyjne, w ktorych
    > musze jezdzic :)

    Jest taki sposób naszych babek. Na chwilę skuteczny :)
    Jakimś prostym mydłem w kostce (szarym)
    natrzeć szkła po obydwu stronach. Przepolerować
    szmatką. Jakiś czas działa.

    Szymon