eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaUbity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać? › Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
  • Data: 2016-07-26 21:44:31
    Temat: Ubity zasilacz ATX (nie startuje, +5V STBY obecne) - czego szukać?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Hej,

    Wyciągnąłem z gratów zasilacz ATX (Impet 300X1), przerobiłem trochę do
    swoich potrzeb i niespodzianka - nie działa. Mój błąd, nie sprawdziłem,
    czy działa, zanim zacząłem przerabiać.

    Przeróbka polegała na wywaleniu kabli, podłączeniu PS_ON do masy, dodaniu
    paru rezystorów do linii 5V (3 sztuki 10 ohm 5W połączone równolegle i
    przyczepione do obudowy jako sztuczne obciążenie), wyciągnięciu 12V na
    zewnątrz i dodaniu na tej linii amperomierza. Czyli nic inwazyjnego dla
    elektroniki.

    Niedziałanie objawia się tym, że napięcia (+12V, +5V, +3V3, -12V)
    pojawiają się na moment (ciężko stwierdzić na jak długo, ale rozładowanie
    kondensatorów wyjściowych trwa na oscyloskopie dużo dłużej niż stabilne
    napięcie, stawiam na pojedyncze milisekundy albo nawet mniej) i znikają.
    Wiatrak lekko drgnie i koniec. Po szybkim ponownym podłączeniu zasilacza
    nadal jest martwy (pewnie zanim kondensatory na wysokie napięcie się
    rozładują), po odczekaniu paru sekund i ponownym podłączeniu objaw jest
    ten sam.

    +5V standby jest cały czas obecne.

    Zasilacz nie ma linii +3.3V sense, o której wyczytałem, wertując różne
    strony i która powinna być podłączona do +3.3V, żeby mierzyć spadek na
    przewodzie.

    Zasilacz oparty jest o kontroler KA7500B.

    Gdzie zaczęlibyście szukanie? Pomierzyć coś na samym kontrolerze? Jak to
    jakaś pierdoła to wolałbym to zrobić, jak coś poważniejszego to wywalę bez
    żalu - tak naprawdę szkoda mi tylko mojej pracy, włożonej w przerobienie
    go.

    --
    http://www.chmurka.net/