  • 11. Data: 2010-02-16 01:16:37
    Temat: Re: Układ reagujący na paczkę impulsów a nie reagujący na pojedyncze impulsy - układ monostabilny?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Procki są bardzo fajne, niestety, trzeba mieć pewnie oryginalne i
    > najnowsze narzędzia od Atmela, żeby się nimi pobawić - czyli nie dla
    > hobbystów...

    ... i tak oto zostalem profesjonalista;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2010-02-16 08:52:03
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > ... i tak oto zostalem profesjonalista;-)

    Nie, po prostu przestałeś być niskobudżetowym hobbystą ;)...

    A tak swoją drogą - to chodziło mi o brak programowania SPI... ostatnio
    chciałem też zastosować procek XMEGA, no ale też, nowy interfejs
    programowania... niby taki AVR ISP mkII wystarczy dla XMEGA i kosztuje
    koło 180zł, ale już dla ATtiny10 nie :/... i szczerze mówiąc nie wiem,
    co powinienem kupić ;)....

    Konop

  • 13. Data: 2010-02-16 08:57:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Czy jakoś dużo się różnia od pozostałych AVRów ? Widzę że interfejs
    > programowania to juz nie jest SPI tylko jakieś coś przypominające I2C.
    > Wykonanie tego (włacznie z 12V na RESET) chyba nie jest problemem
    > hobbystycznie.

    Ogólnie rzecz biorąc nie jest, ale to nie chodzi o zrobienie samego
    układu, który potrafi wygenerować jakieś poziomy, tylko o wykonanie
    programatora, który jako-tako będzie się dał obsłużyć z poziomu
    komputera... A jak już pisałem w innym miejscu w tym wątku - to kolejny
    interfejs Atmela, bo procesory XMEGA mają też jakiś inny (PDI)... już
    nie mówię o debuggerach, bo tam też: JTAG, DebugWire, PDI... no ale
    powiedzmy, że do zastosowań hobbystycznych to nie jest niezbędne... Tak
    naprawdę nie wiadomo w którym kierunku to wszystko pójdzie i nad czym
    się skupić ;)...
    Do niedawna chciałem sobie zrobić programator SPI dla AVRów pracujący na
    USB (przez FTcoś), który pełniłby funkcje interfejsu
    USB->(UART/SPI/I2C/1wire)... Teraz wychodzi na to, że chyba muszę tam
    dać niezłą ATMEGę, oraz trochę "uniwersalnych" pustych padów, żeby w
    przyszłości dobudowywać nowe interfejsy ;););)....

    Konop

  • 14. Data: 2010-02-16 10:15:54
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    entroper schrieb:
    > Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > albo na nim usiąść :)

    wolę usiąść na SMD niż na DIPa. Wiem z autopsji ;-).

    Waldek

  • 15. Data: 2010-02-18 11:20:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-02-16 09:52, Konop pisze:

> [...]
    > programowania... niby taki AVR ISP mkII wystarczy dla XMEGA i kosztuje
    > koło 180zł, ale już dla ATtiny10 nie :/... i szczerze mówiąc nie wiem,

    Ależ narzekacie. Czy każdy musi od razu kupować STK600 albo AVRISP mkIII
    bo tak napisał Atmel?

    Algorytm programowania procków ATxmega albo ATtiny10 jest dokładnie
    opisany w ich PDFach. Nie ma problemu aby do programowania wykorzystać
    stary dobry STK200 na LPT albo dowolny inny kabelek. Kwestia tylko softu
    programującego. A jeżeli potrzeba 12V (nie pamiętam z PDFa) to tylko
    jeden tranzystor więcej. Plus wtyczkowy zasilacz stabilizowany 12V.
    Jeżeli szukacie gotowego softu to avrdude już obsługuje interfejs PDI.

    Jedyne co Atmel ukrywa przed światem to interfejs DebugWire (co wyklucza
    programowanie procków mających tylko taką możliwość) oraz szczegóły
    debugowania przez JTAG. Wszystkie inne algorytmy są dokładnie opisane.

    PS: Jeżeli ktoś ma dużo samozaparcia i chce się w to pobawić, polecam
    dodanie programowania ATxmega i ATtiny10 (i podobnych) do ISP
    Programmer'a. Pełny kod źródłowy jest tutaj (przez SVN):
    http://sourceforge.net/projects/ispprogrammer/
    Przysyłajcie mi patche gotowych zmian, umieszczę je w repozytorium. I
    nie zapomnijcie o dopisaniu się do listy autorów w okienku "About".

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/