  • 1. Data: 2013-09-25 17:29:30
    Temat: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Wentyl z czujnikiem cisnienia, więc wolałbym najpierw zapytać o
    sztukowanie a nie lecieć do gumiarza z obcęgami.

    W wentylu AV odpadł około 2mm górnej części gwintu [1]. Z wentyla
    wystaje teraz rdzeń, co nie przeszkadza mu być szczelnym. Ale
    przeszkadza w nałożeniu końcówki pompki. W dodatku napierwszy rzut oka
    gwint odpadnie dalej, wydaje mi się że widzę uszkodzenie głebiej.

    Ponieważ mógłbym coś na niego nakręcić i w ten sposób go nieco wydlużyć
    ale umozliwić pompowanie to pytanie brzmi: czy istnieje coś w rodzaju
    tulejki z gwinetm wewnętrznym, którą mógłbym nakręcić (na klej) i w ten
    sposób przedłuzyć go? Przypuszczam że to bardzo specyficzny problem, ale
    szukam raczej pomysłu MacGyvera jak nie zapłacić 100zł za czujnik i
    100zł za założenie i wkodowanie.

    [1] Gumiarz zakręcił kaperkę i posmarował klejem. Na tyle skutecznie że
    przy odkręcaniu po sezonie urwało gwint.

  • 2. Data: 2013-09-25 18:12:30
    Temat: Re: Ułamany wentyl, jak dosztukować.
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > czy istnieje coś w rodzaju
    > tulejki z gwinetm wewnętrznym, którą mógłbym nakręcić (na klej) i w ten
    > sposób przedłuzyć go?
    tak. tzn w rowerach, wózkach stosuje się przelotki, redukcje
    przedłużacze itp. weź prosze zrób fotkę tego co zostało w kole i pokaż
    ją, to coś bardziej konkretnego napiszę.

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-09-25 18:26:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-25 18:12, ToMasz wrote:
    > tak. tzn w rowerach, wózkach stosuje się przelotki, redukcje
    > przedłużacze itp. weź prosze zrób fotkę tego co zostało w kole i pokaż
    > ją, to coś bardziej konkretnego napiszę.

    Katastrofa wygląda tak:

    http://sebobialy.net/wentyl.jpg

  • 4. Data: 2013-09-25 19:25:44
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    > Katastrofa wygląda tak:
    >
    > http://sebobialy.net/wentyl.jpg

    No to prosta sprawa. Kupujesz za 4 zł najtańszy wentyl i odcinasz z
    niego kawałek z gwintem. Na pozostały kikut nakręcasz na kleju metalową
    nakrętkę/kapturek (kaperkę-kapkę, czy jak tam zwał) z odciętym
    dekielkiem i na kleju wkręcasz w to kawałek rurki z nowego wentyla. Jak
    odpowiednio spasujesz gwint wewnętrzny to nawet będziesz mógł zaworek
    wykręcać i wkręcać. Ewentualnie nic nie robisz, tylko kupujesz
    nakrętkę/kapturek taką dłuższą z możliwością pompowania bez odkręcania.
    Miałem kiedyś takie cudo w Octavii. Kapturek miał bolec ze sprężynką i
    po nałożeniu końcówki pompki otwierał się zaworek, bez odkręcania.
    Jacek

  • 5. Data: 2013-09-25 19:29:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-25 19:25, Jacek wrote:
    > No to prosta sprawa. Kupujesz za 4 zł najtańszy wentyl i odcinasz z
    > niego kawałek z gwintem.

    Mam to mniej więcej tak wymyślone jako ostatnia deskę ratunku :) Miałem
    nadzieje że ktoś z jakiegoś absurdalnego powodu produkuje coś pasującego
    bez druciarstwa :).

  • 6. Data: 2013-09-25 19:53:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.09.2013 19:29, Sebastian Biały pisze:

    > Mam to mniej więcej tak wymyślone jako ostatnia deskę ratunku :) Miałem
    > nadzieje że ktoś z jakiegoś absurdalnego powodu produkuje coś pasującego
    > bez druciarstwa :).

    przedłużacz wentyla, posiada zawór.
    http://photos04.istore.pl/28177/photos/big/12727859.
    jpg

    redukcja, przejściówka z samochodowego na rowerowy. posiada zawór, na
    nią można wkręcić przejsciówkę z rowerowego na samochodowy, żeby
    napompowiać na stacji benzynowej....
    http://do-roweru.net78.net/z_wodnym/adapter_AVnaDV.p
    ng
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-09-25 20:54:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > [1] Gumiarz zakręcił kaperkę i posmarował klejem. Na tyle skutecznie że
    > przy odkręcaniu po sezonie urwało gwint.

    Do podwójnych tylnych kół w ciężarówkach stosuje się czasem przedłużki
    wentyli. Zapytaj w sklepie z częściami do ciężarówek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba