  • 11. Data: 2009-08-05 07:09:04
    Temat: Re: Ustawienia twina w Ferguson FK 6900 ?
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    *piotr'ek* pisze:

    > Sprzęt i soft, a od 3 lat ferguson żadnego sprzętu i softu do niego
    > poprawnie działającego nie wypuścił.
    >
    > Inż.prawa

    przesada, 6600 był ok, tylko 6900 to dla mnie totalny nie wypał

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 12. Data: 2009-08-05 08:13:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > przesada, 6600 był ok, tylko 6900 to dla mnie totalny nie wypał

    Ale 6600 to już ze 3 lata temu debiutował. Ostatni z dobrych. Każdy następny
    model SD czy to HD nigdy nie zaczął działać w 100% prawidłowo.

    *piotr'ek*

  • 13. Data: 2009-08-06 14:07:42
    Od: " Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ok, już jest. Zmieniłem nieco ustawienie anteny i łapie wszystko jak trzeba.
    Nie ma sensu się w to zagłębiać, ale może chyba przełączać tylko sygnał tak
    się odbija od anteny, że trafia z jednej satelity na dwa konwertery. Wpisy w
    tunerze astra czy hotbird to są tylko nazwy. Bo i tak robie przeszukiwania
    satelity, nie mam wgranych list programów. Jednak jest to interesujący fakt,
    że może tak być.

    Ustawienia antenty jest jeszcze do poprawy, bo z zeza mam większy sygnał ! niż
    z głównego. 75% Astra i 55% na Hotbirdzie. Zastanawiałem się czemu tak jest.
    Po zgrubnym zmierzeniu okazało się, że antena jest scentrowana, muszę ją
    dokładnie pomierzyć, tak wstępnie na odległość kontrolną 80 cm, lewa krawędź
    talerza jest o 5 mm dalej od konwertera niż prawa krawędź talerza. Co i tak
    nie tłumaczy dlaczego sygnał z Hotbirda jest słabszyo 20% niż z Astry. I tu
    jest ciekawe i chyba znamienne, jak czuły to jest sprzęt. Podłożenie 4 mm
    podkładek z lewej strony ramy talerza powoduje zniknięcie obrazu. Długość
    wysięgnika*sin(arcsin(4/850)) daje jakieś 3 mm przesunięcia ogniska.

    Ale do tego muszę kupić tłumik sygnału, bo zakres potencjometru w mierniku się
    skończył. A i tak jest tylko 75% z astry. Czy to jest aby logiczne, miernik
    pokazuje maksymalne wychylenie przy zerowym wzmocnieniu a tuner ma tylko 75%
    jakości sygnału.

  • 14. Data: 2009-08-06 14:10:38
    Od: " Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Działa w tym punkcie, o którym wspominałem, działa. Trzeba było dokonać
    korekcji ustawień anteny ... A co masz na myśli, mówiąc że ten Ferguson
    niepoprawnie działa?

  • 15. Data: 2009-08-07 05:36:55
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Artek pisze:

> [...]
    > pokazuje maksymalne wychylenie przy zerowym wzmocnieniu a tuner ma tylko 75%

    no nie wiem, jak skończył Ci się zakres to nie na mierniku tylko na
    sat finderze i nie wiem czy tłumik pomoże.
    po drugie 100% nigdy nie uzyskasz, a ważniejszy jest stosunek sygnału
    do szumu czyli jakość. nie wiem o którym pasku piszesz podając 75 i 50%
    i na jakim transponderze.
    na każdym będzie inaczej.
    na hotbirdzie zobacz jak masz 11508 V - on jest jednym ze słabszych.

  • 16. Data: 2009-08-07 08:59:21
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A co masz na myśli, mówiąc że ten Ferguson
    > niepoprawnie działa?

    Już nie pamiętam, ale na forach można znaleźć problemy ze wszystkimi
    modelami fergusona wyprodukowanymi przez ostatnie 2-3 lata.

    *piotr'ek*