  • 1. Data: 2009-08-03 15:48:39
    Temat: Ustawienia twina w Ferguson FK 6900 ?
    Od: " Artek" <a...@g...pl>

    Witam... no i doszło do zakupu, mam fergusona. Sytuacja jest taka, że nie mogę
    ustawić parametrów konwertera bliźniaka. (Patrząc od tyłu czaszy lewy w
    uchwycie prawy na astrę) Mam stacje z hotbirda, zmieniam w ustawieniach Port
    na #1 albo #2 i nic się nie dzieje. Nie znika obraz po zmianie #1 na #2.
    Instrukcja fatalna, nie napisane co to jest Siła i Jakość. I jeszcze jakieś
    tam parametry latają nad tymi paskami Siła i Jakość. Ani słowa w instrukcji...
    Jak powinienem poprawnie skonfigurować tuner, żeby mi się przełączał raz lewy
    raz prawy konwerter? Bo jeszcze są dostępne Tone A i Tone B. Tuner ma diseqc
    1.0 i 1.1. Konwerter Inverto podobno obsługuje diseqc 2.0. Czy to jest aby
    zgodne ?

    Dzięki

  • 2. Data: 2009-08-03 15:59:13
    Temat: Re: Ustawienia twina w Ferguson FK 6900 ?
    Od: " Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ups, to znaczy mam monoblocka, żeby nie było :)

  • 3. Data: 2009-08-03 18:23:00
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Instrukcja fatalna, nie napisane co to jest Siła i Jakość. I jeszcze
    > jakieś
    > tam parametry latają nad tymi paskami Siła i Jakość.

    No siła to siła sygnału, a jakość to jakość owego sygnału. Pozom powinien
    być jak najwyższy, ale siła sygnału to nawet jak skierujesz antenę na ziemię
    będzie jakaś tam. Ferguson to nie sprzęt dla pospolitych oglądaczy - to
    sprzęt dla twardzieli, którzy orgazmu dostają jak im coś nie działa
    prawidłowo.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2009-08-04 05:57:54
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Artek pisze:
> [...]
    > 1.0 i 1.1. Konwerter Inverto podobno obsługuje diseqc 2.0. Czy to jest aby

    patrząc od tyłu z lewej strony jest hotbird, a astra z prawej

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Debian Lenny, Gnome, Compiz-Fusion

  • 5. Data: 2009-08-04 06:22:32
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Artek pisze:
> [...]
    > zgodne ?
    >
    > Dzięki

    patrząc od tyłu z lewej strony jest hotbird, a astra z prawej.
    W ustwieniach satelity, nie pamiętam jak jest dokładnie,
    diseqc - 1.1 hotbird - port a, astra - port b i zapisz.
    No chyba, że coś nie działa.
    Siła to poziom sygnału, jakość - jak sama nazwa wskazuje,
    stosunek sygnału do szumu.

  • 6. Data: 2009-08-04 14:02:40
    Od: " Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > No chyba, że coś nie działa.
    > Siła to poziom sygnału, jakość - jak sama nazwa wskazuje,

    Nie ma czegoś takiego w 6900. Mam w pozycji menu port do wybrania
    diseq 1.0 i wtedy #1 do #4 i Tone A i Tone B oraz dla diseq 1.1
    od #1 do #14. Te # to są te porty ? Oraz 4 wersje konwertera
    uniwersalny, użytkownika, standardowy ... Przycisku zapisz nie ma
    anie w meni takie opcji. Wychodzi się z menu a on zapamiętuje.

    Zorientowałem się że żeby tuner wrzucił do pamięci nowe ustawienia
    trzeba go wyłączyć i włączyć ... nieźle ...

    Stało się coś dziwnego bo wczytuje mi kanały z Hotbirda i z Astry 1,
    ale na Astrze 1 są takie same jak na Hotbirdzie. Co to może znaczyć ?
    Chyba to, że oba biorą z tego samego satelity.

  • 7. Data: 2009-08-04 15:33:31
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Zorientowałem się że żeby tuner wrzucił do pamięci nowe ustawienia
    > trzeba go wyłączyć i włączyć ... nieźle ...

    Nie nieźle tylko tak fergusonowato. Przyzwyczaj się, że nigdy wszystkie
    opcje i funkcje nie zadziałają Ci poprawnie.

    *piotr'ek*

  • 8. Data: 2009-08-04 17:04:06
    Od: " Artek" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie nieźle tylko tak fergusonowato. Przyzwyczaj się, że nigdy wszystkie
    > opcje i funkcje nie zadziałają Ci poprawnie.

    Eee ... nie możliwe, przecież to jest sprzęt, chyba jest w tym jakaś
    przesada.

    Ale czemu mi bierze programy z dwóch konwerterów z jednej satelity (Hotbirda)?
    Antena musi być ustawiona niedokładnie, jakoś pośrednio, tak się domyślam.

  • 9. Data: 2009-08-04 18:00:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Eee ... nie możliwe, przecież to jest sprzęt, chyba jest w tym jakaś
    > przesada.

    Sprzęt i soft, a od 3 lat ferguson żadnego sprzętu i softu do niego
    poprawnie działającego nie wypuścił.

    Inż.prawa

  • 10. Data: 2009-08-05 07:05:47
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Artek pisze:

> [...]
    > ale na Astrze 1 są takie same jak na Hotbirdzie. Co to może znaczyć ?
    > Chyba to, że oba biorą z tego samego satelity.

    dokładnie, pokazuje astre, a czyta hotbirda ->
    nie przełącza.
    polecam pobrać nowy soft np. z laki.dvhk.pl.
    może też być wadliwy konwerter, ale bardziej stawiam na tuner.