  • 1. Data: 2010-11-09 09:01:52
    Temat: Ustawienie świateł
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Witam,
    Jaka powinna być granica światło-cień? Bo ja mam schematycznie tak
    LEWY oś PRAWY
    ] --------------
    ------ ]------/
    ----------/

  • 2. Data: 2010-11-09 09:05:52
    Temat: Re: Ustawienie świateł
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Agent* w wiadomości news:ibav5h$pv9$1@news.onet.pl napisał(a):
    > Witam,
    > Jaka powinna być granica światło-cień? Bo ja mam schematycznie tak
> [...]

    Po ustawieniu świateł Twój rysunek powinien wyglądać tak:

    LEWY oś PRAWY
    ]
    ------ ] --------------
    ----------/ ]------/

    Pozdr

  • 3. Data: 2010-11-09 09:14:03
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 09:05, Przembo pisze:

    > Po ustawieniu świateł Twój rysunek powinien wyglądać tak:
    >
    > LEWY oś PRAWY
    > ]
    > ------ ] --------------
    > ----------/ ]------/
    >
    > Pozdr

    Oba warianty są poprawne. Ten pierwszy częściej spotykany w reflektorach
    soczewkowych i xenonowych.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html

  • 4. Data: 2010-11-09 09:14:23
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Po ustawieniu świateł Twój rysunek powinien wyglądać tak:
    >
    > LEWY oś PRAWY
    > ]
    > ------ ] --------------
    > ----------/ ]------/

    Dzięki, myślałem że prawy ma oświetlać bardziej pobocze a przy tym linie w
    pobliżu osi od prawego i lewego się nakładać. Niky mi dotychczas nie mrugał
    że go oślepiam i myślałem że jest ok.

  • 5. Data: 2010-11-09 09:15:08
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Oba warianty są poprawne. Ten pierwszy częściej spotykany w reflektorach
    > soczewkowych i xenonowych.

    To właśnie są soczewkowe.

  • 6. Data: 2010-11-09 09:25:52
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Lewis" <"lewisa[tnij]* w wiadomości news:ibavsb$ro3$1@news.onet.pl
    napisał(a):
    > Oba warianty są poprawne. Ten pierwszy częściej spotykany w reflektorach
    > soczewkowych i xenonowych.

    Trudno mi sobie wyobrazić jakim cudem pierwszy wariant miałby być poprawny,
    reflektor soczewkowy (xenon nie ma nic to tego, ten typ światła występuje
    również w reflektorach parabolicznych) po prostu ma wyraźną granicę
    światło-cień i podniesienie prawego reflektora jest mniej uciążliwe, ale do
    poprawności daleko.

  • 7. Data: 2010-11-09 09:32:19
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-09 09:25, Przembo pisze:
> [...]
    > wyraźną granicę światło-cień i podniesienie prawego reflektora jest
    > mniej uciążliwe, ale do poprawności daleko.

    Wiele razy widziałem auta z fabrycznym reflektorem soczewkowym,
    mocowaniem D2S i ustawieniem wiązki światła jak ma kolega wyżej. Jest
    ono tak samo poprawne jak te co przedstawiłeś Ty.

  • 8. Data: 2010-11-09 09:33:18
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *Agent* w wiadomości news:ibavt0$s35$1@news.onet.pl napisał(a):
> [...]
    > w pobliżu osi od prawego i lewego się nakładać. Niky mi dotychczas nie
    > mrugał że go oślepiam i myślałem że jest ok.

    Dzięki asymetrii lampy oświetlane jest bardziej pobocze, zważ że nawet lewy
    reflektor świeci w kierunku pobocza. A co do soczewek to miałem w
    reflektorach soczewkowych wsadzone chińskie ksenony (jakieś 8000K minimum)
    Jakiś czas jeżdziłem takim zestawem, tylko obniżyłem lewy w miare możliwości
    (urawne mocowanie, świecił wyżej) i też nikt mi nie mrugał, a do poprawności
    i zgodności z przepisami było daleko. Na szczęscie to był jedyny tuning w
    tym aucie, łatwo się to dało odkręcić :)

    Pozdr

  • 9. Data: 2010-11-09 09:37:23
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-11-09 09:32, Lewis pisze:

    > Wiele razy widziałem auta z fabrycznym reflektorem soczewkowym,
    > mocowaniem D2S i ustawieniem wiązki światła jak ma kolega wyżej. Jest
    > ono tak samo poprawne jak te co przedstawiłeś Ty.

    Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym
    obrazku.

    A.

  • 10. Data: 2010-11-09 10:09:54
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    [...]
    > Ja mam zwykłe reflektory i też fabrycznie mam ustawione jak na pierwszym
    > obrazku.

    Nie są oba warianty poprawne.
    Oba reflektory powinny być ustawione na tym samym poziomie, przecież prawy
    reflektor też świeci na lewo od osi pojazdu.
    pzdr., R.G.