  • 21. Data: 2013-10-24 08:36:05
    Temat: Re: Używane drugie auto - hint proszę
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 22 Oct 2013 09:34:15 +0200, Chris

    > Ja mam Volvo od 7 lat i nie mam takich problemów jak ty .. .pechuś .. :)

    Nic dziwnego. Po siedmiu latach już zapomniałeś jak to jest mieć więcej
    przestrzeni. Dla mnie jest dosyć istotne gdy nie jestem przesadnie
    ograniczany.

    > J/w ja nie mam z tym problemu, nie wiem może nie macham ręką jak grabiami.

    Trudno jest machać grabiami przymocnowanymi do gleby. Tam jest skończony
    zasięg, a zmuszanie mnie konstrukcją auta do tego, że nie mogę trzymać
    dłoni jak mi się podoba to zwyczajny bubel projektanta -- tymbardziej, że
    jest ten badziewiasty schowek za panelem centralnym, który służyć może
    jedynie do zbierania kurzu, bo zastosowania ergonomicznego na niego nie ma,
    a jego obecnoś właśnie wymusza mało małą ilość miejsca pomiędzy panelem
    środkowym a gałą.

    > Co do przycisków to fakt trzeba się przyzwyczaić .. z drugiej strony są
    > dobrze opisane i używa ich się nie za często a te co są w użyciu czestrzym
    > są łtwiej dostępne .. kwestja przyzwyczajenia.

    W aucie musi być wszystko na dotyk, żeby nie trzeba było się odrywać od
    drogi -- a w Volvo notorycznie się łapałem na tym, że gapię się co i czy na
    pewno wciskam to co chcę. Do M6 po zakupie wsiadłem i tego samego dnia
    byłem u siebie, a w Volvo przejechałem dwa tygodnie i nadal czułem się jak
    w Apollo 13. Nic na to nie poradzę, takie mam wrażenia z jazdy tymi autami.

    --
    Pozdor Myjk

  • 22. Data: 2013-10-24 09:03:36
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Myjk nabazgrał(a):

    > Tue, 22 Oct 2013 09:34:15 +0200, Chris
    > Nic dziwnego. Po siedmiu latach już zapomniałeś jak to jest mieć więcej
    > przestrzeni. Dla mnie jest dosyć istotne gdy nie jestem przesadnie
    > ograniczany.

    Mam porównaie do Mazda6 i Kia Ceed którymi poruszam się czasmi jak nie jadę
    Volvo.
    Mi właśnie się to podoba że jest blisko bo łtwo i szybko coś zmienić ale o
    gustach nioe dyskutujmy, mi pasuje tobie nie i na tym zostańmy :)

> [...]
    > jedynie do zbierania kurzu, bo zastosowania ergonomicznego na niego nie
    > ma, a jego obecnoś właśnie wymusza mało małą ilość miejsca pomiędzy

    J/w co do schowka za panelem można tam trzymać mało używane rzeczy jak np.
    modem wifi :)

> [...]
    > byłem u siebie, a w Volvo przejechałem dwa tygodnie i nadal czułem się jak
    > w Apollo 13. Nic na to nie poradzę, takie mam wrażenia z jazdy tymi

    J/w i na tym zostańmy, tobie nie pasuje/mi pasuje. Wsiądz do Insygni albo
    Astry IV ja się załamałem.

  • 23. Data: 2013-10-24 10:06:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-24 09:03, Chris pisze:
    > Myjk nabazgrał(a):
    (...)

    > J/w i na tym zostańmy, tobie nie pasuje/mi pasuje.

    Wiesz, ja tam nie jestem specjalnie ortodoksyjny, ale generalnie
    zgadzam się z Myjkiem, że to co prezentuje Mazda jest jakieś takie
    sporo wygodniejsze i bardziej oczywiste. Sam byłem zaskoczony,
    o dziwo żona też potwierdziła po pierwszym kontakcie. Jednak ja na
    Volvo bym tak nie narzekał - dość funkcjonalnie jest kokpit
    zrealizowany. Oczywiście, są gusta i guściki :)

    > Wsiądz do Insygni
    > albo Astry IV ja się załamałem.

    Wielu ludziom pasuje, mnie zupełnie nie przekonało, ale to chyba
    niekoniecznie kwestia samego kokpitu (szczególnie jeśli mowa o Insygni).

  • 24. Data: 2013-10-24 10:28:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 09:03:36 +0200, Chris

    > Mam porównaie do Mazda6 i Kia Ceed którymi poruszam się czasmi
    > jak nie jadę Volvo.
    > Mi właśnie się to podoba że jest blisko bo łtwo i szybko coś zmienić

    Ależ w M6 jest i przestrzeń, jest i blisko. Wystarczy palec wyciągnąć nadal
    trzymając drąga. Przy tym przyciski i pokrętła są tak położone i tak duże
    (choć nie wulgarne), że nie trzeba unosić dłoni z drążka żeby obsłużyć
    wszystkie elementy przy minimalnym ruchu dłonią -- i wszystko na dotyk. Z
    kolei wyświetlacz parametrów jest wysoko i w centrum, co też ułatwia
    obserwację parametrów i drogi.

    > ale o gustach nioe dyskutujmy, mi pasuje tobie nie i na tym zostańmy :)

    OK, ja nie zacząłem. ;)

    > J/w i na tym zostańmy, tobie nie pasuje/mi pasuje.

    OK, dlatego po propozycji tego auta zasugerowałem autorowi aby się nim
    przejechał albo chociaż usiadł za sterem zwracając uwagę na elementy które
    MNIE przeszkadzały.

    > Wsiądz do Insygni albo Astry IV ja się załamałem.

    W AIV nie siedziałem (ten segment już opuściłem i tam nie wracam), ale
    Insignię ujeżdżałem przez dwa tygodnie i też po pierwszym zachwycie, że w
    końcu zrobili coś więcej niż siermiężny czołg, się lekko podłamałem tym
    autem. 1500 na liczniku i trzeszcząca deska, kokpit ładnie zestylizowany
    ale z funkcjonalnością wiele wspólnego nie ma, widoczność jak w czołgu,
    mało miejsca...

    --
    Pozdor Myjk

  • 25. Data: 2013-10-24 11:40:43
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Artur Maśląg nabazgrał(a):

> [...]
    > zgadzam się z Myjkiem, że to co prezentuje Mazda jest jakieś takie
    > sporo wygodniejsze i bardziej oczywiste. Sam byłem zaskoczony,

    Mazda jest bardzo wygodna i nie ma się do czego przyczepić, jedyna wada
    wersji USA to że radio prawie nie działa w PL :)

    > o dziwo żona też potwierdziła po pierwszym kontakcie. Jednak ja na
    > Volvo bym tak nie narzekał - dość funkcjonalnie jest kokpit
    > zrealizowany. Oczywiście, są gusta i guściki :)

    No właśnie to powiedziałem że jednemu pasuje a drugiemu nie .. są gusta i
    guściki.

    > Wielu ludziom pasuje, mnie zupełnie nie przekonało, ale to chyba
    > niekoniecznie kwestia samego kokpitu (szczególnie jeśli mowa o Insygni).

    A wejdz z tyłu do insygni .. ja wlazłem (2m wzrostu) i z 5 min męczyłem się
    żeby wyjść :)

  • 26. Data: 2013-10-24 11:48:18
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Myjk nabazgrał(a):

> [...]
    > obsłużyć wszystkie elementy przy minimalnym ruchu dłonią -- i wszystko
    > na dotyk. Z kolei wyświetlacz parametrów jest wysoko i w centrum, co też

    Ale M6 to wzorcowe jeśli chodzi o design :) do tego super mały drążek zmiany
    biegów .. czysta poezja.
    Jedyne do czego moża się doczepić to przełączniki grzania tyłka, są średnio
    wygodne.

> [...]
    > autem. 1500 na liczniku i trzeszcząca deska, kokpit ładnie zestylizowany
    > ale z funkcjonalnością wiele wspólnego nie ma, widoczność jak w czołgu,

    Dla kierowcy jest sporo miejsca ale z tyłu to tylko fotelik dla dziecka bo
    dorosły nie wchodzi :)

    ps. jeżdziłeś może XC60 2008-2010 z silnikiem D5 ?? bo M6 jest w planach do
    zmieny i na razie padło na XC60. Auto ma być rodzinne 2+1(może 2) tak żeby
    zebrać się i pojechać z rodziną na wakacje poza tym w 95% miasto (DC)

  • 27. Data: 2013-10-24 12:09:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 11:48:18 +0200, Chris

    > Ale M6 to wzorcowe jeśli chodzi o design :)
    > do tego super mały drążek zmiany biegów .. czysta poezja.

    Szkoda tylko, że synchronizacja skrzyni nędzna. ;)

    > Jedyne do czego moża się doczepić to przełączniki
    > grzania tyłka, są średnio wygodne.

    W GG tak, w GH już przerzucili pod palce. Nie wiem jak w GJ, bo się nie
    interesowałem -- już Mazdy drugi raz nie kupię mimo "wzorcowego designu".
    ;) Po prostu za mało oferuje opcji i nawet za dodatkową opłatą nie można
    nic dodać ponad standardowe zestawy. W takim Superbie dla przykładu można
    mieć nie tylko grzane przednie i tylne siedzenia, ale także wentylowane
    przednie.

    Poza tym Mazda to auto nie na nasz klimat -- słabo grzejący diesel,
    zamarzające wycieraczki, brak NORMALNYCH nawiewów na tył (to jakaś parodia
    w tej klasie, są tylko jakieś popierdółki pod fotelami które dmuchają
    zimnym powietrzem) -- przez co ostatnio jak przymroziło do -30 w Szwajcarii
    na przełęczy, to pomimo swetra i dwóch koców na sobie prawie zamarzłem na
    tylnej kanapie.

> [...]
    > zmieny i na razie padło na XC60. Auto ma być rodzinne 2+1(może 2) tak żeby
    > zebrać się i pojechać z rodziną na wakacje poza tym w 95% miasto (DC)

    Jest w dalszej rodzinie takie auto i parę razy miałem taką możliwość, ale
    ze względu na wrodzoną niechęć do Volvo, nawet nie wsiadałem za kierę, nie
    wspominając o jeździe.

    --
    Pozdor Myjk

  • 28. Data: 2013-10-24 12:56:23
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Myjk nabazgrał(a):

    > Thu, 24 Oct 2013 11:48:18 +0200, Chris
    > Szkoda tylko, że synchronizacja skrzyni nędzna. ;)

    W MPS działa bez problemu, może zwykła cywilna wersja jest inna ??

> [...]
    > zimnym powietrzem) -- przez co ostatnio jak przymroziło do -30 w
    > Szwajcarii na przełęczy, to pomimo swetra i dwóch koców na sobie prawie

    Ja mam doświadczenie z M6 MPS USA spec. i tam nie ma z tym problemów ale
    uato jest troszkę inaczej zaprojektowane.

  • 29. Data: 2013-10-24 13:25:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Oct 2013 12:56:23 +0200, Chris

    > W MPS działa bez problemu, może zwykła cywilna wersja jest inna ??

    Z pewnością, bo ja mam CiTD. Mimo tego, możesz wrzucić jedynkę tocząc się
    15/h? Ja bez przygazowania, nawet na ciepłym oleju, nie wcisnę. Na zimnym
    gazowanie nie pomaga i wystarczy aby auto tylko lekko się toczyło.

    > Ja mam doświadczenie z M6 MPS USA spec. i tam nie ma z tym
    > problemów ale uato jest troszkę inaczej zaprojektowane.

    Przede wszystkim to masz zdecydowanie więcej ciepła z MPSa i tu się problem
    poniekąd sam rozwiązuje. Wątpię bowiem aby układ kanałów i samego systemu
    ogrzewania był inny.

    --
    Pozdor Myjk