  • 11. Data: 2017-05-01 17:08:28
    Temat: Re: [OT] VW Problemy po naprawie
    Od: p...@g...com

    Oczywiście po czym pojawiła się Tesla ;-) świat się zmienia i albo motokoncerny się
    dopasują albo skończą jak Nokia.

  • 12. Data: 2017-05-01 19:34:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.05.2017 o 17:08, p...@g...com pisze:
    > Oczywiście po czym pojawiła się Tesla ;-) świat się zmienia i albo motokoncerny się
    dopasują albo skończą jak Nokia.

    Pojawiła się. I pewnie będą musiały się dostosować - jednak przez dwie
    dekady normy EURO robiły robotę i żaden Tata Motors im nie namieszał.

    Shrek

  • 13. Data: 2017-05-03 14:57:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 01 maj 2017 w news:oe7gh9$odv$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Dupa - wprodukowanie auta wymaga z grubsza tyle energii co
    > przejechanie nim 150 tysi. km.

    Dobre. Skąd to wziąłeś?

  • 14. Data: 2017-05-03 15:39:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2017 o 14:57, pueblo pisze:
    > Witaj Shrek, 01 maj 2017 w news:oe7gh9$odv$1@node2.news.atman.pl

    > Dobre. Skąd to wziąłeś?

    Z internetów.

    http://energyskeptic.com/2015/how-much-energy-does-i
    t-take-to-make-a-car-by-david-fridley-lbl/

    ":For a typical American car of 1324 kg (2,919 lbs), the figures were
    (in MegaJoules):

    Material Production 93,730 MJ

    Car Assembly 25,240 MJ

    Total 119,150 MJ"

    Teraz śrdnio samochód waży 1600, więc weźmy powiedzmy 140 000 MJ

    Beznyzna ma 32 MJ

    140 000/32 = 4375 litrów paliwa.

    Powedzmy że pali 7 litrów na 1000.

    4375/7*1000=625kkm.

    Kurde, nie spodziewałem się, że aż tak...

    Weźmy inne źródło:

    http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/152/wytwarza
    nie-rzeczy

    "A co z samochodem, no i z drogami? Niektórzy z nas posiadają ten
    pierwszy, jednak te drugie współdzielimy. Energia zawarta w nowym
    samochodzie wynosi 76 000 kWh"

    to by dawało 273 600 megadzili - jeszcze gorzej.

    Shrek,

  • 15. Data: 2017-05-04 08:26:35
    Od: p...@g...com

    To tak jakby ktoś myślał że oszustwo nie popłaca :-)
    http://m.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustri
    e/volkswagen-vw-rendite-steigt-konzern-gewinn-klette
    rt-um-44-prozent-a-1145846.html
    Jest zysk wiec będą premie i podwyżki a tymczasem kolejne niemieckie miasta rozważają
    zakaz wjazdu dla "naprawionych" diesli z E5
    https://www.welt.de/regionales/hamburg/article164173
    858/Hamburg-spricht-erste-Diesel-Fahrverbote-aus.htm
    Ja widzę to tak ze banda oszustów przy współudziale organów kontrolnych EU i
    krajowych regulatorów zrobiła skok na kasę ;-)

  • 16. Data: 2017-05-04 08:42:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2017 o 15:39, Shrek pisze:

> [...]

    > http://ziemianarozdrozu.pl/encyklopedia/152/wytwarza
    nie-rzeczy

    > to by dawało 273 600 megadzili - jeszcze gorzej.

    Wróć - jebłem się o rząd wielkości i nikt nie prostuje?

    Wg pierszej strony to będzie 62,5 kkm, według drugiej jakieś 120kkm.

    Czyli przy przebiegu 15kkm rocznie (ja mniej więcej tyle robię) będzie
    to 4 albo 8 lat. Bądźmy konsekwentni - skoro to "ziewoni" każą wymieniać
    samochody co 5 lat, to bierzmy dane ze strony zielonych;)

    Tak czy inaczej - ilośc energii potrzebnej do wyprodukowania samochodu
    jest co najmniej zbliżona do tego co średnio przepali przez 5 lat
    (wariant optymistyczny). Czyli wymiana samochodu co 5 lat, to tak jakby
    palił dwa razy więcej (realnie) czyli trzy razy więcej nież weddług
    danych katalogowych.

    Więc "spalimy" jakieś 5 dodatkowqych litrów, żeby palił o 0,5 litra
    mniej i spełniał normę Euro +1 (w praktyce spali o litr więcej a normę
    będzie spełniał na papierze). Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
    widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.

    Shrek

  • 17. Data: 2017-05-04 13:49:16
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, May 4, 2017 at 8:42:45 AM UTC+2, Shrek wrote:

    > Wymiana samochodu co 5 lat z punktu
    > widzenia ekologi jest... delikatnie mówiąc nieuzasadniona.

    dokladnie

    kiedys w "Top Gear" liczyli na ile ekologiczne sa hybrydy, wtedy sprowadzane z
    Japoni, wyszlo, ze na sam trasport morski Japonia-GB idzie tyele paliwa (emisja CO2
    itp...), co na napedzanie zrobionego na miejscu duzego SUVa (?) przez 8-10 lat ;)

  • 18. Data: 2017-05-04 15:01:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemekj napisał w wiadomości grup
> [...]
    >http://m.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustr
    ie/volkswagen-vw-rendite-steigt-konzern-gewinn-klett

    Ale czekaj - koncern chyba w duzej czesci w rekach jednej rodziny, i
    dla niej ma duze znaczenie czy zbankrutuje, czy nie ..

    > a tymczasem kolejne niemieckie miasta rozważają zakaz wjazdu dla
    > "naprawionych" diesli z E5
    >https://www.welt.de/regionales/hamburg/article16417
    3858/Hamburg-spricht-erste-Diesel-Fahrverbote-aus.ht
    ml

    Ale VW czy wszystkich ?
    Czy VW zawinil, a BMW powiesza :-)

    >Ja widzę to tak ze banda oszustów przy współudziale organów
    >kontrolnych EU i krajowych regulatorów zrobiła skok na kasę ;-)

    Trudno to nazwac skokiem na kase, bo tej kasy to jakos nie bylo.

    Ot, zaryzykowali, wpadli ... ale sa za duzi, aby upasc :)

    J.

  • 19. Data: 2017-05-04 16:14:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >idzie tyele paliwa (emisja >CO2 itp...), co na napedzanie zrobionego
    >na miejscu duzego SUVa (?) przez 8-10 lat ;)

    Cos mi sie nie chce wierzyc.
    Ten transport morski musi byc tani, patrzac na ceny paczek z Chin.

    Ewentualnie - 8-10 lat, powiedzmy 150kkm i 15 tys litrow paliwa ... to
    by statek musial miec polowe pojemnosci w zbiornikach.

    albo tu
    https://en.wikipedia.org/wiki/Emma_M%C3%A6rsk

    spozycie paliwa ekonomiczne 7 tys litrow na godzine, predkosc
    ekonomiczna ... zalozmy ze 20 wezlow, z Japonii do USA doplynie w
    285h, zuzywajac 2 mln litrow paliwa.

    Ale ... ze 30 tys samochodow powinno sie w niej zmiescic, zakladajac 2
    w kontenerze.
    To tak po 60 l na samochod wychodzi.
    No dobra - 120l, bo duzy Suv to jeden maly kontenerek 20ft.

    Wiec raczej tyle, co na jedno tankowanie.

    Do Europy znacznie dalej.

    J.

  • 20. Data: 2017-05-04 17:22:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Shrek, 04 maj 2017 w news:oeeih4$994$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Wróc - jeblem sie o rzad wielkosci i nikt nie prostuje?

    Ja uwierzyłem na słowo,he he, w momencie kiedy nie zakumałem przejścia:
    Teraz srdnio samochód wazy 1600, wiec wezmy powiedzmy 140 000 MJ